بازدید 1825

فرمان ترامپ خصمانه و نادیده گرفتن برجام است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس بیانیه وزارت خارجه در واکنش به فرمان ترامپ را کافی ندانست و تأکید کرد دولت باید موضع‌گیری سخت و اقدامات جدی‌تری مقابل این اقدام خارج از نزاکت دیپلماتیک آمریکایی‌ها نشان دهد.
کد خبر: ۶۶۱۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹ 29 January 2017

فارس - سید حسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره فرمان ترامپ در خصوص عدم صدور روادید برای اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران برای مدت 90 روز اظهار داشت: اقدام اخیر رئیس‌‌جمهور آمریکا در خصوص عدم صدور روادید برای شهروندان ایرانی و چند کشور مسلمان دیگر با وارد کردن اتهام حمایت از تروریسم به این کشور‌ها، بسیار سخیف است.

وی با بیان اینکه این اقدام خارج از عرف بین‌المللی و شئونات مراودات دیپلماتیک بین کشورها است، افزود: این نوع اتهام وارد کردن به ملت‌ها، یادآور آپارتاید دیپلماتیک و نژادپرستی قرون 14 و 15 اروپا است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور ترامپ برای ایجاد دیوار بین آمریکا و مکزیک عنوان کرد: گویی قرون وسطی است، این نوع اقدامات اولین ضربه را به حیثیت آمریکایی‌ها در افکار عمومی و عرصه جهانی وارد می‌کند.

نقوی‌حسینی ادامه داد: کشوری که مدعی آزادی، مبادلات آزاد، حقوق شهروندی، حقوق بشر و دموکراسی است و به سایر کشورها به این بهانه‌ها حمله می‌کند، خودش می‌آید و چنین اقدامی ضد حقوق شهروندی، حقوق بشر و برخلاف دموکراسی انجام می‌دهد.

* تعجب همه ملت‌ها و کشورها از اقدام آمریکا

وی تصریح کرد: این اقدام آنقدر سخیف و برخلاف عرف و کنوانسیون‌های بین‌المللی است که تعجب همه ملت‌ها و کشورها را برانگیخته است. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران باید در چند بعد در این موضوع عکس‌العمل جدی نشان داد، اظهار داشت: ابتدا در رابطه با اتهام وارد شده در خصوص حمایت از تروریسم، ایران باید واکنش داشته باشد.

نقوی‌حسینی تاکید کرد: چه کسی امروز در دنیا نمی‌داند که آمریکا منشا تروریسم است؟ پشت کدام گروه تروریستی، کمک‌های مالی و تسلیحاتی آمریکایی‌ها نیست؟ کدام گروه تروریستی تا به حال بدون حمایت آمریکا و متحدان آن تشکیل شده است؟

* عکس‌العمل جدی تمام مسلمانان جهان

وی با اشاره به نقش عربستان و قطر در حادثه 11 سپتامبر ادامه داد: اگر قرار بود با تروریست‌ها برخورد شود، آیا شهروندان عربستان سعودی و اتباع برخی دیگر کشورهای عربی که در 11 سپتامبر نقش داشتند، تروریست نیستند؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران باید پاسخ دندان‌شکن و اقدام قاطعی در مورد اتهام وارد شده داشته باشد، عنوان کرد: همچنین در مقابل این اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی که در این اقدام دنبال شده، ایران و تمام مسلمانان جهان باید عکس‌العمل نشان دهند.

* انتظار عکس‌العمل شدیدتر از وزارت خارجه و رئیس‌جمهور

نقوی‌حسینی بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص فرمان ترامپ را مناسب و کافی ندانست و تصریح کرد: باید وزیر امور خارجه و رئیس‌جمهور عکس‌العمل خیلی شدیدی را نسبت به چنین اقدامی داشته‌ باشند.

وی تاکید کرد: دولت باید موضع‌گیری سخت و اقدامات جدی‌تری را در مقابل این اقدام خارج از نزاکت دیپلماتیک آمریکایی‌ها نشان دهد. 

* اقدام آمریکا خصمانه و نادیده گرفتن برجام است

سخنگوی کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص نقض برجام در پی این اقدام آمریکا نیز اظهار داشت: قرار بوده بعد از برجام مراودات بین کشورها خصمانه نباشد و براساس مذاکره و گفت‌وگو پیش برود، اما این اقدام آمریکایی‌‌ها خصمانه و نادیده گرفتن برجام است.

نقوی‌حسینی همچنین در خصوص اقدامات مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مقابل این اقدام دولت آمریکا خاطرنشان کرد: اگر امروز در جلسه کمیسیون امنیت در این زمینه تصمیمی گرفته شود به اطلاع می‌رسد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها