بازدید 2578

تلاش‌ها در مبارزه با موادمخدر اثربخش نبوده

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه تلاش مان در مبارزه با موادمخدر اثربخش نبوده از شناسایی برخی مخبران نیروی انتظامی که در توزیع مواد مخدر نقش داشتند خبر داد.
کد خبر: ۶۶۱۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲ 29 January 2017
مسعود رضایی در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت، با یادآوری اظهارات دادستان کل کشور در مبارزه با قاچاق موادمخدر، افزود: واقعیت آن است که تاکنون شیوه‌ها در مبارزه با قاچاق موادمخدر موفق نبوده که همین امر سبب شده تا همچنان این معضل در کشور وجود داشته باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه روش‌های مختلفی برای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و مبارزه با آن به کار گرفته شده است، ادامه داد: با این وجود کمتر توانستیم در این زمینه موفق عمل کنیم تا جایی که در مواردی مشخص شد برخی مخبرهای نیروی انتظامی خودشان در توزیع موادمخدر دست داشتند که این نشان می دهد راهمان را اشتباه طی کردیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: امروزه تلاش مان برای مبارزه با موادمخدر و قاچاقچیان اثربخش نبوده زیرا هرچه ما تلاش کردیم آنها با استفاده از تمهیدات و امکانات ویژه ای و پنهان شدن در پشت مافیای قدرت و ثروت همچنان از امنیت برخوردارند.

وی با بیان اینکه باید روش‌های خود را در زمینه مبارزه با مواد مخدر تغییر دهیم، یادآور شد: قانون در این زمینه وجود دارد اما باید نظارت ها نسبت به این موضوع گسترده تر شود و با شناسایی مراکز قاچاق تلاش شود تا از ورود این مواد جلوگیری کرد.

رضایی تاکید کرد: گاهی برخی افراد بر اثر نیاز در دام قاچاقچیان و مافیا گرفتار می‌شوند تاجایی که ممکن است میزان تخلفات‌شان در حد اعدام نباشد در این میان باید سبک و روشمان را در مقابله تغییر دهیم و به دنبال اقدامات پیشگیرانه باشیم زیرا تاکنون اقدامات صورت گرفته بی نتیجه بوده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: حذف کلی اعدام برای قاچاقچیان نقابل قبول نیست بلکه باید اعدام مشمول قاچاقچیان کلان شود  زیرا ممکن است برخی بر اثر نیاز مالی و شرایط اقتصادی درگیر فروش مواد مخدر شوند که در این میان سزاوار اعدام نیستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار