بازدید 2625

قانون‌جدیدترامپ‌علیه‌مسلمانان‌ارزش‌بورس‌آسیاراکاهش‌داد

اعمال محدودیت سفر مسلمانان به آمریکا و نگرانی‌ها نسبت به سیاست‌های دولت جدید آمریکا وال‌استریت و بازارهای آسیایی را نزولی کرد.
کد خبر: ۶۶۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 30 January 2017
اعمال محدودیت سفر مسلمانان به آمریکا و نگرانی‌ها نسبت به سیاست‌های دولت جدید آمریکا وال‌استریت و بازارهای آسیایی را نزولی کرد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، در معاملات امروز بورس‌های آسیایی و همچنین وال‌استریت شاخص‌های بورس این بازار روند نزولی را در پیش گرفت چرا که تصمیم ترامپ برای اعمال محدودیت ورود مسلمانان به آمریکا، نگرانی‌ها نسبت به تاثیرات سیاست‌های دولت جدید آمریکا بر تجارت و اقتصاد را افزایش داده است.

از سوی دیگر، بازارهای اروپایی نیز حال خوبی نخواهند داشت و پیش‌بینی می‌شود در شرایط نامطلوبی باز شوند.

براساس پیش‌بینی‌ها بازار بورس آلمان 0.3 درصد، بازار بورس انگلیس 0.4 درصد و بازار بورس فرانسه 0.5 درصد پایین‌تر از روز گذشته باز خواهند شد.

رئیس جمهور آمریکا فرمانی را روز جمعه امضا کرد که به موجب آن ورود پناهندگان به مدت 120 روز به آمریکا ممنوع خواهد بود، از سوی دیگر براساس این فرمان اتباع کشورهای ایران، عراق، لیبی، سودان، سومالی، سوریه و یمن نیز به مدت 90 روز به آمریکا ممنوع خواهد بود.

این اقدام دولت آمریکا اعتراضات گسترده‌ای را در شهرهای مختلف آمریکا به وجود آورد و هم‌اکنون ابهامات زیادی نسبت به نحوه اجرای آن وجود دارد. 

از سوی دیگر نگرانی‌ها نسبت به گسترش بی‌ثباتی اقتصاد آمریکا ناشی از اجرای سیاست‌های ترامپ نیز رو به افزایش است.

جیمز وود کارشناس سرمایه‌گذاری جهانی موسسه ریزکین سکوریتیز سیدنی معتقد است ترامپ پیشتر در مبارزات انتخاباتی خود اجرای این سیاست‌ها را اعلام کرده بود اما این سیاست‌ها به عنوان وعده‌های انتخاباتی در حال فراموش شدن بود اما وی هم‌اکنون در حال اجرای آنهاست.

وود ادامه داد: این اقدامات نگرانی‌ها نسبت به جنگ تجاری بین چین و آمریکا را احیا می‌کند و این مسئله بر آسیا و اقتصاد جهانی تاثیر قابل توجهی را خواهد گذاشت.

وود ادامه داد: مهمترین تهدید کنونی علیه بازار این است که ترامپ بدون در نظر گرفتن تأثیرات اقتصادی، سیاست‌های خود را اجرا کند.

شاخص بازار سهام استرالیا 0.9 درصد و شاخص بورس نیوزلند 0.7 درصد پایین آمده است. 

شاخص بورس نیکی ژاپن نیز 0.5 درصد پایین‌ آمده است.

هم‌اکنون قضات 5 ایالت در آمریکا مقامات این ایالت‌ها را از اجرای فرمان ترامپ منع کرده‌اند. اما وکلای معترضان اعلام کرده‌اند که مقامات تمایل زیادی برای اجرای دستور قضات و دادستانان آمریکا ندارند.

ارزش دلار نیز در بازارهای آسیایی 0.2 درصد کاهش یافت. ارزش دلار همچنین در برابر ین نیز 0.4 درصد کاهش یافت و به 114.6 ین رسید.

از سوی دیگر گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد رشد اقتصادی آمریکا بیش از میزان مورد انتظار در 3 ماهه چهارم سال گذشته کاهش یافته است که همین امر فشار نزولی بر بازارها را افزایش داده است.

براساس گزارشات منتشر شده، اقتصاد آمریکا در 3 ماهه پایانی سال گذشته تنها 1.9 درصد رشد داشته است که نسبت به 3 ماهه قبل از آن به نصف کاهش یافته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها