بازدید 2687

استفساریه اگر رد شود، مجلس باز اصرار می کند

رییس کمیسیون شوراهای مجلس گفت:استفساریه مربوط به ورود شورای نگهبان به صلاحیت کاندیداها بعد از اعلام نتیجه انتخابات رد شود، مجلس باز اصرار می کند.
کد خبر: ۶۶۱۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱ 30 January 2017
محمد جواد کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص استفساریه مجلس شورای اسلامی از قانون انتخابات مجلس، اظهار داشت: در تبصره 4 ماده 52 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی آمده است که اگر فردی برای انتخابات مجلس کاندید شد و توسط هیئت اجرائی و هیئت نظارت استان رد صلاحیت شد، می‌تواند به شورای نگهبان اعتراض کند که این شورا نیز باید ظرف 20 روز نظر قطعی و نهایی خود را بیان کند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعضی مواقع اتفاق می‌افتد، بعد از آنکه شورای نگهبان نظر قطعی و نهایی خود را که می‌دهد، آن فرد به تبلیغات می‌رود، اگر بعد از برگزاری انتخابات، مدارکی به دست شورای نگهبان برسد که صلاحیت فرد را رد کند، حرف ما این است که شورای نگهبان دیگر نمی‌تواند در این مرحله صلاحیت کاندیدا را رد کند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق قانون، شورای نگهبان 20 روز فرصت داشته اما شورای نگهبان این موضوع را قبول ندارد و معتقد است که از زمان ثبت نام افراد تا بررسی اعتبارنامه‌ها می‌تواند در خصوص صلاحیت کاندیداها اظهار نظر کند.

کولیوند متذکر شد: در این زمینه اختلاف نظری بین مجلس و شورای نگهبان وجود دارد، نظر مجلس این است که تبصره 4 ماده 52 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی درست است.

وی افزود: این استفساریه به شورای نگهبان می‌رود و اگر در این شورا بازهم ایراد بگیرند، در مجلس باز هم اصرار می‌کنیم و برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی