بازدید 4075

تومار مخالفت با سفر رسمی «ترامپ» به انگلیس

کد خبر: ۶۶۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸ 30 January 2017
تومار درخواست ممنوعیت سفر رسمی 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا به انگلیس به دنبال صدور احکام ضد مهاجرتی اش، روز یکشنبه و تنها پس از گذشته چند ساعت از مرز نیم میلیون امضا گذشت.

به گزارش ایرنا، براساس آخرین آمار منتشر شده در تارنمای پارلمان انگلیس، تا بعد از ظهر روز یکشنبه بیش از 500 هزار شهروند انگلیسی تومار لغو سفر دونالد ترامپ به انگلیس، را امضاء کرده‌اند و این رقم بسرعت در حال افزایش است.
 
در این تومار که صبح روز یکشنبه توسط فردی گمنام به نام'گرامام گوست' بر روی تارنمای پارلمان قرار داده شد، عنوان گردیده است: 'دونالد ترامپ به دلیل داشتن ابتذال اخلاقی و زن ستیزی صلاحیت دریافت دعوت ملکه الیزابت یا پرنس ولز برای سفر به انگلیس ندارد. بنابر این ترامپ در دوران ریاست جمهوری اش نبایستی از سوی دولت به صورت رسمی برای سفر به انگلیس دعوت شود.'
 
براساس رویه قانونی، اگر شمار امضاهای یک تومار از 10 هزار نفر بیشتر شود دولت انگلیس بایستی به آن پاسخ گوید و اگر از 100 هزار نفر بیش‌تر شود، درخواست مطرح‌شده در نشست مجلس عوام به بحث گذاشته خواهد شد.
 
انتظار می‌رود که مجلس عوام انگلیس با توجه به وضعیت پیش‌آمده، در هفته کاری در پیش رو، این تومار را در دستور نشست هفتگی‌اش قرار دهد.
 
'ترزا می' نخست وزیر انگلیس در جریان سفر اخیرش به آمریکا تایید کرد که دونالد ترامپ دعوت ملکه الیزابت را برای سفر رسمی به انگلیس پذیرفته است.
 
اما به دنبال احکام ضد مهاجرتی ترامپ و اعلام ممنوعیت صدور روادید و ورود اتباع 7 کشور مسلمان از جمله ایران، همزمان با خشم جهانی علیه این احکام نژادپرستانه و تبعیض آمیز، مخالفت ها داخلی در انگلیس علیه سفر ترامپ بشدت بالا گرفته است.
 
'تیم فالون' رهبر حزب لیبرال دمکرات و 'جرمی کوربین' رهبر حزب کارگر از جمله شخصیت های سیاسی هستند که روز یکشنبه از 'ترزا می' خواسته اند که سفر ترامپ را به انگلیس که انتظار می‌رود تا اواخر سال جاری میلادی صورت گیرد، لغو کرده و یا آن را به تعویق بیندازد.
 
در همین حال، نشریه ایندیپندنت روز یکشنبه در گزارشی نوشت که گروه‌های مدنی ضد جنگ و مدافع حقوق بشر از هم ‌اکنون خود را برای به راه انداختن تظاهراتی گسترده علیه سفر دونالد ترامپ به انگلیس آماده می‌کنند.
 
این نشریه نوشت این گروه‌های مدنی از مردم انگلیس خواسته‌اند در زمان ورود ترامپ،'بزرگترین تظاهراتی که تاکنون در لندن برگزار شده است' را صورت دهند.
در دوره نامزدی ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز به دلیل اظهاراتش علیه مسلمانان، مردم انگلیس در مهرماه سال گذشته توماری را به امضا رساندند که با بیش از نیم میلیون امضا در پارلمان طرح و به مناظره گذاشته شد.
 
دولت محافظه‌کار دیوید کامرون اما درخواست گسترده مردم کشورش برای ممنوعیت ورود 'دونالد ترامپ' نامزد جمهوری‌خواه آمریکا به انگلیس، به دنبال اظهارات نفرت افکنانه علیه مسلمانان، را رد کرد.
 
جورج آزبورن وزیر دارایی سابق انگلیس اواخر مهرماه سال گذشته در غیاب دیوید کامرون نخست‌وزیر سابق انگلیس در نشست مجلس عوام در این مورد گفته بود: اظهارات 'بی‌معنای ' ترامپ 'مغایر با اصول دولت آمریکا' بوده و بجای اعمال ممنوعیت علیه وی، بایستی با گفت‌وگو با آن مقابله کرد.
 
ترامپ سال گذشته ضمن درخواست ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا مدعی شده بود که پلیس لندن در مناطقی از این شهر به دلیل ترس از مسلمانان تندرو وارد نمی‌شود که این مساله با واکنش مقامات و مردم انگلیس مواجه شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر