بازدید 2823

تمایل هندی‌ها برای سرمایه‌گذاری در چابهار

سفیر هند در ایران با بیان اینکه هم‌اکنون حجم مبادلات تجاری ایران و هندوستان 10 میلیارد دلار است، گفت: در تلاش هستیم تا حجم مبادلات دو کشور را به 20 میلیارد دلار برسانیم.
کد خبر: ۶۶۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴ 29 January 2017
سفیر هند در ایران با بیان اینکه هم‌اکنون حجم مبادلات تجاری ایران و هندوستان 10 میلیارد دلار است، گفت: در تلاش هستیم تا حجم مبادلات دو کشور را به 20 میلیارد دلار برسانیم.

به گزارش فارس «سوراب کومار» سفیر هند امروز در همایشی در رابطه با تجارت برنج هندی گفت: هندوستان با بیشتر کشورهای جهان مراوده تجاری دارد، اما برای دهلی، تهران از جایگاه مهمی برخوردار است. 

وی با بیان اینکه سفر سال گذشته نخست وزیر هند به ایران در راستای بالا بردن سطح تجارت دو کشور بوده است، بیان داشت: ما منتظر سفر رئیس‌جمهور ایران به دهلی هستیم. 

سفیر هند در ایران با بیان اینکه هند تمایل دارد تا در ایران سرمایه‌گذاری کند، افزود: چابهار یکی از این نقاط است و تاکنون مذاکرات خوبی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه انجام شده است. 

کومار با بیان اینکه حجم تجارت بین دو کشور ایران و هندوستان سالانه 10 میلیارد دلار است، گفت: در نظر داریم، تا مبادلات تجاری ایران و هندوستان را سالانه به 20 میلیارد دلار افزایش دهیم. 

وی افزود: در مذاکراتی که با مسئولان ایرانی داشتیم، هر دو طرف به دنبال گسترش همکاری‌ اقتصادی و فرهنگی‌‌اند. 

سفیر هند با بیان اینکه مبادلات مواد خام تنها اولویت ما نیست، در نظر داریم، تا این همکاری‌ و مبادلات در بخش‌های مختلف از جمله بخش کشاورزی هم باشد. 

کومار با اشاره به اینکه یکی از عمده‌ترین محصولات صادراتی هند به ایران برنج است، گفت: ما علاقمندیم تا علاوه بر این کالا دیگر محصولات کشاورزی را به ایران صادر کنیم. 

وی تصریح کرد: شایعاتی که در مورد برنج هندی به وجود آمده است، کذب است و برنج هندی دارای استاندارد جهانی است. 

کومار گفت: هند در سال هزار میلیارد تن برنج تولید می‌کند که این برنج را به 130 کشور جهان صادر می‌کند. 

در ادامه این مراسم سید احمد بحق رئیس انجمن واردکنندگان برنج با اشاره به ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت، بیان داشت: با اجرای قانون ممنوعیت واردات برنج ما شاهد افزایش قیمت برنج ایرانی بودیم، در حالی که برنج دومین منبع غذایی ایرانیان است. 

وی با اشاره به رفع موانع واردات برنج تصریح کرد: هر ساله در زمان کاشت افزایش قیمت برنج مشاهده می‌شود که می‌توانیم، با مدیریت از حضور افراد سودجو جلوگیری کنیم.

بحق افزود: ما در نظر داریم تا با دعوت کارشناسان سازمان غذا و دارو و نمایندگان مجلس از روند تولید برنج در تمام مراحل در کشور هندوستان بازدید به عمل آید و امیدواریم که همان طور که در دوران تحریم‌ها کشور هند امنیت غذایی ایران را تأمین کرد، اکنون نیز سطح همکاری‌ دو کشور بالا رود. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل