بازدید 3203
بسته خبری انتخاباتی تابناک:

رونمایی از کاندیدای دوم موتلفه/ اعلام زمان ثبت نام کاندیداها / روایتی از حضور آیت‌الله هاشمی در انتخابات 96

انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه سال آتی برگزار خواهد شد. در فاصله کمتر از 4 ماه مانده به انتخابات می توانید در بسته خبری انتخاباتی «تابناک»؛ آخرین و مهمترین خبرهای انتخاباتی را بخوانید.
کد خبر: ۶۶۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶ 29 January 2017

انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه سال آتی برگزار خواهد شد. در فاصله کمتر از 4 ماه مانده به انتخابات می توانید در بسته خبری  انتخاباتی «تابناک»؛ آخرین و مهمترین خبرهای انتخاباتی را بخوانید. 

به گزارش «تابناک»، با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و میاندوره ای مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در برخی حوزه ها ممکن است برخی خبرهای مهم انتخاباتی لا به لای اخبار روز گم شود و به اندازه کافی تاثیرگذار نباشد. در بسته خبرهای انتخاباتی گزیده تازه ترین و مهمترین اخبار این رویداد بزرگ منتشر می شود.

رونمایی از کاندیدایی به غیر از میرسلیم در اسفند  

 محمدحسن غفور‌ی‌فرد عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با اشاره به اینکه سیستم جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از پایین به بالا و مردمی است، افزود: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، فضای مناسبی را برای ایجاد وحدت در بین اصولگرایان با محوریت جامعتین فراهم خواهد کرد.
وی در رابطه با گزینه پیشنهادی حزب موتلفه برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده بیان کرد: در حال حاضر مصطفی میرسلیم گزینه حزب موتلفه برای انتخابات 96 است اما گزینه‌های دیگری هم داریم که قرار است اوایل اسفند ماه، به ائتلاف اصولگرایان معرفی کنیم.

معرفی کاندیدای حزب مردم بعد  از دهه فجر

امرالله شیخیانی دبیرکل حزب مردم با اشاره به اینکه گستره و دامنه آرای حزب مردم در سراسر کشور، چندین میلیونی است، تصریح کرد: در انتخابات شوراها، بصورت منطقه‌ای عمل می‌کنیم.
شیخیانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در انتخابات آتی از روحانی حمایت می‌کنید، تاکید کرد: این مسئله با توجه به مواضع اخیر حزب و جمع‌بندی نهایی، بعد از دهه فجر اعلام خواهد شد و شعار انتخاباتی ما نیز همزمان با معرفی کاندیدای ریاست جمهوری، اعلام می‌شود.

مخالفت مجلس با ردصلاحیت منتخب پس از اعلام صحت انتخابات

نمایندگان در جریان نشست علنی امروز مجلس، طرح استفساریه تبصره ۴ ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را برای سومین‌بار به تصویب رساندند. این درحالی بود که در مقاطع پیشین، شورای نگهبان دو بار با تاکید بر ایرادهای این طرح استفساریه، از تایید آن خودداری کرده بود.
 در طرح استفساریه‌ای که پیش‌تر در این باره به تصویب مجلس رسیده بود و از سوی شورای نگهبان به مجلس بازگشت داده شده بود، نمایندگان مجلس مصوب کرده بودند پس از اعلام‌نظر قطعی و نهایی شورای نگهبان در مهلت ۲۰ روزه درباره صلاحیت یک نامزد انتخابات «و بعد از اعلام صحت انتخابات حوزه انتخابیه مربوطه» این شورا نمی‌تواند اظهارنظر مجددی درباره صلاحیت آن نامزد یا منتخب داشته باشد که در اصلاحیه این طرح که امروز به تصویب رسید عبارت «بعد از اعلام صحت انتخابات حوزه انتخابیه مربوطه» حذف شد.
از تعداد ۲۴۸ نماینده حاضر در جلسه، ۱۵۱ نماینده رای موافق، ۴۱ نماینده رای مخالف و ۹ نفر از نمایندگان نیز به این استفساریه رای ممتنع دادند.

نشست جبهه مردمی نیروهای انقلاب با ۴ تشکل اصول‌گرا

مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری جلسات تشکل متبوعش با معاون اجرایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در این جلسه درباره سازوکارهای این جبهه و کارهایی که جمعیت جانبازان می‌تواند در قالب این جبهه انجام دهد، بحث و تبادل‌نظر شد.
دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی به جلسه اعضای شورای مرکزی جبهه تحول‌خواهان(جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، جمعیت ایثارگران و جمعیت خدمتگزاران) با حسین فدایی اشاره کرد و گفت: این جلسه در راستای وحدت بیشتر نیروهای انقلابی و حضور در جبهه مردمی نیروهای انقلاب بود.

مشخص شدن زمان ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری و شوراها

فرهاد تجری سخنگوي هيات مرکزي نظارت بر انتخاب شوراهاي اسلامي کشور  گفت: طبق قانون فعلي 30 اسفند بايد ثبت نام انتخابات شوراها آغاز شود ولي در صورتي که قانون اصلاح شود، پروسه ثبت نام شوراها يک هفته جلو مي‌آيد و از 23 اسفند ثبت نام انتخابات شوراها انجام مي‌شود.
همچنین علی اصغر احمدی معاون سیاسی وزیر کشور  گفت: زمان ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری 22 فروردین 96 و شوراهای شهر و روستا 30 اسفندماه 95 تعیین شده است.
وی با اشاره به اینکه بین 53 هزار تا 55هزار شعبه ثبت نام و اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری پیش‌بینی شده است، گفت: برای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا 65 هزار شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است.

آیت‌الله هاشمی در انتخابات سال 96 حضور دارد

حجت‌الاسلام مصطفی درایتی مشاور رئیس دولت اصلاحات در امور روحانیت در گفتگویی اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی به عنوان وزنه‌ای بود که تأثیر زیادی در جامعه داشت. تحولاتی که آقای هاشمی پشت سر گذاشت یکسان نبود و شرایط کشور جوری بود که وی در موقعیت‌های مختلف منش‌های مختلفی را از خود بروز داد. منشی که وی در دوران احمدی‌نژاد در پیش گرفت با منش‌های قبلی اش متفاوت بود. تردیدی در این نیست که هاشمی شخصیتی مهم و تأثیرگزار قبل و بعد از انقلاب بود.
وی افزود: شاید اگر چند سال بگذرد دیگر چنین نباشد اما یقینا آیت‌الله هاشمی در انتخابات سال 96 حضور دارد و حضورش قابل رؤیت است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار