بازدید 4738

سفیر آمریکا در عراق احضار شد

وزارت خارجه عراق سفیر ایالات متحده در این کشور را فراخواند و مراتب اعتراض خود در خصوص فرمان رئیس‌جمهور این کشور را به وی ابلاغ کرد.
کد خبر: ۶۶۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰ 30 January 2017
وزارت خارجه عراق سفیر ایالات متحده در این کشور را فراخواند و مراتب اعتراض خود در خصوص فرمان رئیس‌جمهور این کشور را به وی ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه، وزارت خارجه عراق، امروز-دوشنبه- با فراخواندن سفیر آمریکا در عراق مراتب اعتراض دولت عراق را به وی تسلیم کرد.

«ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق که مستقیماً پذیرای «داگلاس سیلیمان»، سفیر آمریکا در عراق بود در دیدار با وی، مراتب اعتراض شدید دولت عراق علیه دستور اجرایی جدید «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا را ابلاغ کرد.

وزیرخارجه عراق این اقدام دولت آمریکا را غیرقابل قبول خواند.

پیش از این « زینب عارف البصری» از نمایندگان مجلس عراق از دولت این کشور خواست تا با احضار سفیر آمریکا اعتراض رسمی دولت عراق را به وی اعلام کنند. وی همچنین از دولت این کشور خواست تا در مقابل این اقدام آمریکا مقابله به مثل کند.

جمعه گذشته «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، دستوری مبنی بر منع صدور روادید و ورود اتباع هفت کشور ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی را به بهانه جلوگیری از ورود تروریست‌ها به خاک ایالات متحده آمریکا به مدت 90 روز ممنوع اعلام کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل