بازدید 7166

سرود «خمینی ای امام» ثبت ملی شد

کد خبر: ۶۶۱۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷ 31 January 2017
سرود انقلابی «خمینی ای امام» پس از دو بار رد شدن در همایش‌های ثبت آثار ملی بالاخره توانست مجوز ثبت در فهرست آثار ملی میراث ناملموس را بگیرد.

به ‌گزارش ایسنا، به دنبال اجرای ماده ۱۲ کنوانسیون بین‌المللی حفظ میراث‌فرهنگی ناملموس، سرود انقلابی «خمینی ای امام» در فهرست ملی میراث ناملموس ثبت شد.این اثر با شماره ۱۳۳۱ ثبت ملی شده و به امضای زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری رسید.

همچنین، پیش از این، ترمینال یک فرودگاه مهرآباد با قدمت دوره پهلوی اول با شماره ۳۱۴۴۷ در فهرست آثار ملی ثبت شده بود.

به گزارش ایسنا، پرونده‌ی سرود «خمینی ای امام» پیش از این در رزو ۲۲بهمن سال ۱۳۹۱ در هشتمین همایش ثبت آثار تاریخی  نتوانسته بود رضایت کارشناسان دفتر ثبت را برای ملی شدن جلب کند.

به گفته آتوسا مومنی، مدیرکل دفتر ثبت در آن زمان،«برای ثبت این سرود باید امضای آهنگ‌ساز، خواننده و شاعر این سرود در پرونده وجود داشته باشد. همچنین به‌دلیل معارض بودن‌ وزارت ارشاد، نامه‌ای مبنی بر رضایت اداره‌ی ارشاد خراسان رضوی نیز باید به پرونده اضافه شود.»

همچنین پنجمین همایش شورای عالی سیاستگذاری ثبت آثار تاریخی که بیستم شهریور ماه همان سال برگزار شد نیز به دلیل کامل نبودن پرونده و نداشتن امضای سراینده شعر، خواننده و آهنگساز شعر در آن همایش مطرح نشد. پرونده این سرود انقلابی توسط کارشناسان استان خراسان رضوی آماده شده بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر