بازدید 10263
دریادار سیاری:

در برابر تهاجم کشورهای کوچک ذره‌ای کوتاه نمی‌آییم

کد خبر: ۶۶۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۱ 30 January 2017
فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران گفت: با قاطعیت اعلام می‌کنیم نیروی دریایی در برابر تهاجمات کشورهای کوچک نه با قدرت ۱۰۰ درصدی بلکه هزار درصدی می‌ایستد و ذره‌ای کوتاه نمی‌آید.

به گزارش فارس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری ظهر دیروز در حاشیه تجلیل از خانواده شهدای نیروی دریایی که ظهر امروز برگزار شد، در جمع خبرگاران با بیان اینکه نیروی دریایی با توجه به اینکه در بحث مأموریت‌های دفاعی به ویژه بحث‌های اقتصادی در دریاهای آزاد برنامه‌های متعددی دارد، اظهار داشت: نیروی دریایی در راستای حفظ منافع کشور تلاش می‌کند و تا امروز توانسته‌ایم با مدار ۱۰ درجه در خلیج عدن در بحث حفاظت از کشتی تجاری و نفت‌کش‌ها نقش مؤثری داشته باشیم و امنیت ۴ هزار کشتی را تأمین کنیم.

وی افزود: نیروی دریایی هرجا که لازم باشد چه در بحث دیپلماسی دریایی و چه در حضور فرا منطقه‌ای ناوهای ما در عرصه‌های مختلف با تمام توان مستقر هستند که در تمامی این کشورها از اقتدار خاصی برخورداریم و در آینده‌ای نزدیک به سمت اقیانوس اطلس و آرام هم می‌رویم.

فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بزرگترین رزمایش دریایی امسال تصریح کرد: این رزمایش با عنوان ولایت ۹۵ در بهمن ماه امسال در عرصه بین‌الملل در شمال اقیانوس هند برگزار می‌شود.

سیاری خاطر نشان کرد: می‌خواهیم ساخت‌وسازهای زیر دریایی ناوشکن‌های جدید را رونمایی کنیم و آینده نیروی دریایی ارتش ایران را در عدم نیاز به‌سوی دیگر کشورها می‌بینیم و از تلاش و توان بر دانش جوانان توانمند نخبه ایرانی برخوردار خواهیم بود.
 
وی تصریح کرد: در شمال و جنوب کشور سواحل زیادی را داریم که نیروی دریایی در این سواحل فعال است و مهم‌ترین آن سواحل مکران است که به فرموده رهبر برای ما گنج بزرگ است که اگر آباد شود در توسعه دریا محور موفق خواهیم بود و با توجه به کمبودها اگر به منافع دریایی توجه کنیم می‌توانیم بسیاری از نیازهای کشور را تأمین کنیم و توسعه دریا محور داشته باشیم.
 
فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: ایران در منطقه از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و با طرح‌های دولت هم می‌توانیم شاهد پیشرفت در سواحل مکران و دیگر نقاط باشیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس در مورد پاسخ به تهدیدات کشورهای کوچک و میزان آمادگی ایران گفت: کشورهای کوچک عددی نیستند که ما به آن‌ها پاسخ دهیم و با قاطعیت اعلام می‌کنیم نیروی دریایی در برابر تهاجمات کشورهای کوچک نه با قدرت ۱۰۰ درصدی بلکه هزار درصدی می‌ایستد و ذره‌ای کوتاه نمی‌آید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر