بازدید 4178

تعطیلی مدارس در برخی استان‌ها درپی بارش برف

کد خبر: ۶۶۱۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۷ 30 January 2017
بارش برف و برودت هوا در استان‌های مختلف کشور علاوه بر انسداد راه‌های اصلی، فرعی و روستایی موجب تعطیلی مدارس در برخی شهرستان‌ها شد.

به گزارش مهر، به دنبال بارش برف و سرمای هوا در استان‌های مختلف کشور مدارس برخی شهرها و شهرستان‌های کشور تعطیل اعلام‌شده است. همچنین در برخی استان‌ها فعالیت مدارس و ادارات با تأخیر آغاز می‌شود. جزئیات تاخیر یا تعطیلی مدارس در تعدادی از استان‌های کشور در زیر می آید.

استان آذربایجان شرقی


به علت بارش برف و برودت هوا؛ فردا دوشنبه مورخ ۱۱ بهمن مدارس تعدادی از شهرهای آذربایجان شرقی تعطیل اعلام شد.

در این راستا در شهرستان‌ مرند همه مدارس مناطق روستایی و شهری تعطیل اعلام شد. در شهرستان اهر هم مدارس تمام مقاطع مناطق روستایی تعطیل اعلام‌ شد.

در شهرستان چاراویماق و بخش ترکمان‌چای‌ نیز مدارس مناطق شهری و روستایی با یک ساعت تأخیر در ساعت ۹ صبح شروع به فعالیت خواهند کرد.

در شهرستان هریس‌ مدارس مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدائی و استثنائی مناطق شهری و روستایی تعطیل و مدارس مقاطع متوسطه‌ دوره اول و دوم با یک ساعت تأخیر رأس ساعت ۹ شروع به فعالیت خواهند کرد.

استان اردبیل


بر اساس اعلام آموزش‌وپرورش استان اردبیل روز دوشنبه۱۱ بهمن‌ماه سری قبل از ظهر در اردبیل، انگوت، سرعین، خلخال، گرمی پیش‌دبستانی و ابتدایی و در هیر پیش‌دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اول و در مشگین‌شهر و نمین پیش‌دبستانی به علت بارش برف و برودت هوا تعطیل اعلام شد.

بر همین اساس در اردبیل متوسطه دوره اول روستایی تعطیل، در نمین پیش‌دبستانی و ابتدایی روستایی تعطیل و در شهر نمین فعالیت مدارس ابتدایی با یک ساعت تأخیر و در مشگین‌شهر ابتدایی با یک ساعت تأخیر و در خلخال متوسطه دوره اول با یک ساعت تأخیر آغاز خواهد شد.

استان ایلام


فعالیت ادارات و مدارس در تمام مقاطع تحصیلی فردا دوشنبه ١١ بهمن‌ماه در شهرستان‌های ایلام ایوان و ملکشاهی و بخش های کارزان و آسمان‌آباد با یک ساعت تأخیر آغاز می‌شود.

با خروج کامل سامانه بارشی از سطح استان ایلام، هم‌اکنون هوای سرد تمام مناطق استان را فراگرفته و تا پایان هفته ماندگار است. بارش برف سه روز است که باعث لغو پروازهای فرودگاه شهدای ایلام شده و مدارس استان را هم دو روز متوالی به تعطیلی کشانده است.

استان خراسان رضوی

بر اساس تصمیمات گرفته‌شده مدارس ابتدایی در شهرستان‌های چناران، طرقبه، شاندیز، گلبهار و مناطق سرولایت، کدکن و منطقه میان کوه در شهرستان درگز و در نوخندان مناطق کلاته چنار، درونگر و منطقه احمدآباد در نوبت صبح فردا تعطیل است.

همچنین مدارس مقطع متوسطه اول در شهرستان‌های درگز فقط در منطقه میان کوه، نوخندان مناطق کلات چنار و درونگر و منطقه احمدآباد تعطیل است. مدارس مقاطع تحصیلی مختلف در شهرستان قوچان در نوبت صبح روز دوشنبه تعطیل است.

مدارس مقاطع متوسطه اول و دوم در منطقه سرولایت نیز فردا صبح با یک ساعت تأخیر فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. ضمناً مدارس استثنایی در تمامی دوره‌های تحصیلی در این شهرستان‌ها و مناطق یادشده تعطیل است.

فعالیت آموزشی در دیگر مقاطع تحصیلی در این شهرستان‌ها و سایر شهرستان‌ها برقرار است و در صورت هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص تعطیلی، اطلاع‌رسانی لازم انجام می‌شود.

استان سمنان


فرماندار شاهرود هم گفت: به دلیل شرایط جوی، بارش برف و سرما تمامی مدارس مقطع ابتدایی شهرستان تعطیل و مقاطع دیگر با کمی تأخیر از ساعت ۹ پذیرای دانش آموزان هستند.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به شرایط جوی و مشکلات پیرامون آن برای دانش آموزان، ابراز داشت: با توجه به تداوم بارش‌ها در روز دوشنبه، دانش آموزان ابتدایی شهرستان تعطیل و دبیرستانی‌ها با یک ساعت تأخیر در کلاس‌هایشان حضور خواهند یافت.

وی افزود: بارش برف همچنین مدارس نوبت عصر یکشنبه را در شهرستان شاهرود به تعطیلی کشاند.

فرماندار شهرستان میامی هم گفت: به علت بارش برف و لغزندگی معابر مدارس منطقه کالپوش در همه مقاطع تحصیلی دوشنبه تعطیل خواهند بود و سایر مدارس شهرستان با یک ساعت تأخیر پذیرای دانش آموزان خواهند بود.

استان کرمانشاه


روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه طی اطلاعیه‌ای وضعیت تأخیری و یا تعطیلی مدارس استان طی روز دوشنبه یازدهم بهمن‌ماه را اعلام کرد.

بر اساس این اطلاعیه، فردا دوشنبه یازدهم بهمن‌ماه جاری به دلیل یخبندان و سرما، شروع به کار همه مدارس در تمامی دوره‌های تحصیلی اعم از ابتدایی، پیش‌دبستانی، متوسطه اول، متوسطه دوم و هنرستان‌ها در سراسر استان از ساعت ۹:۳۰ صبح خواهد بود.

مطابق اعلام مسئولان در صورت تغییرات احتمالی، اطلاعیه‌های بعدی در خصوص تأخیری یا تعطیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.

استان لرستان


خدانظر دریکوند سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان هم شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل بارش برف، کاهش شدید دما و برودت هوا همه مدارس سری صبح و عصر بخش فیروزآباد و مدارس سری صبح و عصر دوره ابتدایی شهرستان دلفان در روز دوشنبه ۱۱ بهمن‌ماه تعطیل شد.

وی افزود: همه آموزشگاه‌های شهرستان الشتر، بخش بیرانشهر و مدارس دوره اول و دوم متوسطه شهرستان دلفان نیز با یک ساعت تأخیر فعالیت آموزشی خود را آغاز خواهند کرد.

سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به اینکه فرآیند تعطیلی مدارس پس از پیشنهاد فرمانداران و بخشداران به ستاد مدیریت بحران استان و تأیید آموزش‌وپرورش استان نهایی و از طریق رسانه‌ها یا سایت آموزش‌وپرورش به اطلاع خانواده‌ها خواهد رسید، ادامه داد: بر اساس تأکید استاندار لرستان تنها مرجع قانونی برای اعلام تعطیلی مدارس آموزش‌وپرورش است و هیچ دستگاه دیگری مجاز به صدور اطلاعیه تعطیلی مدارس نیست.

دریکوند گفت: همچنین با توجه به برودت هوا و پدیده یخبندان با هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان مقرر شد تا فعالیت همه مدارس ابتدایی نوبت صبح استان فردا دوشنبه ۱۱ بهمن‌ماه با تأخیر از ساعت ۹ صبح آغاز شود.

استان همدان

بارش برف، یخ‌زدگی معابر و برودت هوا برخی مقاطع تحصیلی مدارس استان همدان در نوبت صبح فردا ۱۱ بهمن‌ماه را تعطیل کرد.

بنا بر اطلاعیه اداره‌ اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان همدان به علت برودت هوا و لغزندگی سطح معابر عمومی، پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی نواحی ۱ و ۲ همدان، کبودرآهنگ، نهاوند، خزل، قروه و قهاوند، اسدآباد، ملایر، بهار، لالجین، گل تپه، فامنین، رزن، سردرود و تمامی مقاطع تحصیلی در تویسرکان، قلقلرود و جوکار فردا یازدهم بهمن‌ماه در نوبت صبح تعطیل است.

همچنین مدارس دوره اول متوسطه در نواحی یک و دو همدان فردا با یک ساعت تأخیر برگزار خواهند شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل