بازدید 5350

ارزش بازار مایکروسافت بعداز ۱۷ سال دوباره به بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار رسید

سرمایه بازار مایکروسافت دوباره پس از اولین بار درسال ۲۰۰۰ به بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار رسید. بالا رفتن ارزش سهام این غول تکنولوژی برای وال ستریت غیر منتظره بود. سهام بزرگترین شرکت نرم افزاری جهان، روز جمعه ۲.۱ درصد افزایش یافت و به ۶۵.۶۴ دلار به ازای هر سهم رسید. این امر موجب شد که ارزش کمپانی به ۵۱۰.۳۷ میلیارد دلار افزایش یابد.
کد خبر: ۶۶۱۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲ 30 January 2017

سرمایه بازار مایکروسافت  دوباره پس از اولین بار درسال ۲۰۰۰ به بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار رسید. بالا رفتن ارزش سهام این غول تکنولوژی برای وال ستریت غیر منتظره بود. سهام بزرگترین شرکت نرم افزاری جهان، روز جمعه ۲.۱ درصد افزایش یافت و به ۶۵.۶۴ دلار به ازای هر سهم رسید. این امر موجب شد که ارزش کمپانی به ۵۱۰.۳۷ میلیارد دلار افزایش یابد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، طبق اطلاعات تامسون رویترز، مارس سال ۲۰۰۰ آخرین دفعه ای ست که ارزش مایکروسافت بیش از این بوده، یعنی درست در دوران اوج دات کام، که ارزش مایکروسافت تنها کمی بیش از ۵۵۰ میلیارد بود.

ارزش بازار مایکروسافت بعداز ۱۷ سال دوباره به بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار رسید

با این وجود ارزش فعلی مایکروسافت از شرکت اپل که سهام آن حدود ۶۴۲ میلیارد و گوگل-الفبت که حدود ۵۷۰ میلیارد است عقب تراست .

روز پنجشنبه، مایکروسافت گزارش سه ماهه دوم سال را منتشر کرد که فراتر از پیشبینی های تحلیلگران درمورد سود ودرامد انها بود. می توان گفت که این افزایش درآمد، بیشتر به خاطر سیستم محاسبه ابری درحال توسعه انهاست .

از حدود سه سال پیش که ساتیا نادلا، مدیر ارشد اجرایی، مدیریت این غول بزرگ را بدست گرفت، همواره تلاش میکند مایکروسافت را تقویت کند و کمک کرده اعتبار بیشتری از تلاش شرکت مثلا در حوزه هایی مثلا خدمات مبتنی بر سیستم ابری حاصل شود.

وقتی وی این شغل را در رده بالا درسال ۲۰۱۴ در اختیار گرفت، سهام شرکت تنها با ۳۴ دلار معامله می شد و ارزش بازاری کل شرکت حدود ۳۱۴ میلیارد بود.

تحلیلگر بازار سرمایه آربی سی نوشت: همانطور که تغییر مهمی در مدل شرکت مشاهده میکنیم، همه چیز دارد سر جای خود قرار میگیرد، و این امر با سودآوری در بخشهای رشد یافته همراه است.

حداقل ۱۱ کارگزاری ارزش خود را روی سهام افزایش دادند و ارزش میانه آن از ۶۸.۰ به ۶۸.۵ ارتقا یافته.

از ۳۷ تحلیلگر که تحلیل این سهام را پوشش میدهند، ۲۷ تن آنرا برای" خرید"، هشت نفر برای "نگه داشتن" و دو نفر "قویا برای فروش" ارزیابی کردند .

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل