بازدید 15140
توصیه مسئولان به اهالی اهواز پس از قطع آب و برق؛

با «خاک» کنار بیایید و تقصیر را گردن کسی نیندازید!

باران، برف و «خاک»؛ سال هاست که برای اهالی خوزستان، خاک هم در صف نزولات جوی قرار گرفته، آنقدر که طبیعی جلوه می‌کند و برخی مسئولان از ضرورت کنار آمدن مردم با آن سخن به میان می‌آورند و به نوعی از گلایه های مردم در خصوص آن، گلایه مندند!
کد خبر: ۶۶۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰ 29 January 2017
باران، برف و «خاک»؛ سالهاست که برای اهالی خوزستان، خاک هم در صف نزولات جوی قرار گرفته، آنقدر که طبیعی جلوه می‌کند و برخی مسئولان از ضرورت کنار آمدن مردم با آن سخن به میان می‌آورند!
 
به گزارش «تابناک»، با شدت گرفتن موج گرد و غبار و تنگ شدن بیش از پیش تنفس اهالی خوزستان، سلسله اتفاقاتی در این استان رقم خورد که هرچند باور پذیر به نظر نمی‌رسد، در کمال ناباوری واقعی ا‌ست و دردناک؛ اتفاقاتی از جمله قطع برق و سپس آب در اهواز که مرکز استان زرخیز خوزستان را در چشم برهم زدنی به چندین دهه قبل پرتاب کرد.

اتفاقی عجیب که به قطعی دسترسی مردم به اینترنت و حبس شهروندان در خانه ها به دلیل غلظت بسیار بسیار بالای گرد و غبار منجر شد تا زندگی برای اهالی این خطه سخت تر از همیشه جلوه کرده و به گونه‌ای عجیب، مردمان نجیب سالهای جنگ، احساس بی پناهی کنند.

وضعیتی ناخوشایند و دردناک که بخش اعظم آن از افزایش گرد و غبار و شدت گرفتن این پدیده شوم نشأت می‌گیرد و شاید برای رفعش جز چند اقدام ساده و مختصر، کار دیگری از دست کسی ساخته نباشد؛ اما زمانی بحرانی تر جلوه می‌کند که می‌بینیم تصمیمات ابتدایی برای مقابله با آن نیز با تأخیر و تعلل فراوان صورت می‌گیرد.

اقداماتی از جمله تعطیلی مدارس و ادارات که اگر سریع تر انجام شوند، می‌توانند از سردرگمی مردم در چنین روزهایی بکاهند، ولی این گونه نمی‌شود. انگار نه انگار که برخی وظیفه دارند در چنین شرایط بحرانی، گرد هم آمده و با رجوع به قوانین، اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

اوضاع به قدری عجیب و غریب است که می‌بینیم استاندار خوزستان ـ که با هیأت سیاسی و اقتصادی استان راهی لهستان شده ـ ضمن اعلام خبر نیمه کاره رها کردن سفر، از صدور دستور تعطیلی مدارس و ادارات به صورت مستقیم، حین سفر خبر می‌دهد؛ گویی هیچ الزامی در قانون برای مواقعی که آلودگی به اوج می‌رسد یا مشکلات جانبی مانند قطع آب و برق شهر را مختل می‌کند، وجود ندارد و تعطیلی مدارس و ادارات، وابسته به تشخیص شخص استاندار است و بس!

باوری که از نوع اظهار نظر مسئولان نشأت می‌گیرد و به باور برخی، حکایت از بحرانی بودن اوضاع «مدیریت بحران» در این خطه دارد، وگرنه دلیلی ندارد ریزگردها پس از این همه سال تنگ کردن نفس مردم، هنوز مشکلی بداهه باشند که معلوم نیست چه روزی، چه میزان غلظت آنها موجب چه تصمیماتی خواهد شد و لازم باشد استاندار از لهستان در خصوص شرایط دستور صادر کند.

تلخ تر آنکه پدیده شوم گرد و غبار را می‌توان به مانند توده های باران زا و وضعیت جوی، پیش بینی و در خصوص آن بحث و بررسی نموده و تصمیم گیری کرد؛ حال آنکه می‌بینیم نه تنها این گونه نشده، که مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در خصوص چرایی تأخیر فراوان در اعلام تعطیلی مدارس و رها کردن شهروندان از بلاتکلیفی و سردرگمی گفته: «قطعی گسترده برق در ساعت 5 صبح شنبه باعث شد که زمان لازم را برای اطلاع رسانی در اختیار نداشته باشیم؛ به همین دلیل نتوانستیم به موقع اطلاع رسانی کنیم.»!

رویکردی عجیب که اگر تنها از جانب یکی از مسئولان این خطه بروز کرده بود، قابل توجیه می‌نمود اما در رفتار شمار زیادی از مسئولان این دیار دیده می‌شود. از جمله در اظهارنظر فرماندار اهواز که درخصوص اتفاقات روی داده در این شهر در ساعات گذشته گفته: «شرایط آب و هوایی و گرد و خاک از دست ما خارج است. متأسفانه با قطعی برق، برق تصفیه خانه آب ملی راه و تصفیه خانه شماره ۲ قطع شد. در حال حاضر برق تصفیه خانه ملی راه مجدداً وصل و آب وارد مدار شده...».

انگار نه انگار که تجهیز تصفیه خانه های آب به موتورهای برق اضطراری، تلاش برای در مدار نگه داشتن برق و دیگر اموری که "از دست خارج نیستند"، یا حتی تصمیم برای چنین وضعیت اسفناکی و اطلاع رسانی در خصوص ضروریات زندگی روزمره شهروندان، همگی به درستی صورت پذیرفته‌اند و اختلالی در آنها دیده نشده است!

اینجاست که تازه می‌فهمیم چنین اظهارنظرهایی از کجا نشأت می‌گیرند: «همان طور که مردم شهرهای بالا مانند اردبیل، تبریز، ساری و رشت خود را همیشه برای برف و باران و مشکلات بعد از آن آماده می‌کنند، مردم خوزستان هم باید همیشه خود را برای گردوخاک و مشکلات بعد از آن آماده کنند و مشکل را گردن کسی دیگر نیندازند»!


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷۲
این گرد و غبارها از ثمرات جنگهاس

حالا خودشونو نشون داده اند

ابرقدرتها , کشورهای مسلمان خاورمیانه رو بخاطر نفت خیز بودنشون به جون هم میندازن تا نفت شون رو بجای عمران کشورهای مسلمان , بفروشن واسه خرید اسلحه و موشک بزنند تو سر و کله مردم همدیگه !
پاسخ ها
آریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
این حرفا چیه همشهری .خشک کردن بستر تالاب هورالعظیم با هزاران کیلومتر مربع وسعت برای اکتشاف نفت حوزه آزادگان و یادآوران ، خشکاندن تالاب شادگان با هزاران هکتار وسعت و جمع آب پشت سد و خروج آن از استان خوزستان و بی آب کردن کارون ، ثمره جنگه یا سوء مدیریت ؟ بی تدبیری مسولان و انجام غیر علمی کارها که ناشی از بی دانشی اوناست باعث این وقایع شده ، نه تئوری توطئه .
ک م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
مرگ بر اوباما!؟
مردم خوزستان در ثروتمندترین استان کشور زندگی می کنند اما زندگیشان مانند محرومترین استان کشور است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
یخورده بی انصافی برادر وضعیت سیستان صدها برابر بدتر است اما فرق شما با اونا اینه که شما چندین تا بوق تبلیغاتی دارید اما اونا هیچی ندارند.
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
برادر عزیزی که میگی بی انصافی هست ....بیشتر از 97 درصد بودجه کل کشور از خوزستان تامین میشه حال چرا باید مردمش که همه گرما و خاک و بوی نفت و .....را تحمل کنند در صورتی که در وضعیت اسفناک به سر میبرند ؟؟؟مردم سیستان روی تخم چشم کل مردم جا دارند ولی خوزستان از نظر امکانات باید بهترین جایگاه را در کشور داشته باشه .....
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
این رویه باید عوض شود. باید مردم همه شهرهای محروم ایران من جمله اهواز ،سیستان ، کردستان و تا حدی تبریز و شهرهای آذربایجان علی الخصوص اردبیل و زنجان حق خودشون رو از این مرکز نشینان بگیرندکه با پررویی تمام نفت را از خوزستان میبرند و طلا و مس را آذربایجان و بعد هم مردم این شهرها را از ساده ترین امکانات محروم میسازند. البته در این میان نباید از نقش مسئولین استانی .....هم گذشت خواهشا منتشر کنین. این درد خیلی هاست
سكوت علامت رضاست !
عدم كفايت مسولين مربوطه روز بروز همه چيز نابود ميشود
اینا نشون میده علیرغم این همه ادعا درست پیشرفت نکردیم
برای پلاسکو : بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ...
برای خوزستان : بنی آدم اعضای یکدیگرند بجز مردم خوزستان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
پلاسکو مربوط به تهران . خوزستان مشکل خودشه
به عنوان یک خوزستانی از داشتن این همه مسئول و مدیر بی کفایت در استان مظلوم خوزستان احساس شرم و ننگ میکنم.انقدر اوضاع بخاطر دو سه ساعت گرد وخاک به هم ریخت که باور کردن اینکه ما اکنون در قرن بیست و یکم هستیم سخت میشود.از همه بدتر قطع اب شهر به خاطر نبود برق اضطراری در تصفیه خانه ها عجیب است.چگونه است که برای تک تک چاه های نفت که شهد استان را می مکند ماشین الات تولید برق وجود دارد اما برای تصفیه خانه ها چنین چیزی که جزء ملزومات تصفیه خانه ها است موجود نیست.اوضاع مدارس هم شنیدنی است.نصف شب اعلام میکنند که فردا مدارس بدون هیچ مشکلی دایر می باشند و لی ساعت 9 صبح بعد از اینکه همه دانش اموزان راهی مدارس شدند .اعلام تعطیلی میکنند و دانش اموزان و اولیاء و سرویس مدارس و معلمان را در سر در گمی کامل فرو میبرند و هرج و مرجی را بوجود می اورند که فقط نشانه سطح افتضاح مدیریت استان و امکانات ناچیز خوزستان مظلوم است.فکر میکنم اگر صدام ملعون می دانست که در کشور و استان دارای چنین مسئولان بی کفایتی هستیم که جز مشکل درست کردن خیری برای مردم ندارند هیچ وقت لشکر جرارش را برای هجوم و تخریب استان به خوزستان گسیل نمیکرد
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
بنده به عنوان یک ایرانی شدیداً با هموطنان نجیب و شجاع جنوبی خصوصاً خوزستانی ها همدردی می کنم.
فقط امیدوارم جنگ دیگری در آن منطقه رخ ندهد که اگر بدهد با این همه بدرفتاری که با این مردم نجیب و صبور شده است، معلوم نیست چه اتفاقی بیفتد. سال هاست که از جنگ گذشته ولی دریغ از یک مسوول دلسوز و با کفایت! چرا با مردم خود اینچنین رفتار می کنیم؟
همین آبی هم که روزهای عادی در شبکه موجوداست به راحتی به دست شهروندان نمی رسد یعنی اگر پمپ آب در منزل نباشد یک قطره آب هم نیست.
تابناک
یک زحمت
یک مقاله علمی در خصوص علل این اتفاق، حادثه و یا هر چیزی که گفته می شود بنویسید.
چرا این پدیده روی می دهد.
چرا در گذشته نبود.
ممنون
پاسخ ها
ساسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
گل گفتی
منم دنبال همچین مقاله ای هستم .
مسئولینی که به جیب خود میاندیشند
اگر مردم ،خوب انتخاب کنند ،و وزارتخانه ها هرکدام استقلال خود را داشته باشد ،و استاندار هم مانند دیگر مدیران کل فقط ،مدیرکل سیاسی امنیتی باشد ،و در کار دیگر ادارات کل دخالت نکند ،که ابن ملزم به اصلاح قانون کشوری است ،و دیگر اینکه نماینده در انتخاب مدیران دخالت نداشته باشند ، شاید ؟ امکان پاسخگویی مسولین در مواقع بحرانی امکان پذیر باشد ؟،
مسئولین فعلی 4 سال پیش می گفتند مقصر احمدی نژاده ولی حالا شده پدیده جوی. بالاخره یکی از این دو حرف دروغه.
ما برای 15 اتش نشان چنان خبر ساز میشیم که کل دنیا بفهمه برای میلیون ها نفر که از گرد و خاک دارن اسیب میبینین کشته میشن و زندگی شان نابود میشه اهمیت قائل نیستیم.
پس سازمان حفاظت محیط زیست را تعطیل کنید
عوضش امنیت داریم!
یعنی سدسازی ها و خشک کردن تالابها هیچ تاثیری نداشته
ایکاش می تونستم عکس هایی رو که از ماشینم گرفتم برای شما ارسال کنم که ببینید وبیاد گل مالی کردن ماشین خا در زمان جنگ بیفتید.تمام خونه و در ودیوار غرق گل شده.اری ما باران گل داشتیم.
اهل خوزستان نیستم ولی برای ماموریت کاری به اهواز سفر میکنم . مظلومیت مردم این استان انسان را زجر می دهد . چرا باید بیشتر درآمد این مملکت در تهران هزینه شود و استانی مثل خوزستان اینقدر در محرومیت به سر ببرند ؟(البته دلیل برای من روشن است ، باید جوری عمل کرد که تهرانی ها آروم باشند و نق نزنن ، نق استان های دیگه را میشه با دو تا تشر آروم کرد . ولی مسئولین بدانند به گفته مولایمان کفر پابرجا می ماند ولی ظلم نه)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
بارک الله .درود به شرفت تهرانی عزیز
با خاک کنار بیاییم؟
مگه قبره؟
دولت به چه دردی می خوره این وسط؟
اگر بجای این چرندیات وخزعبلات به تقویت رطوبت وپوشش سبز وگیاهی خاک بپردازیم هم گردوغبار نخواهیم داشت وهم سیل ودر عوض اب کافی وهوای پاک وطبیعت زیبا ودلربا خواهیم داشت تنها نیاز به کمی همت ودرایت وباور همگانی با مدیریت علمی وکار فرهنگی وکمی هم زمان نیاز دارد
آقايان بدتر از گورخوابي و .....زندگی در سیستان وخوزستانه.
خدایا خودت به فریاد این مردم مظلوم خوزستان برس این مسئولین که خیری ندارن
آقای رییس جمهور همه مسئولین رو (استانداری-برق-آب- آموزش وپرورش و... )ابتدا عزل بعد دادگاهی کنند .کم گفتم اعدام کنید
خانم ابتکار بجای سیاست بازی و پیگیری منافع شخصی بفرمایید یکم هم به وضعیت محیط زیست رسیدگی کنید. البته این خانم نه توانایی و نه کفایت این کارو نداره فقط دنبال منافع خودشه.
اهالی محترم خوزستان مگه اون خاک رو مسئولین تولید میکنن ..انتظار دارین مسئولین چی کار کنن مثلا...تهران هم هوا الوده هست خوب چی کار کنیم؟ بگیم مسئولین بیان تو خیابون فوت کنن؟ چقدر پر توقع هستین شما خوزستانی ها...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
پر توقع نیستند
از اینکه سرمایه کشور را تامین میکنند و از اینکه تمام ثروت از خوزستان سرشار گرفته و خرج تهرانی ها میشه باید گفت از بیکفایتی دولت هست و بود و خواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
فارق از اینکه بخشی از مطالبات مردم خوزستان بجاست.
اما واقعا مردم این استان بسیار پر توقع هستند و فکر می کنند کل ایران حق أنها را خورده اند.
لازم می دونم بگم بوشهر بیشترین سهم را در درآمدهای نفتی و گازی داره هیچ خبری از اون هم تو رسانه ها نیست.
مهدی از ماهشهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
نه خاک را مسئولین تولید نمی کنند اما مدیریت با انهاست تاحالا می گفتند خاک منشا خارجی داره از دست ما خارجه اینها که منشا آن داخلی چرا پیش بینی نمی کنند چرا باید پست برق ها رو باز باشه واز تکنولوژی پست های گازی استفاده نکنه چرا ایستگاه پمپاژ اب نباید دیزل ژنراتور داشته باشه واگه داره در سرویس نیاد چرا باید سیستم مخابراتی برای پنج ساعت جواب بده وبعد قطع بشه برق که قطع شد اب که قطع شد خطوط ارتباطی که قطع شد پس مردم چه کار کنند در تهران مسئولین مدیریت بحران می کنند ودر خوزستان هیچ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
ما ارزوی همون هوای الوده شما رو داریم
با زبون درازی و ظعنه های شما نمک روی زخم نپاشید کسی از شما تهرانی چیزی نمیخواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
تو تهرانی بجای این چرندیاتی که داری به هم میبافی کمی عقل نداشته ات را بکار بنداز که ثروت ایران از تهران است یا خوزستان.اتفاقا بر توقعتر از شما تهرانیها در ایران وجود ندارد
زنبورک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
حیف که من مثل تو که داری به همه ما خوزستانی ها توهین میکنی نمیتونم به همه تهرانی ها اهانت بکنم ولی تو ای تهرانی خون قرمز خودت بهتر از هرکس دیگری میدونی که شما حتی نمیتونید نون و آبی را که به خورد ما میدن تحمل کنی چه برسه به بدبختی های دیگرما.
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
ما پرتوقع نیستیم شما نمی تونید درست نگاه کنید سد سازی بی رویه ، انتقال بدون مطالعه آب ،نیشکر ، خشکاندن رودخانه ها ، خشکاندن تالابها و... همه اینا باعث این شرایط بد جوی شدند و الا ما تا 10 سال پیش مشکل خاک نداشتیم باور می کنید اهوازی که کارونش قابل کشتیرانی بود چند سالیه آب آشامیدنیمون از بازار می خریم و آب لوله کشیش قابل استفاده نیست و یا کارون تبدیل به خشکی شده آخه چرا واقعا چرا
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
بنده به عنوان یک تهرانی اصیل از این اظهارات شرمنده ام. واالله که اگر مولا علی (ع) حضور داشتند با شما و آن مدیران بی کفایت طور دیگری برخورد می کردند! تا به یک عده مردم مظلوم و زحمتکش و نجیب انگ پرتوقع نزنید! شرم هم خوب چیزی است.
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
با سلام و احترام
دوستان هر کسی که اسم خودش رو تهرانی نوشت مگه قراره تهرانی باشه قطعا؟
بی تدبیری توی مملکت ویراژ میده، تک چرخ میزنه و مثل بچه‌های پرو تو صورت همه زل میزنه، از مدیریت 1 ساختمون توی پایتخت کشور تا دستور قطع بودجه بیابان زایی کشور که تاریخچه‌ای 7 دهه‌ای در دولت مهرورزان داشته تا ملتی که خودش توی مصرف منابع محدود خدادادش هیچ ملاحظه ای نداره و از مسئولین هیچ وقت مطالبه گر نبوده همه و همه توی این بحران‌ها سهیم هستن و فرقی بین تهرانی و خوزستانی و سیستانی و ترک و لر و گیلک و.... وجود !نداره از قدیم گفتن از ماست که بر ماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
واقعا خجالت داره این سبک حرف زدن. ببنید چه مسائلی شده آرزوی مردم خوزستان بعدش یکی از دل سیر توی تهران نشسته میگه پرتوقع. اگه حاضرید بیایید جامون رو عوض کنیم و ما بیایم آلودگی هوای تهران رو استشمام کنیم و شما هم خاک خوزستان رو؟ حاضرید یا فقط حرف بی اساس میزنید
زنبورک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
افسوس که تابناک رعایت ملاحظات رو میکنه وجواب من رو منتشر نکرد که از حرف خودت پشیمان بشی تهرانی.
نکته ای که برای من عجیب بود اثرات بسیار مخرب گردو خاک اخیر که روی برگهای گیاهان که نشسته باعث سیاه شدن برگ ها شده است و این نشان می دهد که بسیار سمی هستند و متاسفانه به آن توجه نمی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
نور به برگ نمیرسه
فکر کنم بجایی رسیدیم که باید اصل شایسته سالاری را حاکم بر انتخاب مدیران کرد ، تا زمانی که افراد دلسوز و با سواد این مملکت در انزوا باشند شاهد مشکلات زیادی از این دست خواهیم بود. مسولین خوزستان واقعا در حد این مسئولیتشون نیستن.خانه تکانی اساسی نیاز هست. در تمامی حوزه ها .آب و برق و نیروگاهها. بهداشت . رفاه . شهرداری . آموزش و پرورش . امنیت و ....
تا زمانی که انتصابات در این کشور سیاسی باشد و سرنوشت مردم مردم به دست مدیران ناتوان سپرده شود نمی توان انتظار معجزه داشت . ولی افسوس که همه ی این نواقص به پای نظام نوشته میشوند
جناب فرماندار که اصولا باید مشکلات اینچنین را مدیریت کند و در جهت رفاه حال شهروندان کار کند!!!! جایی تاسف داره که خوزستان جولانگاه مدیران بی کفایت و بی مسولیت غیر بومی شده!!!!
پاسخ ها
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
مگه استاندار خوزستان غیر بومیه...؟
! !
جناب فرماندار که اصولا باید مشکلات اینچنین را مدیریت کند و در جهت رفاه حال شهروندان کار کند!!!! جایی تاسف داره که خوزستان جولانگاه مدیران بی کفایت و بی مسولیت غیر بومی شده!!!!
نقش مخرب زیست محیطی پارازبت بر روی ماهواره در خشکسالی ایران را فراموش نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
شما سواد هم داری داداش ؟
بدليل بي كفايتي مديران، اتفاقي كه در آينده نزديك رخ خواهد داد بشرح ذيل است :

اهواز از سكنه فعلي خالي ميشود

اهواز محل زندگي اشرار و تبعيدگاه نانوشته خواهد بود

اهواز تبديل به بزرگترين و جدي ترين معضل امنيتي ايران خواهد شد.


سخن مديران :

ما تشنگان قدرتيم نه شيفتگان خدمت
خاک اخیر منشا داخلی داشت چه اقداماتی شده اعلام کنند
خوشم مياد فيلتر سازي نظرات براي تابناك هم وجود داره
بعضي خبرها قابليت فيلتر شديد دارن
بعضي ها نه
ممنون از سياست دوگانتون
ميدونم اينم تاييد نميشه
متاسفم برای مردم خوزستان.چرا باید بیشتر درآمد این مملکت در تبریز هزینه شود و استانی مثل خوزستان اینقدر در محرومیت به سر ببرند.چرا باید میلیاردها دلار پول خوزستانیها توسط ما تبریزیها چپاول شود و میلیاردها دلار دیگر را به ترکیه ببریم.چرا باید بیکاری تو خوزستان بالای 30 درصد باشد اما تو تبریز ارمیه اردبیل زنجان و... درصد بیکاری صفر باشد علت غارت میلیاردها دلار پول مردم ایران به جیب ماهاست.
برادران سیستانی وبوشهری وایلامی مشگل ما وشما یکی است.واعتراض ما به شما نیست به سوءمدیریت وعدم عدالت بین استانهاست.مواظب باشید از زبان شما سخن نگویند.
به اندازه یک استان سوریه هم ارزش نداریم
مطمئنین نباید تقصیر را به گردن کسی انداخت ؟ آره خوب احمدی نژاد از کاندیداتوری انصراف داده وگرنه تقصیر احمدی نژاد بود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
وقتی که استاندارمقتدری مانند مقتدایی را کنار زدند باید هم منتظر چنین روزهایی وچنین تصمیمات غلطی می بودند.
با سلام و احترام
بی تدبیری توی مملکت ویراژ میده، تک چرخ میزنه و مثل بچه‌های پرو تو صورت همه زل میزنه، از مدیریت 1 ساختمون توی پایتخت کشور تا دستور قطع بودجه بیابان زایی کشور که تاریخچه‌ای 7 دهه‌ای در دولت مهرورزان داشته تا ملتی که خودش توی مصرف منابع محدود خدادادش هیچ ملاحظه ای نداره و از مسئولین هیچ وقت مطالبه گر نبوده همه و همه توی این بحران‌ها سهیم هستن و فرقی بین تهرانی و خوزستانی و سیستانی و ترک و لر و گیلک و.... وجود !نداره از قدیم گفتن از ماست که بر ماست
چرا وقتی نیمی از درآمد این کشور از زیر پای مردم این استان استخراج میشه برای سلامتیشون هزینه نمیکنیم؟؟؟ ما مدیون مردم خوزستان هستیم. چه بابت مرزبانی شون چه بابت صدماتی که اونها در جنگ 8 ساله دیدن و ما ندیدیم... قطعا راهکار کوتاه مدت و بلند مدت باید در کنار هم باشه. اما واقعا رها کردن مردم اصلا درست نیست. اگرم کوچ و مهاجرت از اون منطقه شروع بشه این هم مشکلی به مشکلات امنیت ملی اضافه خواهد کرد.
با سلام و خسته نباشيد، خوزستان نه آب آشاميدنى سالم داره نه سيستم برق درستى، نه هواى پاكى، با داشتن بيشترين امكانات توسعه اقتصادى از درصد بالاى بيكارى و سطح زير صفر رفاهى برخورداره، عدم مديريت و كفايت بعضى مديران در تمامى ادارات به چشم ميخوره، واقعا در دولت كسى ناظر بر اعمال مديران دولتى در شهرستانها نيست؟ نمونه اش وضعيت آب آشاميدنى آبادان و خرمشهره، ٢٨ سال از جنگ گذشت هنوز اين دو شهر مانند شهرهاى جنگزده هستند؟ چرا؟ البته ظاهرا ايران يعنى تهران
به عنوان متولد و بزرگ شده تهران از این همه رنجی که هموطنانم در جای جای ایران می کشند ناراحتم. ما هم در تهران آلودگی و ترافیک داریم. هر وقت در ترافیک گیر می کنم آرزوی مرگ می کنم. اما مطمئنم شرایط هموطنانم در جاهای دیگر بسیار بدتر است به ویژه خوزستان، سیستان و بلوچستان، بشاگرد و ..... شرم بر مسئولین باد.
تابناک بچاپ
زاینده رود با قدمت ۱۰ هزارساله
ارومیه با قدمت ۱۰ هزارساله
سیستان .خوزستان وووووووووو
چرا تو این ۳۷ سال به این وضع دچار شدن ؟ چرا قبلش مشکلی نبود ؟
نمیخام به هیچ قشری توهین کنم ولی برنامه برآیندکه ازشبکه خوزستان پخش میشه نماینده دزفول رو خط تلفن گفت که اصفهان توی بدنه دولت آدم دارن برنامه درمورد فضای سبز بودش گفت که اینایی که آب کارون رو ازسرشاخه ها واسه به گفته خودشون برای شرب میبرن سرانه فضای سبزشون 26درصد هستش درصورتیکه شهرهای دیگه 11درصد هستش دورتادورزاینده رود چمن کاری شده همه میدونن بیشتر مصرف آب برای چمن هستش به کشاورزای خوزستان گفتن حق کشت برنج روندارید وجریمه هم شدن ولی کشاورزان اصفهان اجازه دارن همه چیز بکارن بخاطر بردن آب تالاب خشک شده بازم میگم مسئولین استان بی عرضن اصفهانیا مقصرنیستن مسئولین استان ما همه سیاسین ولی شهرهای دیگه بفکر مردمشون هستن توی اصفهان مردم شهردار عوض میکنن آقای معین استاندار خوزستان بودش اصفهانی بود ولی ازخوزستان که رفت شدعضو شورای شهر دیگه تا آرشو بخونید یعنی اصفهان الکی نیست هر بی سروپایی رو توی شهر راه بدن ولی خوزستان هر بیسوادی رو راه میدن میزارن مسئول
به کسی توهین نکنید این برادر تهرانی داره از ماخوزستانی دفاع میکنه
یعنی میشه یه روزی بیادکه اینهمه مردم مشکل نداشته باشن اخه چراهمه نمیتونن نفس راحت بکشن حالاچه فرقی میکنه کجازندگی کنن. کاش زودتراونروزبیاد.
میلیونها هکتار از برهوتها و کویرهای اصفهان, یزد و قم با غارت آب خوزستان که آن را دیگر گورستان باید نامید شده بهشت خرم. تا زمانی که مردم خوزستان بیدار نشوند قطعا اوضاع از این هم که هست اسفناک تر خواهد شد.
خوزستان مظلوم و سیستان محروم و کردستان فقیر و بلوچستان فراموش شده و تهران الوده و ......... چرا به این جا رسیدیم ؟ ایران کجاست/
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر