بازدید 13981
۱

جلسه فوری شورای امنیت دربارۀ ایران

کد خبر: ۶۶۱۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 31 January 2017
جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل امروز درباره ادعای آزمایش موشک بالستیک از سوی ایران برگزار می‌شود.

به نقل العالم از خبرگزاری فرانسه، دیپلمات‌ها از برگزاری جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی ادعای آزمایش موشک بالستیک میان‌برد از سوی ایران در روز سه‌شنبه (امروز) خبر می‌دهند.
 
این جلسه فوری به درخواست آمریکا و پس از مطرح شدن تقاضایی در خصوص واکنش سازمان ملل در این خصوص از سوی سفیر رژیم «اسرائیل» برگزار می‌شود.
 
دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در این خصوص با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «در پی آزمایش موشک بالستیک میان‌برد ایران در 29 ژانویه، ایالات متحده خواستار برگزاری جلسه فوری و مشورتی شورای امنیت شده است.»
 
زمان جلسه مرتبط با ایران، ساعت 10 به وقت محلی (15:00 به وقت گرینویچ) و پس از جلسه مرتبط با سوریه است.
 
به ادعای «دنی دانون»، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، این آزمایش قطعنامه‌های شورای امنیت را در خصوص منع انجام آزمایش‌های موشکی بالستیک که می‌تواند قابلیت هسته‌ای داشته باشد از سوی ایران نقض کرده است. وی در اظهاراتی مضحک مدعی شد: «جامعه جهانی نباید در تقابل با این مورد نقض از سوی ایران، سرش را زیر برف فرو ببرد. اعضای شورای امنیت باید در واکنش به این اقدامات ایران که نه فقط اسرائیل بلکه کل خاورمیانه را تهدید می‌کند، واکنش نشان دهند.»
 
این نخستین درخواست آمریکا برای برگزاری جلسه مشورتی شورای امنیت، پس از حضور «نیکی هالی» به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل در نیویورک محسوب می‌شود. ترامپ وعده داده است روابط آمریکا را با "اسرائیل" بهبود بخشد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱
وکشتار بیگناهان در سوریه ویمن وعراق کشک!
شورای امنیت قلعه قلدرهاست....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر