بازدید 2313

شورای شهر و روستا وظیفه اجرایی ندارند

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم نیست ترکیب اعضای شورای شهر تخصص شود، عنوان کرد: این شورا وظیفه نظارتی دارد نه اجرایی بنابراین نیازی به محدود کردن انتخاب افراد متخصص در این شورا نیست.
کد خبر: ۶۶۱۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 29 January 2017
محسن کوهکن ریزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ترکیب اعضای شورای شهر اظهار داشت: اگر فلسفه به وجود آمدن شورای های شهر را بدانید، هرگز به سمت ورود متخصصین به این شوراها حرکت نخواهید کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: شورای های شهر و روستا کار اجرایی انجام نمی دهند حتی در اجرا هم دخالت نمی کنند، شهردار طرح جامع شهر را که حاصل کار مشاور و مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی را اجرا می کند.

وی گفت: شهردار باید به مصوبات قانونی در خصوص الزامات ایمن سازی ساختمان و پل عمل کند این ضوابط و مقرراتی نیست که شهرداری یا شورا آن را به وجود بیاورد. اما اگر قرار بود این ضوابط و مقررات را شورای شهر به وجود بیاورد لازم بود اعضا  مسلط باشند.

کوهکن ریزی افزود: اما اگر ترکیبی از افراد حقوقی، مالی، شهرساز، معمار، حسابدار و اقتصاد باشد وظایفشان را بهتر انجام دهند با این حال از آنجایی که کار شورا را اجرا نمی دانم الزامی ندارد که متخصص وارد شوراهای شهر و روستا شود.

این نماینده بیان کرد: مسائل عمرانی و رفاهی چطوری نیست که ورزشکار و هنرمند تشخیص ندهد، آنها در شهر رفت و آمد دارند و می بینند، شوراها برای کلانشهر ها دستشان برای استفاده از مشاور متخصص در رشته های مورد نیاز بسته نیست. در کشورهای پیشرفته تصمیم گیر نباید متخصص باشد اما فرق آنها با ما در این است که حرف آخر را متخصص می زند و به حرف  متخصص اعتماد می کنند و پای آن می ایستند.

وی تاکید کرد: اما در ایران به دلیل مسائل باندی و سیاسی حرف متخصص و مشاور که در ساختار اداری تعریف می شود را زیر پا می گذاریم و اقدامات دیگری انجام می دهیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن  در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمی تواند در شورای شهر با محدود کردن کاندیداها انتخابات را برگزار کرد، بلکه باید مردم به با انتخابشان آزمون و خطا کنند تا در نهایت افراد متخصص را به شورای شهربفرستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر