بازدید 10662
۴

تیراندازی مرگبار در مسجد کبک کانادا

کد خبر: ۶۶۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 30 January 2017
تیراندازی در یک مسجد کبک سیتی، مرکز استان کبک کانادا، تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشته است. این حمله هنگامی در مرکز فرهنگ اسلامی رخ داد که حاضران برای اقامه نماز عصر در مسجد جمع شده بودند.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ براثر تیراندازی افراد مسلح در مسجدی در شهر کبک کانادا همزمان با برگزاری نماز مغرب، ۵ نفر کشته و شماری زخمی شدند.

یکی از شاهدان در مصاحبه با رویترز گفت سه فرد مسلح شروع به تیراندازی به طرف حدود ۴۰ نفر حاضر در این مسجد کردند که مرکز فرهنگی اسلامی شهر کبک نیز به شمار می‌رود.

پلیس تدابیر امنیتی لازم را در اطراف این مسجد اتخاذ کرده است.

پلیس کبک در پیامی توییتری تیراندازی در این مسجد را تأیید کرد و یک پلیس که در صحنه حضور داشت گفت این تیراندازی تلفاتی نیز داشته است.

سخنگوی پلیس کبک در مصاحبه با خبرنگاران گفت: این تیراندازی قربانیان زیادی داشت و تعدادی کشته شدند.

در پیام توییتری پلیس آمده است در این تیراندازی تعدادی کشته شدند و چند فرد مظنون نیز بازداشت شده‌اند.

پلیس کبک به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که دو مظنون دستگیر شده اند.

انگیزه مهاجمان از حمله روشن نیست.

محمد یانگوی خادم این مسجد گفت: چرا باید چنین حمله‌ای در اینجا انجام شود؟ این یک اقدام وحشیانه است.

وی که هنگام این حمله در مسجد حضور نداشته است افزود زخمی‌های این حمله به بیمارستان‌های مختلف در سراسر کبک منتقل شدند و درحال حاضر تعداد دقیق آنها مشخص نیست.

سخنگوی رسمی پلیس کبک کانادا اعلام کرد شمار تلفات حمله تروریستی به مسجدی در این ایالت به ۶ کشته و ۸ زخمی افزایش یافته است.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: یک کودک سه ساله در بین قربانیان تیراندازی به طرف مسجدی در شهر کبک کانادا است.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، در حساب توییتر خود حمله را قویا محکوم کرده است.

ترودو ضمن ابراز همدردی با قربانیان و خانواده‌های آنان گفته است: امشب کانادایی‌ها برای قربانیان حمله بزدلانه به مسجدی در کبک سوگواری می‌کنند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۴
کار آمریکایی های هوادار ترامپه!
مال اینها تیراندازی میشود نه تروریستی
از زمان روی کار امدن دونالد ترامپ خشونت ها تشدید شده.متاسفانه ترامپ یک شخص نژاد پرست و مخالف حضور مسلمانان در امریکاست.من مانده ام چرا یک عده ای به یک همچین ادمی رای می دهد.اگر چه از کلینتون و اوباما خوشم نمی اید.ولی انتخاب یک نژاد پرست افراطی که با مسلمانان اشکارا دشمنی دارد شدیدا به ضرر امریکاست و چه بسا اقدامات ترامپ باعث وقوع یک جنگ داخلی در داخل کشور بشه همانطوری که در دوره ابراهام لینکلن نژاد پرستان و برده داران این کشور را وارد جنگ داخلی کردند.البته تفاوت دوران لینکلن با الان این هست که در ان زمان لینکلن با رای اکثریت و با قانون به قدرت رسید و یک عده با قانون شکنی کشور را تجزیه و جنگ راه انداختند.اما الان این مردک با رای انتخاباتی و قانونی به قدرت رسیده و شاید نژاد پرستی بر کل کشور غلبه کند.و در نهایت به تجزیه و فروپاشی امریکا بینجامد.
ترامپ رئیس جمهور آمریکا ورود افراد مسلمان از 7 کشور راممنوع کرد ولی دولت کانادا درمقابل اعلام کرد با آغوش باز مسلمانان مهاجر را ازاین هفت کشور میپذیرد این کار سازمان سیادر آمریکا هست تا یک هشدار سریع وقاطع به کانادا باشه وبه مسلمانان مهاجر هم بگه کانادا هم ناامن هست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی