بازدید 3773
اقتصاد مقاومتی مورد وفاق همه مسئولان کشور است

وزیر‌کشور: برجام، تروریسم و حقوق‌بشر بهانه است

وزیر کشور گفت: اقتصاد مقاومتی مورد وفاق همه مسئولان کشور است.
کد خبر: ۶۶۱۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲ 30 January 2017
وزیر کشور گفت: اقتصاد مقاومتی مورد وفاق همه مسئولان کشور است.

 به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در افتتاحیه فاز نخست کارخانه خودروسازی کارمانیا در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم اظهارکرد: عقل سلیم بر دفع شر تاکید دارد و هرچه رفع شر با هزینه کمتر باشد به نفع ماست که این اقدام انجام شد. در عرصه سیاست خارجی توانستیم تحریم‌های مرتبط با برجام را از شورای‌امنیت بیرون آوریم و با تحقق برجام، میزان سرمایه؟‌گذاری‌ها و بازارهای صادراتی کشور افزایش و فشارهای سیاسی به شدت کاهش یافت.

وزیر کشور افزود: با تحقق این موارد با وجود کاهش قیمت نفت، توانسته‌ایم با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و فضای سیاسی مناسب، تورم را به تک‌رقمی برسانیم و رشد اقتصادی 7.4 نیز محقق شده است. برخی موضوعات از برجام قابل مشاهده است که صادرات 2.2 میلیون بشکه نفت یکی از این موارد است.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه در آغاز به کار این دولت با وضعیت نامناسب اقتصادی مواجه بودیم، گفت: از نظر شاخص‌های رشد، تورم، سرمایه‌گذاری و اشتغال شاخص‌های مناسبی نداشتیم و دولت با شعار حل مشکلات اقتصادی و سیاست خارجی پا به عرصه گذاشت. مسیر اقتصاد کشور در یک مسیر روشن و مشخص برای همه ما اعم از مجلس، دولت، قوه قضاییه و فعالان اقتصادی است، روند موجود دارای ثبات اقتصادی و تصمیمات روشن و هدف نیز تحقق اقتصاد مقاومتی است. پنج سال است هدف‌گذاری بزرگی از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی انجام شده است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی الگوی مناسبی است که همه باید تلاش کنیم تا محقق شود، گفت: مردمی‌بودن، درون‌زا بودن، برون‌گرا بودن، دانش‌بنیانی و عدالت‌محور بودن از ویژگی‌های اصلی اقتصاد مقاومتی در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی است. ما به عنوان یک حکومت دینی مدعی هستیم الگویی ارائه می‌دهیم که کنار الگوی دیگر کشورها می‌تواند موفق باشد و منشاء این الگو از سوی خداوند متعال است و با آموزه‌های دینی ما ارتباط دارد. مقاومت ما در بحث سیاسی و در برابر ظلم حاصل شده و دوستان و دشمنان ما به الگوی اقتصاد مقاومتی در مسائل اقتصادی و تولیدی چشم دارند.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: ایران اسلامی درباره موضوعات اقتصادی و توانمندی‌های تولیدی جزو موضوعاتی است که همه دنیا روی آن چشم دارند و هر وقت درگیر موضوع سیاسی و منظقه‌ای می‌شویم اولین موضوع دشمنان برای دشمنی با کشور استفاده از ابزارهای اقتصادی است. تشکیل ساختار اقتصاد مقاومتی در قالب قرارگاه اقتصاد مقاومتی به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق شده است.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی مورد وفاق همه مسئولان کشور است، افزود: مسائل منطقه‌ای، داخلی و بین‌المللی دست به دست هم داده تا در عرصه خارجی به موفقیت‌هایی دست یابیم. این به معنی آن نیست که دشمن از دشمنی دست برداشته و ما اعتماد صد درصدی به آنها داریم.

وزیر کشور گفت: اصل مقابله آنها با ما درباره برجام، تروریسم و حقوق‌بشر نیست بلکه همه اینها بهانه است و آنها با اسلامی که از استقلال و حریت دم می‌زند، مشکل دارند و باید این را بدانیم. برای آنکه خود را آماده کنیم باید در همه ابعاد علم، تکنولوژی و دانش باید حرف برای گفتن داشته باشیم و در عرصه دفاعی نیز باید قدرت بازدارندگی داشته باشیم و فکر نکنیم اگر نتوانیم سلاح‌های لازم را تامین کنیم در امنیت خواهیم بود.

وی اظهار کرد: ملاحظه می‌کنید که دشمنان این روزها چقدر فعال شده‌اند و به خیال اینکه یک نفر در آمریکا روی کار آمده می‌تواند با ایران مقابله کند.

رحمانی‌فضلی گفت: انسجام و وحدت رمز موفقیت ما بوده و هر کس شکاف را در دستور کار خود قرار دهد در مسیر رهبری و مردم نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی و تولید مهمترین مسئله‌ای است که باید بر آن تمرکز کنیم، تصریح کرد: کاهش هزینه‌های تولید، افزایش میزان سرمایه‌گذاری و صادرات، افزایش بهره‌وری از تکنولوژی‌های جدید و تسهیل تامین امکانات با اقدامات انجام شده در مسیر سیاست خارجی حاصل شده است.در گذشته ایران به عنوان یک خاطی در فصل هفت شورای امنیت با قطعنامه‌های متعدد رو‌به‌رو بود که این موضوع رفع شده است.

وزیر کشور گفت: روش و سرعت گشایش‌های حاصل شده باید موجب خوشحالی برای همه باشد زیرا این دستاوردهای کشور به عنوان یادگار امام است و همه باید از هر نوع پیشرفتی خوشحال شویم. این باید فرهنگ عمومی باشد که همه از پیشرفت دیگران خوشحال باشیم و وقتی این مهم محقق شود موجب خوشحالی و امنیت همه ما خواهد شد. برای اینکه بتوانیم برای یک‌میلیون و 300 هزار نفر که سالانه وارد بازار کار می‌شوند، اشتغالزایی کنیم خیلی بیشتر باید کار کنیم.

وی از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به عنوان یکی از ارکان انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: آیت‌الله هاشمی قبل از انقلاب با مجاهدت‌ها، همراهی‌ها و همکاری‌ها با امام راحل، مبارزان و مردم ما و بعد از انقلاب اسلامی با تفکر تغییر و نگاه مدیریتی و سازندگی و همدلی و ولایت پذیری با امام و رهبری موجب امید بود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: خداوند عمر با برکتی به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی داد و باید سپاسگزار عاقبت بخیری ایشان باشیم. مردمی که به مشایعت آیت‌الله هاشمی آمدند قدردانی خود را به خوبی نشان دادند.

وی ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی ادامه داد: دهه فجر عید بزرگی برای ملت ماست زیرا انقلاب اسلامی فصل و تغییر بزرگی در سرنوشت ملت ایران رقم زد.

رحمانی‌فضلی گفت: باید به نسل جوان بیاموزیم که در حفاظت از انقلاب اسلامی کوشا باشند تا ثمرات انقلاب بیش از پیش برای مردم ایران و مسلمانان تاثیرگذار باشد.

وی اظهار کرد: با نگاه به سابقه انقلاب اسلامی می‌بینیم که هر کدام از حوادثی که روی داد کافی بود تا یک نظام را ساقط کند اما با وحدت، ایمان، اعتقاد و تبعیت از امام و رهبری توانستیم انقلاب اسلامی را تاکنون در مسیر خودش حفظ کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر