بازدید 2232
رئیس ستاد انتخابات استان همدان:

ورود نیروهای مسلح به انتخابات حرام و تخلف است

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان گفت: ورود نیروهای مسلح و دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی به بحث انتخابات از نظر شرعی حرام و از منظر قانونی نیز تخلف محسوب می شود. ورود نیروهای مسلح به انتخابات حرام و تخلف است
کد خبر: ۶۶۱۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸ 29 January 2017
محمد ابراهیم الهی، معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان تبار روز یکشنبه در جمع خبرنگاران  گفت: در سیاست های ابلاغی رهبری فرزانه انقلاب در زمینه انتخابات به صورت شفاف به موضوع ممنوعیت ورود نیروهای مسلح، دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی، شرکت های دولتی و نهادهای عمومی بر دسته بندی های جناحی تاکید شده است.
رئیس ستاد انتخابات استان همدان یادآوری کرد: امام راحل در وصیت نامه الهی سیاسی خود به صورت واضح و شفاف بر ممنوعیت ورود نهادهای نظامی در بحث انتخابات با هر توجیهی، تاکید کردند.
وی گفت: وصیت نامه امام راحل در این خصوص و تاکید بر موضوع ممنوعیت ورود نهادهای نظامی در مبحث انتخابات در سیاست های ابلاغی در سلامت انتخابات تاثیر مثبت می گذارد.
معاون استاندار همدان تصریح کرد: چنانچه به این موضوع توجهی نشود دادسرای نظامی نیروهای مسلح و سازمان قضایی مکلف هستند اقدام های لازم را انجام دهند
الهی تبار با ذکر اینکه همه مکلف به اجرای قانون هستند افزود: نیروهای مسلح در راستای تمکین به قانون و رعایت امور شرعی بیش از دیگران دغدغه دارند.
وی اظهار کرد: مهمترین ویژگی این دوره از انتخابات را ابلاغ سیاست های کلی انتخابات طبق بند یک اصل 110 قانون اساسی، از سوی رهبری معظم انقلاب اسلامی ذکر کرد.
وی بیان کرد: سیاست های ابلاغی رهبری فرزانه انقلاب می تواند یک مبنای اصولی و ساختاری و سیاست راهبردی برای برگزار کنندگان، مجریان و ناظران انتخابات باشد.
رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: یکی از کلیدواژه های مهم سیاست ابلاغی موضوع شفافیت است و طبق مفاد آن در اختیار قرار دادن هر گونه امکانات متعلق به حاکمیت برای استفاده جناحی، سیاسی و فردی ممنوع است.
الهی تبار افزود: استفاده از کلید واژه های اعتماد، مشارکت آگاهانه و بهبود کیفیت عنصر مشارکت نیز تداعی کننده فراهم بودن زمینه برای ارائه دیدگاه و نظرهای از سوی افراد با گرایش های سیاسی مختلف است.
وی انتخابات را آوردگاهی برای صیانت از حقوق شهروندی دانست و اظهار کرد: مجریان انتخابات خود را مکلف می دانند با بی طرفی زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند.
وی اضافه کرد: طبق قانون در 25 شهر استان همدان مردم برای انتخاب پنج نماینده شورای اسلامی شهر، در سه شهر ملایر، اسدآباد و نهاوند برای انتخاب هفت نماینده و در مرکز استان برای انتخاب 11 نماینده در پای صندوق های رای حاضر می شوند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان گفت: مردم 912 روستای همدان زیر یک هزار و 500 نفر جمعیت برای انتخاب سه نامزد انتخاباتی و اهالی 126 روستا بالای یک هزار و 500 جمعیت برای انتخاب پنج داوطلب در شعب اخذ رای حضور می یابند.
الهی تبار تاکید کرد: روستای آق گل طبق مصوبه وزارت کشور به شهر تبدیل شد و امسال انتخابات شورای اسلامی شهر در این منطقه برگزار می شود.
وی افزود: همچنین در منطقه ای در شهرستان رزن فاقد هویت روستایی بود که با پیشنهاد استان به عنوان روستای گلستان شناخته شد.
وی گفت: در انتخابات های گذشته برای چند روستای کوچک یک شعبه پیش بینی می شد که قرار است در انتخابات پیش رو برای هر روستا یک شعبه دایر می شود.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی مهرماه سالجاری در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی، سیاست های کلی «انتخابات» را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، ابلاغ فرمودند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در تاریخ جمعه 29 اردیبشهت 1396 برگزار می شود.
منبع: ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار