بازدید 3367
۱

انتقادیک‌شهروندبه‌استفاده‌ازموادبهداشتی‌خارجی‌بجای‌تولیدات‌داخلی

یکی از شهروندان تهرانی که خود را سرپرست خط تولید یک کارخانه محصولات بهداشت کشورمان معرفی کرده است، در نامه‌ای که برای خبرگزاری آنا ارسال کرده، نسبت به حضور محصولات خارجی در بازار داخلی گلایه هایی را مطرح کرده است.
کد خبر: ۶۶۱۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶ 29 January 2017
یکی از شهروندان تهرانی که خود را سرپرست خط تولید یک کارخانه محصولات بهداشت کشورمان معرفی کرده است، در نامه‌ای که برای خبرگزاری آنا ارسال کرده، نسبت به حضور محصولات خارجی در بازار داخلی گلایه هایی را مطرح کرده است که بخشی از این متن،‌ در پی می‌آید:

«من سالهاست که سرپرستی خط تولید بعضی محصولات بهداشتی در یکی از شرکت های تولیدی ایران را عهده دار هستم ، تحصیلاتم نیز مرتبط با همین رشته است. روزگذشته به اتفاق همسرم به یکی از فروشگاههای زنجیره ای تهران برای خرید مراجعه کردیم.

متاسفانه ملاحظه نمودم که قفسه های فروشگاه مملو از شامپوهای با برند خارجی بوده شامپوهایی که این روزها تبلیغات تلویزیونی ، بیلیوردها و... نیز هرچه بیشتر به آنها کمک می نماید.

لطفا به نکات ذیل توجه فرمایید :

سالهاست که واحدهای فعال این صنف کلیه نیازهای بازار را تولید و هیچگونه کسری در کشور در این حوزه مشاهده نشده است.

بخاطر وجود کارخانه تولیدی متعدد دراین حوزه و صدور حدود 500 مجوز ، تنوع بسیار زیادی از محصولات بهداشتی به لحاظ قیمت و کیفیت در کشورتولید می شود به گونه‌ای که برای هرسلیقه و توان مالی محصول وجود دارد.

محصولات داخلی به بسیاری ازکشورها صادرمی گردد و اکنون با برداشته شدن تحریم های اقتصادی فرصت صادرات بیشتر نیز فراهم است.

معتقدم کیفیت بسیاری از محصولات ایرانی از بسیاری از محصولات خارجی بالاتر است که می توان این ادعا را با ارسال کالا به آزمایشگاههای گوناگون بررسی کرد.

با تجربه کاری خود، بر این باورم که تولید شامپو مشمول دانش فنی در سطوح بالا ، ماشین آلات پیچیده – تکنولوژی بالا یا... نمی باشد لذا حضوربرند خارجی – هیچ ضروروتی نداشته و هیچ خلا یا کمبودی را پر نمی کند.

حال سوال اینجاست که آیا واقعا ضرورتی دارد ارز کشورکه سالها در گروگان تحریم کنندگان غیرمنصف بوده و اکنون با هزار بدبختی به کشور می آید را دوباره به خود آن تحریم کننده گان برگردانیم و از آنهاشامپو و سفیدکننده دستشویی و ...بخریم ؟

همچنین آیا امکانات کشورمانند صداوسیما ، فروشگاههای زنجیره ای ، بیلبوردها و... باید دراختیارکالای معرفی غیراستراتژیک قرارگیرد؟ آیا نمی دانیم با تولید داخلی این محصولات علاوه بر دهها هزاراشتغال مستقیم ، هزاران اشتغال غیرمستقیم از جمله جعبه سازی داخلی، نایلون کاران و ... ایجاد می‌شود؟»

در خاتمه این نامه آمده است: «شما را به خدا و به دور از هیاهوهای روزمره سیاسی و غیر سیاسی ، خود را بجای جوانی بیکار بگذارید که بدلیل نداشتن شغل ، فرصت ازدواج و آینده مناسب را از دست می دهد و باید شاهد باشد که شامپو وسفیدکننده توالت و مایع ظرفشویی ازفرانسه ، انگلیس ، ترکیه و ...وارد کشور می‌شود. با آرزوی عزت روزافزون کشورعزیزمان ایران.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
وجود محصولات خارجی و ایجاد رقابت، سوپاپ اطمینان حمایت از مصرف کننده است و گرنه تولیدات محصولات بهداشتی به سرنوشت به اصطلاح خودروسازان منهی خواهد شد که نه خودرو ساز هستند و نه مونتاژ کار یه چیز من درآوردی که آسیب فراوان به مصرف کننده وارد کرده است. از شعارهای سطحی و پوپولیستی بپرهیزیم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر