بازدید 7871
۴

امیدواری لوک‌اویل روسیه به توسعه اراضی نفت خیز ایران در سال جاری

یک مدیر بالارتبه از امیدواری دومین تولید کننده نفت خام روسیه برای رسیدن به تصمیمی درباره توسعه دو زمین نفت خیز جدید در ایران خبر داد. شرکت لوک ایل با این تصمیم می خواهد امسال عملیات خود را در خاورمیانه گسترش دهد.
کد خبر: ۶۶۱۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹ 30 January 2017
یک مدیر بالارتبه از امیدواری دومین تولید کننده نفت خام روسیه برای رسیدن به تصمیمی درباره توسعه دو زمین نفت خیز جدید در ایران خبر داد. شرکت لوک ایل با این تصمیم می خواهد امسال عملیات خود را در خاورمیانه گسترش دهد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، به گفته گاتی الجبوری معاون لوک‌اویل و رییس عملیات بخش فرازآب درخاورمیانه، این شرکت درحال صحبت با شرکت ملی نفت ایران (NIOC) است تا در توسعه میدان نفتی آب تیمور و اراضی منصوری در مرکز غربی ایران مشارکت کند.
امیدواری لوک‌اویل روسیه به توسعه اراضی نفت خیز ایران در سال جاری
الجبوری روز یکشنبه خبرداد "ما به صورت فعال درحال بحث با آن ها هستیم تا درباره ساختار هزینه بودجه به توافق برسیم و سپس اگر طرف ایرانی با طرح های توسعه پیشنهادی ما موافقت کرد، مذاکرات را مبتنی بر شرایط قرارداد شروع خواهیم کرد"

سال گذشته، لوک‌اویل چندین تفاهم نامه با شرکت ملی نفت ایران امضاء کرده است. به گفته الجبوری "از بخش ها بازدید به عمل اورده و درباره اینکه چگونه می توانیم این پروژه را توسعه دهیم تجزیه و تحلیل قابل ملاحظه ای داشته است".

او ادامه داد " ما دیدگاه و پیشنهادهای تخصصی و فنی خودمان را ارائه نمودیم و فعلا درحال بحث درباره بازخوردها هستیم... امیدواریم که از سمت ایران در نیمه اول سال 2017 به یک تصمیمی برسیم اما ضرب العجل مشخصی برای این پروسه نداریم.

ایران امیدوار است که قرارداد پتروشیمی جدیدش (IPC) بتواند بعد از چندین سال تحریم، به عنوان بخشی از تلاش برای تسهیل شرایط قراردادهای توسعه نفتی، سرمایه گذاران خارجی را جذب کرده و تولیدش را رونق بخشد.

اولین مناقصه که احتمالا برای میدان نفتی آزادگان جنوبی واقع در جنوب غربی ایران است، بعد از ژانویه 2017 انجام خواهد شد.

ابتدای ماه جاری؛ ایران از 29 شرکت که شامل لوک ایل می شود نام برد که از بین چندین کشور اجازه شرکت در مناقصه پروژه های نفت و گاز مطابق با مدل آی پی سی را خواهند داشت.

مدل آی پی سی، سیستم خرید متقابل را که سابقه آن به 20 سال پیش می رسد پایان می دهد. در سیستم خرید متقابل، ایران به شرکت های خارجی اجازه رزرو یا حق ناشی از سرمایه در شرکت های ایرانی را نمی داد.

قرارداد جدید انعطاف بیشتری دارد و ریسک های سرمایه گذاری و افت و خیز قیمت نفت را لحاظ می کند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴
این روس آدم های خوبی هستند، با ما عهدنامه گلستان و ترکمن چای نوشتند، یک سوم از خاک ایران عزیز را از ما جدا کردند، مجلس ما را دوران قاجار به توپ بستند، دیکتاتور ها را حمایت کردند، حزب توده برای ما درست کردند، مریم فیروز و کیانوری تربیت کردن، میگ ها و تانک های تی 72 اونها در جنگ با عراق به کمک صدام آمدن وایران و ایرانی را نابود کردند اما روس ها با ما همیشه دوست بودند.
این نماینده عربی لوک اویل از کجا می داند قسمت غربی ایران نفت دارد ودنبال طرحهای بخصوصی در ایران است
روسیه بسیار شریک خطرناک و استعمار گر میباشد .که قسمتهای بزرگی از کشور ما را تا حالا به زور از خاک ایران جدا کرده.
باشرایط موجود روسها دنبال کسب بیشترین منافع هستند و نباید با آنها قراردادی امضا شود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل