بازدید 2083

نفرت از اوبر به علت همراهی با سیاست‌های ترامپ

اگر چه برخی شرکت های فناوری آمریکایی مانند اوبر تمایلی به موضع گیری بر ضد ترامپ ندارند، اما کاربران تلاش می کنند آنها را به این کار مجبور کنند.
کد خبر: ۶۶۱۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹ 30 January 2017
اگر چه برخی شرکت های فناوری آمریکایی مانند اوبر تمایلی به موضع گیری بر ضد ترامپ ندارند، اما کاربران تلاش می کنند آنها را به این کار مجبور کنند.

به گزارش فارس به نقل از دیلی بیست، شرکت اوبر این روزها در آمریکا و دیگر کشورهای جهان به شدت منفور شده، زیرا پس از اعمال سیاست های ضدمهاجرت ترامپ علیه اتباع برخی کشورها از جمله ایران رانندگان تاکسی در فرودگاه جی اف کندی این کشور به عنوان اعتراض دست به اعتصاب زدند، اما اوبر که برنامه تاکسی یاب موبایلی آن بسیار پرکاربرد است از همراهی با این اعتصاب سر باز زد و به خدمات رسانی ادامه داد.

همین مساله باعث شد تا بسیاری از کاربران برنامه یاد شده را از گوشی های خود پاک کنند و هشتگ #DeleteUber در شبکه های اجتماعی به یک روند مهم مبدل شود.

کاربران عصبانی اینترنت می گویند اگر شرکت اوبر می خواهد طرف ترامپ را بگیرد و بی سروصدا در شرایطی که دیگر رانندگان تاکسی در اعتصاب هستند پول به جیب بزند باید بهای آن را هم بپردازد.

هشتگ #DeleteUber روز شنبه به مهم ترین روند توییتر در آمریکا مبدل شد. آنچه که کاربران را به شدت عصبانی کرده افزایش قیمت تاکسی های اوبر به دنبال اعتصاب دیگر رانندگان تاکسی و فرصت طلبی آن بوده است. تمامی رانندگان تاکسی در نیویورک برای اعلام همبستگی با پناهندگان و مهاجران و مسافران دستگیر شده در فرودگاه کندی در اعتصاب به سر می بردند و حاضر به جابجایی مسافر نبودند.

گفتنی است مدیران ارشد اوبر از جمله حامیان ترامپ هستند و تراویس کالانیک از دسامبر گذشته یکی از اعضای هیات مشورتی وی در حوزه کسب و کار بوده است. کالانیک و اوبر با صدور بیانیه هایی تلاش کرده اند از خشم مردم علیه خود بکاهند و تاکید کرده اند با تصمیم ترامپ در مورد مهاجران مخالفند. اما دیگر دیر شده است.

لیفت که شرکت رقیب اوبر محسوب می شود، با اعطای کمک یک میلیون دلاری به انجمن آزادی های مدنی آمریکا که توانسته حکم دادگاه را به نفع مهاجران و مسافران هفت کشور مذکور بگیرد، محبوبیت زیادی کسب کند.

کارشناسان معتقدند در چنین وضعیتی همکاری مدیران شرکت های فناوری با دولت ترامپ برای انها بسیار گران تمام خواهد شد و باعث بایکوت شدن محصولات و خدمات آنها در سراسر جهان خواهد گردید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر