بازدید 1742

اندونزی: ممنوعیت سفر به آمریکا می‌تواند به مقابله با تروریسم لطمه بزند

دولت اندونزی اعلام کرده که دستور اجرایی ترامپ در ممنوعیت سفر شهروندان هفت کشور مسلمان به آمریکا می‌تواند به روند مقابله جهانی با تروریسم لطمه بزند.
کد خبر: ۶۶۱۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ 30 January 2017

دولت اندونزی اعلام کرده که دستور اجرایی ترامپ در ممنوعیت سفر شهروندان هفت کشور مسلمان به آمریکا می‌تواند به روند مقابله جهانی با تروریسم لطمه بزند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنگوی وزارت خارجه اندونزی امروز (دوشنبه) گفت که این سیاست جدید از سوی دولت ترامپ حق مسلم آمریکاست اما اندونزی صراحتا از آن متاسف است و بر این باور است که این مساله تاثیری منفی بر تلاشهای جهانی برای مقابله با تروریسم و رویارویی با مساله مهاجران می‌گذارد.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این که رادیکالیسم و تروریسم را با یک مذهب خاص در ارتباط بدانیم، نادرست است. تلاشها برای مقابله با تروریسم باید با تشویق همکاریهای بین‌المللی صورت گیرد که شامل خطاب قرار دادن و بررسی کردن علل و عوامل ریشه‌ای تروریسم است.

ترامپ روز جمعه دستور اجرایی ممنوعیت 90 روزه ورود شهروندان هفت کشور مسلمان از خاورمیانه و شمال آفریقا به آمریکا و ممنوعیت 120 روزه برنامه پذیرش مهاجران را امضا کرد.

برخی از دولتها شامل آنهایی که متحد آمریکا هستند این سیاست را نقد کرده‌اند.

دولت جاکارتا به شهروندانش در آمریکا هشدار داده که به حقوق خود واقف باشند و به قوانین محلی احترام بگذارند.

اندونزی اعلام کرده که هیات‌های این کشور در آمریکا هرگونه اقدامی را که بر اندونزیایی‌های ساکن آمریکا اثر بگذارد، رصد می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر