بازدید 55962
اخبار لحظه به لحظه از مراسم تشییع شهدای آتش نشان +تصاویر

وداع با ۱۶ قهرمان/ آغاز مراسم تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان/ حضور روسای دو قوه و معاون اول رئیس جمهور/پیکر مطهر شهدای آتش نشان در خاک آرام گرفت

امروز قهرمانان وطن به خانه ابدی شان بدرقه شدند. وداع با 16 شهید آتش نشان که در حادثه حریق و فروپاشی ساختمان پلاسکو آسمانی شده و نه خانواده ها و نزدیکانشان، که ملتی را ماتم زده و داغدار نمودند. قهرمانانی که داگرچه تشییع پیکرهاشان بر دست مردم، شاید کمترین قدردانی از ایشان بود اما این مهم با حضور حداکثری مردم در مراسم به بهترین شکل ممکن انجام شد.
کد خبر: ۶۶۱۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶ 30 January 2017
حادثه پلاسکو با هر اتفاق نامطلوب و حتی زشتی که شکل گرفته و شروع شده باشد، با یاد و خاطره قهرمانانی در ذهنمان گره خورده و به یاد می آید که در راه انجام وظیفه جان فشانی کردند.
 
به گزارش «تابناک»، امروز قهرمانان وطن را به خانه ابدی بدرقه می‌کنیم. وداع با 16 شهید آتش نشان که در حادثه حریق و فروپاشی ساختمان پلاسکو آسمانی شده و نه خانواده ها و نزدیکانشان، که ملتی را ماتم زده و داغدار نمودند. قهرمانانی که تشییع پیکرهاشان بر دست مردم، شاید کمترین قدردانی از ایشان باشد.
 
وداع با ۱۶ قهرمان/ آغاز مراسم تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان تا دقایقی دیگر 
شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو: فریدون علی‌تبار، محمد آقایی، محسن قدبانی، حسین حسین‌زاده، علیرضا سفی‌زاده، حسین سلطانی، رضا شفیعی، امیرحسین داداشی، مجتبی کوهی، علی مستوفی، ناصر مهرورز، بهنام مرزاخانی، حامد هوایی قوشچی، علی امینی، محسن روحانی، رضا نظری
 
در ادامه اخبار لحظه به لحظه وداع با شهدای آتش نشان را بخوانید:  
 
 55: 14 پیکر 13 تن از شهدای حادثه پلاسکو دقایقی قبل در قطعه 50 بهشت زهرا(س) آرام گرفتند. همچنین پیکر سه آتش نشان شهید دیگر این حادثه نیز برای خاکسپاری به زادگاهشان منتقل شد./ایسنا
 
40: 14 پیکر دوتن از آتش نشانان به خاک سپرده شد و جمعیت انبوه حاضر منتظر رسیدن پیکر دیگر شهدا به قطعه 50 هستند.
 
30: 14 مراسم خاکسپاری ۱۶ شهید آتش‌نشان در قطعه ۵۰ بهشت زهرا(س) در حال انجام است.
 
50: 13 دقایقی قبل پیکر شهدای آتش نشان بر روی دوش مردم شهید پرور وارد قطعه 50 بهشت زهر شد.
 
وداع با ۱۶ قهرمان/ آغاز مراسم تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان/ حضور روسای دو قوه و معاون اول رئیس جمهور 
 
 
00: 13 هم اینک خیل عظیمی از جمعیت در قطعه 50 بهشت زهرا گرد هم آمده اند تا به استقبال پیکر شهدای آتش نشان بروند و آنها را تا خانه ابدی شان، مشایعت کنند.
 
28: 12 پیکر شهدای آتش نشان به آمبولانس های مخصوص بهشت زهرا که در میدان هفت تیر مستقر هستند، انتقال یافت تا از آنجا راهی بهشت زهرا شوند.
 
 
00: 12 هر چند مسئولان برگزاری مراسم تشییع اعلام کرده‌اند نقطه پایان مراسم تشییع، تقاطع خیابان مطهری - مفتح است؛ اما تجمع مردم قدردان تهرانی به میدان هفت تیر نیز کشیده شده است.
 
وداع با ۱۶ قهرمان/ آغاز مراسم تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان/ حضور روسای دو قوه و معاون اول رئیس جمهور 
 
53: 11 گزارش های مردمی حاکی از این است که به دنبال حضور حداکثری مردم در مراسم تشییع،  تعداد زیادی آنها پشت در های مصلی و در سرما ماندند و تکمیل ظرفیت اتوبوس ها و مترو نیز باعث شد تا حجم زیادی از جمعیت نتوانند در مراسم حاضر شوند.
 
50: 11 بال گردها در حال حاضر مشغول گل افشانی جمعیت حاضر در مراسم تشییع هستند. پیکر شهدا به تقاطع مطهری_مفتح رسید.
 
20: 11 مردم تهران در تقاطع خیابان مفتح و مطهری با فریادهای الله اکبر، لااله الا الله و یا حسین در حال تشییع پیکر شهدای آتش نشان هستند.
 
 
 10: 11 حضور انبوهی از جمعیت سبب شده تا تشییع پیکر شهدای آتش نشان به کندی پیش برود و هنوز خودروی حامل پیکر شهدا هنوز به تقاطع مفتح-مطهری هم نرسیده است.
 
42: 10 پلیس راهور اعلام کرد تا پایان مراسم تشییع توقف هرگونه خودروی شخصی در اطراف مصلی ممنوع است.
 
36: 10 علاوه بر انبوه جمعیتی که هم اکنون در حال تشییع شهدای آتش نشان در خیابان مفتح و مطهری هستند، تعداد زیادی از مردم خود را به قطعه 50 بهشت زهرا رسانده اند و آماده هستند تا در بخش انتهایی تشییع شرکت کنند.
 
 

 
25: 10 پلیس راهور تهران اعلام کرد: با شروع مراسم تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان بار ترافیکی در خیابان‌های بهشتی بزرگراه رسالت، مطهری، سهروردی و شریعتی بسیار سنگین است.
با توجه به سنگینی ترافیک در معابر ذکر شده  به شهروندان توصیه می شود که آرامش خود را حفظ کنند و حتی‌ الامکان از تردد در خیابان‌های بهشتی و مطهری خودداری کنند.

22: 10 هم اینک پیکر 16 شهید آتش نشان در میان انبوه جمعیت در خیابان شهید مفتح به سمت خیابان شهید مطهری در حال تشییع است.
 
15: 10 پس از قرائت نماز بر سر پیکر مطهر شهدای آتش نشان، پیکر این عزیزان بر روی خودروهای مخصوص آتش نشانی قرار گرفت و مردم در حال وداع آخر با این قهرمانان ملی هستند.
 

 
 05: 10 پیکر شهدای آتش نشان هم اینک در حالی که یکی از مداحان اهل بیت (ع) به مداحی مشغول است، بر دوش مردم شهید پرور تشییع می شود.
 
58: 09 اقامه نماز بر پیکر ۱۶ آتش‌نشان شهید حادثه پلاسکو به امامت آیت الله امامی کاشانی آغاز شد.
 
 
09:54 ماموران پلیس راهور از شهروندان در خواست دارند با توجه به تسهیلات مترو و شرکت اتوبوس رانی، شرکت کنندگان در مراسم حتما با وسایل نقلیه عمومی برای حضور در بهشت زهرا (س) استفاده کنند. بر اساس همین اعلام، خودروهای پارک شده در حاشیه خیابان قنبرزاده و مطهری که توسط پلیس راهور جا به جا شده، به پارکینگ مصلی انتقال یافته است و صاحب خودروها می توانند برای اطلاع از مکان پارک و انتقال خودرو خود با ۱۱۰ تماس بگیرند.

09:50 با افزوده شدن جمعیت در فضاهای بیرونی شبستان، در حال حاضر جمعیت در خیابان‌های اطراف مصلای تهران در حال افزایش است به طوری که حضور گسترده مردم در مراسم تشییع شهدای آتش‌نشان موجب تاخیر و اختلال در حرکت خودروها، اتوبوس‌ها و برخی ایستگاه‌های متروی تهران شده است.

مهدی چمران رئیس، اعضای هیات رئیسه و اعضای شورای شهر تهران در مراسم تشییع شهدای آتش نشان حاضر هستند. همچنین وزیر راه و شهرسازی و برخی از اعضای شورای نگهبان نیز در مراسم حاضر هستند. 
 
 
09:35 بیش از ۱۰۰ نفر از آتش‌نشانان با لباس‌های فرم در صفوفی منظم در مقابل ورودی شبستان مصلای تهران به احترام همکاران شهیدشان ایستاده‌اند./فارس
 
09:30 آیت الله گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه، جانشین فرمانده کل ارتش و جمعی از فرماندهان نیروهای نظامی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مراسم حاضر شدند.
 
پرویز فتاح رئیس کمیته امداد، محمدرضا عارف نماینده مجلس شورای اسلامی در مراسم تشییع شهدای آتش نشان حاضر شدند.
 
 
09:20 هم اکنون پیام رهبر معظم انقلاب درباره شهادت آتش نشانان در ساختمان پلاسکوی تهران ، در مصلای تهران قرائت می شود.
 
09:13 معاون اول رئیس‌جمهور: واقعه پلاسکو، اگرچه حادثه بسیار بزرگی بود اما توانست همبستگی ملی را در کشور بسیار توسعه دهد به‌گونه‌ای که شهردار تهران می‌گفت، مردمی از جاهای مختلف کشور برای خدمت‌رسانی به تهران آمدند و یک همبستگی ملی اتفاق افتاد./فارس
 
09:09 معاون اول رییس جمهور، دادستان کل کشور، وزیر کشور، وزیر دادگستری، شهردار تهران و جمعی از شخصیت های سیاسی در مراسم تشییع پیکر شهدای آتش نشان حاضر شدند.
 
 
09:06 مراسم تشییع و وداع با پیکر شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو، از لحظاتی پیش با قرائت قرآن مجید، آغاز شد. /تسنیم
 
08:54 در حالی که پیش از این اعلام شده مردم باید از ضلع جنوب مصلی وارد مصلی شوند، به دلیل حضور گسترده شهروندان، قرار بر این شد مردم از درب شرق (قنبرزاده) نیز وارد مصلی شوند.  
 
08:42 مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی: پیام مقام معظم رهبری که شب گذشته قرائت شد، آرامشی بر دل آتش‌نشانان بود که نشان می‌داد رهبر معظم انقلاب از فعالیت آتش‌نشانان رضایتمند هستند و اینکه کار آتش‌نشانان را با کار رزمندگان در دوران دفاع مقدس، برابر دانسته‌اند، برای ما آرام‌بخش بود./ فارس
 
 
08:36 شهروندان تهرانی از ساعت ۷ صبح به مصلی تهران آمده و شبستان اصلی مصلی تقریباً پر است. در فضای شبستان نوحه‌خوانی طنین‌انداز شده و همچنان شاهد ورود خیل شهروندان تهرانی است./مهر
 
08:35 در حال حاضر خانواده‌های شهدای آتش‌نشان و اقشار مختلفی از مردم در محل مصلای تهران حضور دارند تا پس از تشییع، پیکر 16 شهید آتش‌نشان حادثه پلاسکو را برای خاکسپاری در قطعه 50 بهشت زهرا(س) بدرقه کنند.

آیت‌الله امامی کاشانی برپیکر شهدای آتش نشان نماز اقامه می‌کند.

08:30 تمامی درهای مصلی باز است و گزارش ها حکایت از این دارد که شهروندان گروه گروه در حال حضور در مصلی و شرکت در مراسم هستند./ایسنا

شهرداری و پلیس‌راهور تهران نیز تدابیر ترافیکی و تسهیلاتی را برای تردد شهروندان جهت حضور در مراسم تعیین و اعلام کرده‌اند.

08:25 سرپرست اورژانس کشور: برای مراسم تشییع امروز 25 آمبولانس اورژانسی، 10 دستگاه موتورآمبولانس و سه اتوبوس آمبولانس اختصاص داده شده و نیروها از ۷ صبح در خیابان‌های مربوطه استقرار یافته‌اند.

 
ویدیو تشییع و نماز بر پیکر شهدای آتش‌نشان تا آماده سازی خانه ابدی شان را ببینید:
 
تعداد بازدید : 540
دانلود 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۲
آتش نشانان عزيز،‌آمده بوديد كه آتش فرونشانيد نه آنكه با رفتنتان آتش به دلها بيندازيد و سراسر وجودمان را بسوزانيد...
از چی می ترسید ؟ چرا بی سر و صدا وسط هفته ؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
جاداشت پایتخت براشون تعطیل میشد.ولی عادت کرده بودند به کم توقعی .روحشان شاد
ملت ایران در فراق فرزندان دلاورش ، گریان و نالان است
خداحاقظ دلاوران وقهرمانان عزیز همیشه درقلب همه ماهستید خداحافظ ای مردان بی ادعا خداحافظ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
جای همه خالی بود
راستی چرا آقای روحانی مدعی دفاع از حقوق شهروندی نیامد؟
دماوند و کارون
سهند و ارس
و مرصاد و والفجر هشت
و مردان آتشنشان

تا ابد زنده اند ...

علیرضا نجفی
بهمن 95
تابناك عزيز
به شدت نيازمند اين هستيم با توجه به مشكلات اقليمي شهري و شهرك ها تجهيزات آتش نشاني بروز باشد.
به مديريت تجهيزات نيازمنديم! اينطور كه شنيده شده تجهيزات آتش نشاني چندان به روز نيست و بايد مطابق به تجهيزات روز عمل كنيم!
حتي از يك تعامل ميان مديريت بحران و ريسك و مديريت تجهيزات و عوامل آشنا به اقليم داريم!
تأمين تجهيزات ما بايد بر اساس نياز اقليم، تهديدات طبيعي اقليمي، تأسيسات و تجهيزات شهري، به روز شدن سيستم ها و قطعات شهري (كارخانه اي - پالايشگاهي و ...) صورت پذيرد.
در كنار اين مطلب بايد خدمتتان بگويم تجهيزات تصفيه آب شهري بسيار ضعيف و فرسوده است! از كنار هر سازمان آب در هر منطقه اي كه مي گذريم مي بينيم كه گردش آب در مدارهاي بسيار فرسوده و نامطمئن از لحاظ بهداشت و كيفيت آب به چشم مي خورد!!!
در كنار ايمني از آتش ايمني در بهداشت را نيز اضافه نماييم!
النظافه من الايمان!
دست در دست هم دهيم به مهر
ميهن خويش را كنيم آباد!
الا ملك ايران بزي جاودان!
اینم فراموش میشه. ولی داغ بزرگی رو دل خانوادهاشون گذاشته شد. کی میخواد جواب اون دختر بچه سه ساله رو بده ؟ مسئولین کجایید ؟؟؟ کسی که عزیزشو از دست داده میدونه چه مصیبتی وارد شده به دل این خانوادهها. کاش کسی بود جلوی این اتشنشانا رو میگرفت نمیزاشتن برن داخل پلاسکو.
بدرود دلاوران ، بدرود شیر مردان ، بدرود ...
هیچ کلمه ای فداکاری و شهادت شمارا نمی تواند بیان کند. هیچ حسی توانایی نشان همدردی ما با خانواده عزیزان آتش نشانمان را ندارد. مظلومانه رفتند. مظلومانه شهید شدند. بعد از رفتن این عزیزان بود که همه متوجه این عزیزان فداکار شدندم. همه تازه فهمیدیم که این شغل فقط عشق میخواهد.
عشقتان معنای شهادت شد
پروانه صفت ، چشم بر او دوخته بودیم
ناگه که خبردار شدیم ، سوخته بودیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
چه شعر زیبایی
با قلبی مالامال از غم و اندوه و با چشمانی اشکبار شما برادران سرفرازمان را بدرقه می کنیم تا آرامش ابدی
همیشه تو آتش را خاموش می کردی اینبار آتش ترا خاموش کرد...

خداحافظ قهرمان
همیشه تو آتش را خاموش می کردی اینبار آتش ترا خاموش کرد...

خداحافظ قهرمان
جمعیت میلیونی بود . خدا به مردم خیر بدهد انشالله .
من اینجا یک سوال بسیار بسیار بسیار حیاتی دارم. آیا شهروند دیگری غیر از این قهرمانان شهید در زیر آوار نمانده بود و آنها با اینها تشییع شدند یا نه؟ تشییع آنها چگونه انجام شده و یا می شود و باز هم داغی به دل چند خانواده همچنان باید سوزان باقی بماند؟
خداحافظ ای داغ بر دل نشسته خداااااااااحافظ بهشت گوارای وجودتان انشالله
خداحافظ ای فرشتگان سوخته بال .آسمانی شدنتان مبارک. ان شاالله قدر داشته هامون را بدانیم.
عدم حضور روحانی در مراسم تشییع این شهدای مظلوم به هر علتی که باشد ، پسندیده نیست
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
لاریجانی چرا نیومده ؟
با درود به روح با عصمت این عزیزان که برای همیشه در یاد و خاطره این مردم خواهند ماند از مسولین میخواهم روز شهادت این عزیزان را روز آتش نشان اعلام کرده و در محل ساختمان پلاسکو یا در مکانی در نزدیکی نمادی از نام و یاد این مهربانان ایجاد نماید تا در آینده مردم برای ادای احترام متوجه به اقدام قهرمانانه آنان به آن محل مراجعه و ادای احترام نمایند
روحشان شاد و یادشون همیشه گرامی این بزرگ مردانی که بی هیچ منتی و چشم داشتی رفتن تا بقیه بمونن.
تصمیم مسوولان برای تعیین روز دوشنبه، یعنی یک روز کاری وسط هفته، و آن هم اوایل صبح، بسیار عجیب بود. اگر این تشییع به آخرهفته موکول میشد یقینا افراد بیشتری این عزیزان را بدرقه میکردند.
پاسخ ها
حمید کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
اولا اجر این شهدا با خداوند و ائمه اطهار است ، ثانیا بجای هر حرفی
فکر جلوگیری از تکرار حوادث مرگبار باشیم
پروانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
شاید گفتن شلوغ بشه دوباره فاجعه دیگه ای رخ میده...مثلا یه عده زیر دست و پا له بشن...وقتی توانایی اداره اجتماعات بزرگو نداریم...همون بهتر که مختصر مفید برگزار بشه...جون چندنفر گرفته نشه
خدا حافظ دلاور...
پرسنل نظامی و آتشنشانی و ... تا وقتی زنده هستن اصلا مهم نیستن ولی وقتی میمیرن میشن قهرمان و شهید و...
درود بر شرفتان . درود بر غیرتتان.خوشا به حالتان که اینچنین دلاورانه رفتید.
با نهایت تاسف مصیبت وارده را تسلیت عرض نموده از درگاه خداوند متعال برای آن شهیدان رحمت و مغفرت واسعه و برای خانواده محترمشان صبوری و شکیبایی مسئلت می نماییم.
واقعا متاسفم ، چرا ديگر جانباختگان را تشييع نكرديد؟؟!! انها هم مظلومانه درگذشتند. شغل ، رنگ ، نژاد و .. تفاوت ميان ادم ها إيجاد نميكند
اي كاش ياد انها هم گرامي داشته ميشد ..
.

اگه این دو هلی کوپتر که امروز فیلمبرداری هوایی از مراسم تشییع جنازه آتش نشانان کردند در روز حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو اجازه پرواز داشتند امروز در تشییع جنازه آتش نشانان شرکت نمی کردند !

.
علل بروز فاجعه ملی ساختمان پلاسکو...

الف : روز حادثه :

1. عدم اجازه پرواز هواپیما و هلی کوپتر آتش نشان

2.استفاده از آب بجای شلیک کف , که موجب سنگین شدن ساختمان و شکستن اسکلت حرارت دیده بر اثر برخورد آب شد

3.عدم صدور بموقع دستور خروج آتش نشانان

مقصر بند دوم و سوم مدیر عامل سازمان آتش نشانی و فرمانده کل مدیریت ایستگاه های اعزامی و صحنه حادثه هستند.

قبل از حادثه :

1. انتصاب مدیر عامل سازمان آتش نشانی توسط شهردار تهران که هیچ تخصصی در این حوزه بسیار خطیر و حیاتی ندارد.

2.عدم مسدود سازی درهای ورودی ساختمان پلاسکو و یا لااقل عدم شکایت رسمی نزد قوه قضائیه توسط شهرداری تهران به علت مالکیت بنیاد مستضعفان بر ساختمان در حالی که در سایر موارد شهرداری تهران راسا اقدام به تعبیه بلوک بتنی می کند
درود بر مدافعین مردم و میهن
وقتی یه کار خوبی صورت میگیره یه فداکاری صورت میگیره بهتره اگر موقعیتش رو داریم بیاییم و با حضورمون از این کار خوب از این فداکاری قدر دانی کنیم و از طرف دیگه تسلی خاطر دل داغدار بازماندگان این شهیدان و همکارهاشون باشیم. دست مردم خوبمون درد نکنه، مطمئناً اگر آخر هفته بود حضور بیشتر بود
مردان خدا شهادتان مبارك
تنها باید گریست نه بر حال تو ای شهید وطن بلکه به حال خودم که تاوان کم کاریم را تو با جانت دادی. باشد که درس بگیریم و همیشه دنبال مقصر نگردیم و عیب را در خود جستجو کنیم.
چرا دیکر قربانیان حادثه را تشیع نکردند مگر نه اینک طبق ایات وروایان هرکه درراه درامد ورزق روزه خانواده وفرزندان کشته شود شهید است انها هم مشغول کار بودنند حتی نه به عنوان شهید بعنوان یک شهروند باید تشیع میشدنند
واقعا هر بار میبینم عکس ها رو قلبم به درد میاد
تسلیت به خانواده های آتش نشانان و هموطنانی که در کردستان جانشان را از دست دادند.
وقتی فردی ازدنیا میره وپا به قبرمیذاره هر چند که ا دم خوبی باشه باز هم یه بدهی به دنیا داره واونم جسدشه
جسدی که سالها دنیا خرجش رو میده تا رشد کنه وبزرگ بشه حالا دوباره باید خرج دنیا بشه وبه دنیا برگرده
خوشا به حال کسانی که در حالی پا به قبر ودنیای اخرت می ذارن که همین یه بدهی رو هم به دنیا ندارن
خوشا به حال صاحبان جسدای سوخته
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر