بازدید 18779
۳
پیمانه اقتصادی؛

از «تأثیر تعطیلات سال نوی چین بر قیمت دلار» تا «ثروتمندتر شدن 10 مولتی میلیاردر در هیاهوی ترامپ»

این پیمانه موضوعاتی همچون نمودار نرخ فروش دلار، افت شاخص کل بورس، تغییرات بازار سکه و کاهش اسکناس های جعلی یورو، وضعیت نرخ سود بانکی در پاکستان، وام‌هایی که نیاز به گواهی مالیاتی ندارد، سرانجام عجیب نشان های تجاری در ایران، احتمال افزایش قیمت آب و برق، رقم پاداش پایان سال کارکنان دولت، گوشت قرمز همچنان روی ریل گرانی، آخرین وضعیت کارگران پلاسکو، آخرین خبر از وضعیت سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج و مشترکان گازی بدهکار گوش بزنگ باشند، در بر دارد.
کد خبر: ۶۶۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱ 30 January 2017
از «تاثیر تعطیلات سال نوی چینی بر قیمت دلار» تا «ثروتمندتر شدن 10 مولتی میلیاردر در هیاهوی ترامپ»در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، نفت  و ... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی» این پیمانه موضوعاتی همچون نمودار نرخ فروش دلار، افت شاخص کل بورس، تغییرات بازار سکه و کاهش اسکناس های جعلی یورو، وضعیت نرخ سود بانکی در پاکستان، وام‌هایی که نیاز به گواهی مالیاتی ندارد، سرانجام عجیب نشان های تجاری در ایران، احتمال افزایش قیمت آب و برق، رقم پاداش پایان سال کارکنان دولت، گوشت قرمز همچنان روی ریل گرانی، آخرین وضعیت کارگران پلاسکو، آخرین خبر از وضعیت سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج و مشترکان گازی بدهکار گوش بزنگ باشند، در بر دارد.



تاثیر تعطیلات سال نوی چینی بر قیمت دلار

در پایان معاملات روز یکشنبه 10 بهمن ماه، هر دلار آمریکا با کاهش 72 ریال نسبت به روز شنبه، به میانگین فروش 38 هزار و 246 ریال رسید. همچنین هر یورو نیز با کاهش 448 ریالی به رقم فروش 41 هزار و 400 ریال رسید. هر درهم امارات بر خلاف دلار و یورو با رشد اندکی همراه بود. به طوری که در پایان معاملات دومین روز هفته با رشد 11 ریال به میانگین 10 هزار و 541 ریال فروخته شد.



به گفته شماری از فعالان بازار، در تعطیلات سال نوی چینی تقاضای حواله‌ای درهم و دلار معامله‌گران داخلی پایین می‌آید و همین موضوع موجب می‌شود قیمت کمتر تحریک شود. تعطیلات بازارهای این کشور در سال نو عموما یک هفته خواهد بود. حتی برخی بازیگران باتجربه بازار اشاره می‌کنند در بازه زمانی تعطیلات، تقاضای کشورهای همسایه نیز کاهش پیدا می‌کند و بازار داخلی به طور غیرمستقیم از کاهش تقاضای این بازارها نیز متاثر می‌شود. در واقع، بالا نرفتن ارزش دلار و درهم در بازار کشورهای همسایه موجب می‌شود ارزی نیز از بازار ارزان‌تر داخلی برای کسب سود بیشتر به سوی این مناطق خارج نشود. به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار همچنان با شیبی ملایم در مسیر کاهش حرکت می کند. پول خارجی محبوب بازار ارز دیروز در بازه کوچک ۱۰ تومانی نوسان کرد. کم شدن دامنه نوسان موجب فروکش کردن فعالیت سفته بازانی شد که نوسان گیری از قیمت دلار را سخت تر از هر روز دیگری در دو ماه اخیر می دیدند. این در حالی است که تعدادی از دلالان بازار به‌دنبال آن هستند که با جوسازی پیرامون رفتارها و مواضع ترامپ نوسان‌گیری کنند.

افت سینوسی شاخص کل بورس

بازار سرمایه روز یکشنبه 10 بهمن ماه بعد از مدت‌ها با روند رو به رشد کار خود را آغاز کرد. البته مثبت بودن شاخص تا پایان معاملات روز تاب نیاورد و درنهایت شاخص کل بورس با افت 7 واحدی به ارتفاع 77 هزار و 707 واحد رسید. در فرابورس اما آیفکس با رشد 7.7 واحدی به ارتفاع 845 واحد رسید. ارزش معاملات نیز 1,696.6 میلیارد ریال شد. بیشترین ارزش معاملات فرابورس به اوراق با درآمد ثابت با حداقل 1,000 میلیارد ریال اختصاص گرفت.


رشد 3 هزار تومانی سکه تمام بهار آزادی

در پایان معاملات بازار سکه روز یکشنبه، هر سکه تمام طرح قدیم بدون تغییر قیمت در جایگاه 1 میلیون و 151 هزار تومانی قرار گرفت. همچنین هر سکه تمام بهار آزادی با افزایش 3 هزار تومان به رقم 1 میلیون و 176 هزار تومان رسید. هر نیم سکه بهار آزادی با افزایش 2 هزار تومان به قیمت 612 هزار تومان فروخته شد. هر ربع سکه نیز بدون تغییر، به قیمت 327 هزار تومان فروخته شد. 

کاهش اسکناس های جعلی یورو به نصف

بانک مرکزی آلمان اعلام کرد، انتشار اسکناس های جدید یورو با ضریب امنیتی بالا به طرز قابل توجهی گردش اسکناس‌های جعلی یورو را کاهش داده است. در همین حال بانک مرکزی آلمان در گزارشی اعلام کرد در سال ۲۰۱۶ میلادی تعداد اسکناس های مکشوفه جعلی به ۸۲ هزار و ۲۰۰ عدد رسید که نسبت به سال قبل از آن ۱۴ درصد کاهش نشان می دهد و ارزش آنها معادل ۴.۵ میلیون دلار است. انتشار اسکناس های جدید یورو منجر به کاهش قابل توجه اسکناس های جعلی ۲۰ یورویی شده است. به گزارش مهر، از زمان انتشار اسکناس های جدید ۲۰ یورویی و ورود آنها به سبد پولی منطقه یورو، تعداد اسکناس های جعلی ۲۰ یورویی به تقریبا به نصف کاهش یافته است؛ ضمن اینکه اقدام بعدی اتحادیه اروپا انتشار اسکناس های جدید ۵۰ یورویی با ضریب امنیتی بالا است.

نرخ سود بانکی در پاکستان تغییر نمی‌کند

به گزارش دیلی پاکستان،«اشرف اوتهرا» رئیس بانک مرکزی پاکستان با اعلام سیاست 2 ماه آینده خود گفت: نرخ سود بانکی از 5.75 درصد بالاتر نخواهد کرد. وی با مثبت ارزیابی کردن پیشرفت اقتصادی پاکستان در چند ماه گذشته بیان کرد این وضعیت ادامه خواهد داشت. اوتهرا اظهار داشت: افتتاح کریدور اقتصادی با چین موجب افزایش واردات و صادرات در پاکستان شده است. وی افزود: افزایش قیمت سوخت جهانی وضعیت اقتصادی پاکستان را تهدید نمی‌کند و قیمت سوخت نیز افزایش نخواهد داشت.

وام‌هایی که نیاز به گواهی مالیاتی ندارد

رئیس‌ کل سازمان امور مالیاتی کشور در مورد گواهی مالیاتی برای دریافت تسهیلات بانکی گفت: اشخاص حقیقی متقاضی تسهیلات بانکی تا مبلغ 100میلیون تومان و اشخاص حقوقی متقاضی تا مبلغ 300 میلیون تومان نیازی به دریافت گواهی‌ مالیاتی ندارند.

بعضی نشان‌های تجاری در ایران کشته می‌شوند

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه نشان کالاهای تجاری مختلفی در دنیا طی قرن‌ها درخشیده‌اند، گفت: باید به رمز ماندگاری آنها توجه شود. وی افزود: در ایران شاهد بروز و ظهور نشان‌های تجاری هستیم ولی گاهی این نشانه‌ها خود به خود به حالت موت می‌روند و گاهی اوقات هم کشته می‌شوند. شافعی تصریح کرد: یکی از علت‌های اساسی درخشش برندها در دنیا محیط کسب و کار مناسب و حمایت و پشتیبانی از آن است. وی بیان داشت: موضوع دیگر این است که بنگاه‌ها خودشان را با تغییرات روز و تکنولوژی تطابق می‌دهند و یک برند براساس نیاز روز خودش را تطبیق می‌دهد. شافعی تصریح کرد: برندهایی که با تحولات روز خودشان را تطابق نمی‌دهند بعد از مدتی محو می‌شوند.

احتمال افزایش قیمت آب و برق در سال ۹۶

حمید چیت چیان وزیر نیرو روز یکشنبه در نشستی خبری با بیان اینکه تا پایان سال ۹۵ هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت آب و برق نداریم، گفت: در صورت موافقت مجلس و شورای نگهبان با لایحه پیشنهادی بودجه ۹۶، احتمال افزایش قیمت آب و برق در سال آینده وجود دارد که در صورت تصویب اطلاع رسانی خواهد شد.

پاداش پایان سال کارکنان دولت تعیین شد

هیأت دولت در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ، میزان پاداش پایان سال 1395 (عیدی) کارکنان دولت را مبلغ 770 هزار و 500 تومان تعیین کرد.

گوشت قرمز همچنان روی ریل گرانی

در پی افزایش قیمت گوشت قرمز، شرکت پشتیبانی امور دام از عرضه گوشت وارداتی برای تعدیل قیمت خبر داد، اما با گذشت مدتی از این طرح، هنوز تغییری در قیمت‌ گوشت به وجود نیامده و حتی به گفته رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی، گوشتی در بازار عرضه نشده است. به گزارش ایسنا، آخرین مشاهدات از وضعیت قیمت‌ها در بازار گوشت قرمز نشان می‌دهد به طور متوسط هر کیلوگرم گوشت مخلوط گوساله ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان، گوشت گوساله کیلویی ۳۷ هزار و ۲۰۰ تومان، ران گوساله کیلویی ۳۸ هزار و ۴۰۰ تومان، ماهیچه گوساله کیلویی ۴۴ هزار تومان و گوشت استیکی کیلویی ۵۱ هزار تومان فروخته می‌شود. همچنین در میان انواع گوشت گوسفندی هر کیلوگرم شقه با گردن ۳۸ هزار و ۸۰۰ تومان، سردست گوسفندی کیلویی ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان، گردن گوسفندی کیلویی ۳۸ هزار تومان و ران گوسفندی ۴۳ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار مصرف‌کننده قرار می گیرد.

آخرین وضعیت کارگران پلاسکو

مدیر کل کار استان تهران از ثبت‌نام 1250 نفر از کارگران پلاسکو برای دریافت بیمه بیکاری خبر داد و گفت از این تعداد 741 نفر دارای بیمه تأمین اجتماعی هستند که با توجه به ظرفیت‌های قانون مشمول دریافت مقرری خواهند شد. وی همچنین گفت: افرادی که مشمول بیمه تأمین اجتماعی نبودند طبق مصوبه دولت از 4 ماه مقرری بیمه بیکاری یک میلیون تومانی برخوردار خواهند شد.

حق هیچ کسی در ثامن‌الحجج ضایع نمی‌شود

رئیس کل بانک مرکزی گفت: مؤسسه ثامن‌الحجج از جمله غیرمجازهایی بود که از اواسط سال گذشته دچار بحران و در ادامه با فروپاشی همراه شد به‌طوری که با ورود بانک مرکزی و دستگاه قضایی تصمیم گرفتند تا تعهدات این موسسه را به بانک پارسیان به عنوان بانک عامل واگذار کنند که از بهمن‌ماه سال گذشته تعیین تکلیف سپرده‌گذاران به طور مرحله‌ای آغاز و از ارقام سه میلیون تا پنج میلیون تومان شروع شد تا این‌که به سقف ۳۰۰ میلیون تومان در مهرماه امسال رسید. بر اساس آخرین اطلاعاتی که سیف اعلام کرد تاکنون بیش از ۹۰ درصد سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج تعیین تکلیف شدند و هیات تصفیه در حال بررسی سایر امور این تعاونی غیرمجاز است. وی با بیان این‌که در مسیر ساماندهی سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج هیچ‌گونه استثنایی قائل نخواهیم بود و همه موارد بر اساس ضوابط انجام می‌شود، عنوان کرد که البته برخی از سپرده‌گذاران در این مسیر به بانک مرکزی معرفی می‌شوند و بررسی‌های بیشتری انجام خواهد شد، اما به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم که حق کسی ضایع نشود. رئیس کل بانک مرکزی این را هم گفت که سپرده‌های تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان در حال تعیین تکلیفند و در ادامه ارقام بالاتر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مشترکان گازی بدهکار گوش بزنگ باشند!

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با مهر درباره ساز و کار قطع گاز مشترکان بدهکار شرکت ملی گاز ایران، گفت: در مرحله نخست در قبوض گاز مشترکان بدهکار در سه نوبت اخطاریه پرداخت بدهی گاز صادر خواهد شد. سعید مومنی با تاکید بر اینکه چنانچه پس از صدور سه نوبت اخطاریه اقدامی در جهت پرداخت گازبها انجام نشود، اخطاریه جداگانه و کتبی قطع گاز برای مشترک بدهکار صادر خواهد شد، تصریح کرد: در نهایت در صورتی‌که مهلت پرداخت بدهی توسط مشترک به پایان برسد شرکت ملی گاز مجاز به قطع انشعاب گاز مشترک بدهکار خواهد بود.

ثروتمندتر شدن 10 مولتی میلیاردر در هیاهوی ترامپ

در هفته ای که گذشت، 10 نفر از ثروتمندترین های آمریکا 15.8 میلیارد دلار به کل دارایی های خود افزودند و همه آنها در این 7 روزی که از مراسم تحلیف ترامپ می گذرد، ثروتمندتر شده اند. "وارن بافت"، مدیر عامل اجرایی و رئیس هیئت مدیره شرکت "برکشایر هاتاوی" بیشترین سود را در 7 روز گذشته بدست آورد. ارزش دارایی های او بیش از 2.5 میلیارد دلار افزایش یافت و به 74 میلیارد دلار رسید. وی در حال حاضر پس از "بیل گیتس" دومین فرد ثروتمند جهان است. همچنین دارایی مارک زاکربرگ، مؤسس شبکه اجتماعی فیس بوک نیز 2.1 میلیارد دلار افزایش یافت. شخصی که کمترین سود را در این هفته بدست آورد "لری الیسون"، مدیر عامل شرکت اوراکل بود که در این هفته 985 میلیون دلار بر دارایی هایش افزوده شد. وی با 49.6 میلیارد دلار دارایی، رتبه پنجم ثروتمندترین های آمریکا را دارد. این درحالیست که میلیاردرهای غیرآمریکایی هم متحمل تغییراتی در دارایی های خود شدند. آمانسیو اورتگا، تاجر اسپانیایی و مؤسس شرکت ایندیتکس با کاهش 370 میلیون دلاری دارایی خود مواجه شد. اما کارلوس اسلیم، ثروتمند ترین فرد مکزیک نیز 1.6 میلیارد دلار دارایی بدست آورد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، هفته اول ریاست جمهوری "دونالد ترامپ" جهان را دگرگون کرد و بسیاری از مردم سراسر جهان از طرح ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا، طرح‌های مالیاتی جدید، تغییرات در طرح ملی بیمه خدمات درمانی و ساخت دیوار در امتداد مرز مکزیک انتقاد کردند. اما در این میان، تنها افرادی که هیچ شکایتی نداشت مولتی میلیاردرهای آمریکایی بودند که در طول یک هفته با بالا رفتن قیمت سهام، سود بسیاری به جیب زدند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
سهام من هم تو این یه هفته خاک بر سر شد
چرا الکی هر سال این موضوع رو تو بوق کرنا می کنید . بابا طبق قانون مدیریت خدمات کشوری عیدی پایان سال 5000 امتیاز هست ه این عدد در ضریب ریالی سال ضرب شده و مبلغ حاصل می شود . یعنی اول هر سال که درصد افزایش حقوق معلوم میشه متوان عیدی اون سال رو هم تعیین کرد . نمی دونم چه دلیلی داره این همه تو رسانه ها روی این عدد اینقدر زیاد مانور می دن ؟؟؟؟؟الان برای سال 96 با توجه به افزایش 10 درصدی حقوق عیدی سال 96 رو من از الان مبلغ 847500 تومان اعلام می کنم . ببینید من کی گفتم ...............
اما به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم که حق کسی ضایع نشود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر