بازدید 2627

معاهدات بین المللی ورای قلدربازی آمریکایی است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است معاهدات بین‌المللی به لحاظ حقوقی اجازه نقض به رئیس جمهور آمریکا در برهم زدن یک توافقنامه بین‌المللی چندجانبه را نمی‌دهد.
کد خبر: ۶۶۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 29 January 2017
رسول خضری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه بحث برجام ارتباطی به شخص ترامپ ندارد، گفت: رئیس جمهور آمریکا به تنهایی نمی تواند یک معادله سیاسی را به هم بزند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد : آمریکا در حال تجربه یک دیوانگی سیاسی با حضور ترامپ است چرا که رئیس جمهور جدید بی فکر تصمیم گیری می کند.

وی افزود: از سوی دیگر قطعا از لحاظ حقوقی و قانونی، معاهدات بین المللی این حق را به ترامپ نمی دهد برجام را نقض کند و این یک قلدربازی در نظام بین الملل خواهد بود.

خضری همچنین با بیان اینکه ما باید آمادگی هرگونه تصمیم گیری از سوی آمریکا در قبال برجام را داشته باشیم، یادآور شد: ما باید بتوانیم اقدام متقابل انجام دهیم که مقام معظم رهبری نیز موارد آن را سرلوحه کار ما قرار دارند لذا جمهوری اسلامی نسبت به هر حرکت نامأنوسی واکنش نشان می دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص تصمیم اروپایی ها در روند اجرای برجام در صورت احتمال عدم حضور آمریکا خاطرنشان کرد: متأسفانه در طول تاریخ اروپایی ها تحت تأثیر آمریکا بودند و خودشان که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند بیش از همه آن را نادیده گرفته اند با این حال امیدواریم به خاطر منافع خود نیز که شده در مسیری که آمریکا تعیین می کند حرکت نکنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس