بازدید 2521

بهبود نسبی وضعیت سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس با بیان اینکه مشکلات به عملکرد دستگاه‌های دولتی باز می‌گردد، گفت: وضعیت سیل‌زدگان تا حدودی بهبود یافته اما مردم همچنان نیاز به دریافت خدمات هستند.
کد خبر: ۶۶۱۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ 29 January 2017
حبیب‌الله دهمرده در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در توضیح آخرین وضعیت سیل‌زدگان سیستان‌و بلوچستان، گفت: پیشگیری موضوعی است که متاسفانه بدان هیچ توجهی نشده و در هیچ کدام از روش‌های مدیریت بحران گنجانده نشده است درحالی که پیشگیری ارزانتر از درمان است.

 تبدیل رحمت الهی در سیستان وبلوچستان به نقمت

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باران رحمت الهی‌است اما سوءمدیریت سبب تبدیل این رحمت به نقمت شده است، تصریح کرد: متاسفانه سازه‌های ناایمن در نقاط بحرانی ساخته شده است، پل‌ها، جاده‌ها، دکل‌های برق و مدارس نیز در نقطه‌های بحرانی و ناایمن قرار گرفتند، از این رو این موارد سبب تبدیل باران به سیل و بروز حوادثی همانند وضعیت روزهای اخیر سیستان و بلوچستان شده است.

وی افزود: مدارس و ادارات می‌توانند در مواقع بحران به اسکان آسیب‌دیدگان تبدیل شود اما هم‌اکنون در نقاطی از شهر ساخته شده است که خود در مراحل اولیه دچار بحران شدند، این مشکلات در همه شهرها وجود دارد اما در سیستان و بلوپچستان پررنگ‌تر است، بنابراین مشکلات تا حدود بسیاری به اشکالات دستگاه‌های دولتی باز می‌گردد.

عدم لایروبی نهرها سبب بروز سیلاب در سیستان و بلوچستان

دهمرده یادآور شد: بی توجهی به ایمنی سازه‌ها و مدیریت بحران سبب تکرار حوادثی چون سیل سیستان و بلوچستان و پلاسکو می‌شود، سیستان و بلوچستان استان گسترده‌ای است که در هر گوشه از این استان گرفتاری‌ها به شکلی رقم خورده، بارش‌ها در خاک افغانستان و جاری شدن آب در رود هیرمند سبب بروز سیل اخیر شد زیرا این رودخانه و سایر نهرها لایروبی نشده است، بنابراین عدم آمادگی سبب بروز سیلاب شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با وجود امکانات پیشرفته در کشور انهار در این استان به موقع لایروبی نشده است، گفت: عدم برنامه‌ریزی مدیران به افزایش حوادثی چون سیلاب سیستان و بلوچستان دامن زده است، خسارات هنوز برآورد نشده اما خدمات هم به موقع به مردم ارائه نشده است.

 ضرورت تخصیص اعتبارات خاص برای سیستان و بلوچستان

وی با تاکید بر اینکه کمک‌رسانی به مردم به هر طریقی باید انجام گیرد، ادامه داد: خدمات باید به نوعی ارائه شود که از بروز سیلاب در سال‌های آتی هم جلوگیری شود، تاکنون وضعیت به طور نسبی بهبود یافته و مردم همچنان نیاز به دریافت خدمات هستند.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری بررسی لایحه بودجه 96 در مجلس، تصریح کرد: علی رغم وعده‌های بسیار تاکنون بودجه و اعتبارات خاصی هم برای این استان در نظر گرفته نشده است، حتی بودجه ساخت بزرگراه و جاده و برخی دیگر از بخش‌ها نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته در صورتی که سیستان و بلوچستان نیازمند تخصیص اعتبارات خاص و ویژه است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر