بازدید 7882
۲
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تابناک؛

امکان رد صلاحیت روحانی وجود ندارد/ هر کس کاره ای می شود علیه وی پرونده سازی می شود

یک نفر در این کشور رئیس جمهور شده، ولی هنوز دوره وی تمام نشده که برخی، حرف از رد صلاحیت وی به میان می آورند. این معنی ندارد، زیرا پرسش های بسیاری در ذهن افکار عمومی ایجاد می کند. یکی از این پرسش ها این است که در این کشور چه اتفاقی رخ داده که هر کس رئیس جمهور می شود، تبدیل به ضد جمهوری اسلامی می شود؟
کد خبر: ۶۶۱۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷ 30 January 2017
این روزها، زمزمه کم رمق رد صلاحیت حسن روحانی، رئیس جمهور مستقر در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری، در رسانه ها و فضای مجازی و همچنین در فضای سیاسی مطرح شده است.

به گزارش «تابناک»؛ رد صلاحیت رئیس جمهور مستقر در تاریخ جمهوری اسلامی بی سابقه است، ولی شاید تجربه رد صلاحیت رئیس جمهور اسبق هاشمی رفسنجانی در دوره گذشته با در نظر گرفتن جایگاه ویژه و شأن سیاسی هاشمی در جمهوری اسلامی، برخی جریان ها را به رد صلاحیت روحانی امیدوار کرده باشد.

این موضوع با واکنش های متفاوتی از سوی سیاسیون مواجه شده است. برخی بر این باورند که این یک مانور سیاسی از سوی رقیب دولت است تا با این وسیله، بخش بزرگی از توان ائتلاف حامی دولت، صرف اقناع و کدخدامنشی برای اجماع شود و سرانجام رمق حامیان روحانی را بگیرد.

از سوی دیگر، برخی از این شایعات به مذاق گروهی از اصلاح طلبان میان مایه هم خوش آمده است. این گروه که به دلیل توان و جایگاه سیاسی شان چندان جدی به بازی گرفته نشده اند، فرصت را مناسب دیدند تا با طرح رد صلاحیت روحانی، خود را در قامت زاپاس و منجی قرار دهند و خواهان اجماع بر خودشان شوند.

مسعود پزشکیان در گفت و گو با تابناک در خصوص احتمال رد صلاحیت شدن روحانی در انتخابات آتی گفت: امکان رد صلاحیت روحانی وجود ندارد. چرا باید رئیس جمهور مستقر رد صلاحیت شود؟ اگر این کار صورت گیرد، همه پشتوانه های اجتماعی خود را از دست خواهیم داد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یک نفر در این کشور رئیس جمهور شده، ولی هنوز دوره وی تمام نشده که برخی، حرف از رد صلاحیت وی می زنند. این معنی ندارد، زیرا پرسش های بسیاری در ذهن افکار عمومی ایجاد می کند. یکی از این پرسش ها این است که در این کشور چه اتفاقی رخ داده که هر کس رئیس جمهور می شود، تبدیل به ضد جمهوری اسلامی می شود؟

این نماینده افزود: یک جای کار ایراد دارد. افراد نمی توانند مقصر باشند، باید دید کجای کار ایراد دارد که هر کس در این کشور کاره ای می شود، برای وی پرونده سازی می شود و آبروی فرد می رود. نمی شود همه این افراد خائن، جاسوس و فتنه گر باشند. ممکن است یک نفر این گونه باشد، ولی نمی توان گفت همه فاسد هستند.

نایب رئیس مجلس یادآور شد: سیستم ایراد دارد که هر کس وارد می شود بی اشکال است؛ اما زمان خروج فاسد شده باشد، هیچ کس به اندازه هاشمی برای کشور خدمت نکرده است، و تمام کسانی هم که برای این کشور کار کرده اند سرشار از عیب ها نقص های زیاد بوده اند.

وی گفت: نمی شود گفت کسی عیبی در کارش نبوده است و قطعا همه ایرادهایی دارند، اما این افراد هرچه در توان خود داشتند، انجام دادند. البته هر که با هر توانی که در خدمت دارد، می تواند عیوبی هم داشته باشد. عیب های این افراد بد است اما باید خوبی های این افراد را هم ببینیم. نباید آنقدر نامرد بود که همه خوبی های یک فرد را به خاطر برخی بدی هایش از بین ببرد و آن را نادیده بگیرد.

این نماینده مجلس در ادامه در خصوص برخی اتهامات که به افراد مختلف از سوی بعضی از اشخاص زده می شوند نیز گفت: اگر کسی از دیگری پرونده ای دارد، باید به دادگاه ارائه کند. دادگاه باید این پرونده ها را بررسی کند و درباره آن نظر دهد، در صورتی که دادگاه خبری در این خصوص دارد باید اعلام کند و اگر واقعی است باید با طرف مقابل برخورد کند.

نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: قوه قضاییه وظیفه دارد به جرم ها رسیدگی کند. اگر جرمی شده، باید در دادگاه به آن رسیدگی شود نه در رسانه. هر زمان حکم صادر شد درباره آن نظر می دهند. کسی حق ندارد تا حکمی صادر نشده درباره آن اظهارنظر شود.

وی گفت: اگر من متهم شدم باید در چهارچوب قانون به آن رسیدگی شود و هر زمان جرم ثابت شد، در آن صورت می توان درباره آن اظهار نظر کرد. متأسفانه برای برخی افراد هنوز حکم صادر نشده. نظر خود را اعلام می کنند که این به نظر برخورد منصفانه ای با متهم نیست. همچنین در صورتی که جرمی ثابت نشود، باید با افرادی که اتهام را وارد کرده اند نیز برخورد شود.





تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۲
امار نرخ تورم هشت درصدی ارایه شده توسط اقای روحانی کافی است تا نه تنها ایشان بلکه کل کابینه ایشان رد صلاحیت شوند.
روحانی که از مرحوم هاشمی مهمتر نبود.پس رد صلاحیت ایشان باعث می شود تا تا با همه ضعف های مدیریتی خویش محبوب بماند .ا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل