بازدید 2059
کولیوند خبر داد:

افزایش تعداد نمایندگان مجلس بررسی می شود

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، از بررسی طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس و افزایش ۴۰ نماینده به تعداد نمایندگان خبر داد.
کد خبر: ۶۶۱۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ 30 January 2017

به گزارش مهر محمدجواد کولیوند ، با اشاره به مطرح بودن طرح«اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی» در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، گفت: بر اساس اصل ۶۴ قانون اساسی، هر ۱۰ سال یکبار امکان افزایش ۲۰ نماینده به تعداد نمایندگان مجلس بر اساس شاخص‌های جمعیتی، سیاسی و جغرافیایی شهرستان‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس و با توجه به ضرورت‌های موجود و اینکه تا انتخابات سال ۹۸ ۲۰ سال (دو ۱۰ سال) از آخرین باری که تعداد نمایندگان اضافه شده می گذرد، طرح کلی اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه و افزایش ۴۰ نماینده به تعداد نمایندگان فعلی در دست بررسی است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور خاطرنشان کرد: در رابطه با این مسئله بهتر این بود که دولت لایحه بدهد که بار مالی آن نیز رعایت شود، اما با توجه به اینکه دولت در این رابطه یک مهلت ۴۵ روزه از مجلس گرفته بود که لایحه بیاورد و این مهلت نیز تمام شده است، در حال حاضر طرح را با هماهنگی دولت پیش می‌بریم.

کولیوند افزود: البته ظاهراً وزارت کشور لایحه را به دولت داده، اما با توجه به اینکه تابحال دولت این لایحه را نیاورده، بعید است که تا قبل از عید هم دیگر چیزی به ما ارائه دهند.
منبع: مهر
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر