بازدید 2757

تقویت تقاضا با پیشرو شدن خودرویی‌ها

معامله گران بورس تهران امروز نظاره‌گر معاملات شاداب و پرتکاپو همزمان با پررنگ‌ شدن خریداران سهام و پیشرو شدن گروه خودرویی‌ها بود.
کد خبر: ۶۶۱۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲ 30 January 2017
معامله گران بورس تهران امروز نظاره‌گر معاملات شاداب و پرتکاپو همزمان با پررنگ‌ شدن خریداران سهام و پیشرو شدن گروه خودرویی‌ها بود.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه) 11 بهمن‌ماه 95 با افزایش 254 واحدی به رقم 77 هزار و 961 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن اما با افزایش 100 واحدی عدد 15 هزار و 769 واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 450 واحدی عدد 85 هزار و 455 واحد را تجربه کرد. شاخص کل بازار اول نیز در حالی با افزایش 218 واحدی به رقم 54 هزار و 209 واحد رسید که شاخص بازار دوم با افزایش 327 واحدی به عدد 166 هزار و 630 واحد دست یافت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس)‌ با افزایش 5 واحدی عدد 850 واحد را به نمایش گذاشت.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت سایپا با 47 واحد، ایران‌خودرو با 39 واحد و پتروشیمی خارک با 32 واحد افزایش بالاترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت اصفهان و معدنی و صنعتی گل‌گهر هر یک به میزان 9 واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 8 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات بورس تهران امروز به بیش از 173 میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن 949 میلیون و 573 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 63 هزار و 547 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان قائن، توسعه معدنی و صنعتی صبانور، داروسازی دکتر عبیدی و حق تقدم خرید سهام آن، سرمایه‌گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران، مجتمع معادن مس تک‌نار از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی زاگرس، مجتمع‌های توریستی و رفاهی آبادگران ایران‌کیش، پارس دارو، فرآورده‌های نسوز آذر متوقف شدند.

امروز همچنین نماد حق تقدم استفاده نشده شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه با پایان مهلت پذیره‌نویسی متوقف شد. 

طی معاملات امروز در بازار 2 بورس تهران، 42 میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش بیش از 5.5 میلیارد تومان کد به کد شد. 40 میلیون سهم توسعه معادن و فلزات نیز به ارزش بیش از 5.5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد.

در سرمایه‌گذاری سایپا اما 28.5 میلیون سهم این شرکت به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد. در صنایع آذراب نیز اندکی بیش از 21 میلیون سهم به ارزش بیش از 7.5 میلیارد تومان در کدهای درون گروهی سهامدار عمده تجمیع شد.

اندکی بیش از 12 میلیون سهم زامیاد نیز به ارزش بیش از یک میلیارد تومان به طور بلوکی میان کدهای سهامدار عمده منتقل شد. سایپا اما امروز با کد به کد شدن اندکی بیش از 11 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان در کدهای درون گروهی سهامداران عمده خود بود.

همچنین بیش از 5.5 میلیون سهم سخت آژند به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده حقوقی کد به کد شد.

به گزارش فارس، امروز بورس تهران اگرچه با حجم پایین معاملات و بی‌رونقی حاکم بر بازار دست و پنجه نرم می‌کرد اما همزمان با انتشار گزارش‌های عملکردی 9 ماهه شرکت‌های پیشرو امروز شاهد تکاپوی اغلب خریداران سهام برای جمع‌اوری سهم‌های ارزان شده بود.

به گزارش فارس، امروز اعلام پوشش سود برآوردی بودجه براساس عملکرد 9 ماهه و ذز عین حال تعدیل مثبت سود در بین پتروشیمی‌های اغلب اوره‌ساز بازار باعث اقبال خریداران سهام به این گروه شد. همزمان انتظار برای انتشار عملکرد مناسب گروه قطعه‌سازی در کنار طرح دوباره برخی وعده‌ها از سوی وزیر صنعت برای تولید موتور و سایر قطعات با کمپانی‌های مطرح اروپایی باعث پیشرو شدن گروه خودرویی‌ها و قطعه‌سازی‌ها شد.

در عین حال افزایش خوش‌بینی‌ها برای اعلام بودجه برآوردی سال 96 با تعدیل‌های خوش‌بینانه باعث شده تا دوباره گروه خودرویی‌ها در کانون توجه معامله‌گرانی قرار گیرد که شاهد عرضه سهام از سوی سهامداران حقوقی این شرکت‌ها هستند.

در گروه فلزات اساسی نیز امروز مدیرعامل ذوب‌اهن اصفهان از پیش‌بینی سود سال مالی 96 براساس سرمایه جدید خبر داده است. همزمان در گروه بانک‌ها نیز انتظار برای بازگشایی نمادهای متوقف در روزهای آینده در حالیست که دولت برای تسویه بدهی خود به بانک‌ها از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های خارجی عزم خود را جزم کرده است.

در این گروه بانک ملت در پایین‌ترین کف قیمتی تحلیلی خود قرار گرفته است. در گروه معدنی‌ها اما در حالی انتظارها برای افزایش قیمت‌های جهانی سرب و روی، مس و سنگ آهن افزایش یافته که سهامداران این گروه چشم‌انتظار اعلام بودجه‌های برآوردی این شرکت‌ها در سال آینده هستند.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری متعادل و به نسبت پرحجم‌تر از روزهای گذشته بود که با پیشرو شدن خودرویی‌ها و تک سهم‌های پتروشیمی نوید روزهای امیدوارکننده را با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی بهمن‌ماه می‌داد. بازاری که البته سایه سنگین سود موثر 26 درصدی اوراق خزانه اسلامی هنوز آزارش می‌دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان