بازدید 1969

برلوسکنی به اتهام فساد دادگاهی می‌شود

نخست‌وزیر پیشین ایتالیا آوریل ۲۰۱۷ دادگاهی می‌شود. او به پرداخت رشوه به شاهدان در پرونده رسوایی جنسی متهم شده است.
کد خبر: ۶۶۱۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰ 29 January 2017

نخست‌وزیر پیشین ایتالیا آوریل ۲۰۱۷ دادگاهی می‌شود. او به پرداخت رشوه به شاهدان در پرونده رسوایی جنسی متهم شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا باید دوباره به اتهام پرداخت رشوه به شاهدان در زمان محاکمه در پرونده پرداخت پول در ازای رابطه جنسی با دختران جوان محاکمه شود. برلوسکنی متهم است که برای ساکت کردن متهمان اقدام به این کار کرده است و احتمالا صحبت‌های شاهدان می‌توانسته روند دادگاه را تغییر دهد.

طبق حکم قاضی، تاریخ پنجم آوریل (۱۶ فروردین) برای محاکمه مشخص شده و دادگاه وی در میلان تشکیل می‌شود.

این اتهامات مربوط به پرونده‌ای متعلق به سال‌ها پیش است. در آن پرونده، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا به پرداخت پول در ازای رابطه جنسی با یک دختر مراکشی ۱۷ ساله به نام "کریمه المحروق" معروف به "روبی" متهم شد. او در ابتدا محکوم شد و جزای هفت سال زندان دریافت کرد اما پس از درخواست تجدیدنظر، او سال ۲۰۱۵ تبرئه شد.

حال نخست‌وزیر پیشین ایتالیا متهم است که حدود ۱۰ میلیون یورو به صورت وجه نقد و هدیه به شاهدان این پرونده رشوه داده تا به نفع او شهادت بدهند.

برلوسکنی هرگونه اتهامی را "بی‌اساس" می‌داند و تاکید دارد که این اقدامات تنها از روی "سخاوتمندی" بوده است! وکیل برلوسکنی هم تاکید دارد: قاضی می‌خواهد موکل مرا به دلیل "سخاوتمندی" محاکمه کند!

برلوسکنی ۸۰ ساله حتی اگر محکوم شود، به لطف محدودیت‌های ایتالیا درباره زندانی کردن سالخوردگان حکم حبس نمی‌گیرد. گرچه او اکنون رئیس حزب سیاسی "فورزا ایتالیا" است اما طی سال‌های اخیر به لطف چالش‌های حقوقی متعدد محبوبیت او به شدت سقوط کرد. او سال ۲۰۱۳ بعد از محکوم شدن در پرونده فرار مالیاتی از شرکت در انتخابات پارلمانی و گرفتن پست نخست‌وزیری منع شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل