بازدید 1632

تاسف سودان و یمن از فرمان مهاجرتی ترامپ

یک مقام یمنی و وزارت خارجه سودان نسبت به فرمان اجرایی صادر شده از سوی دونالد ترامپ در راستای محدودیت ورود شهروندانشان به آمریکا ابراز تاسف کردند.
کد خبر: ۶۶۱۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱ 29 January 2017

یک مقام یمنی و وزارت خارجه سودان نسبت به فرمان اجرایی صادر شده از سوی دونالد ترامپ در راستای محدودیت ورود شهروندانشان به آمریکا ابراز تاسف کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه العربیه، وزارت خارجه سودان با صدور بیانیه‌ای در واکنش به فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد: همزمان با دستاوردهای دو کشور برای برداشتن گام‌های تاریخی مهم در راستای لغو تحریم‌های اقتصادی و تجاری علیه سودان و آغاز به کار کردن موسسات اقتصادی و مالی و تجار دو کشور در زمینه توسعه پروژه‌های سرمایه‌گذاری و تجاری جدا جای تاسف دارد. در حالیکه این لغو تحریم‌ها و آغاز به کار بخش‌های اقتصادی با هدف به کارگیری منابع و امکانات طبیعی، انسانی و اقتصادی دو کشور در جهت منافع مردم دو کشور است.

در این بیانیه آمده است: تصمیم لغو تحریم‌های سودان نتیجه گفت‌وگوهای دوجانبه گسترده و همکاری سازنده بین دو کشور به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم است تا جایی که مسئولان برجسته دو کشور شاهد تلاش‌های گسترده و بزرگ برای پایان دادن به این دغدغه مشترک مهم و ویرانگر هستند که با هدف حمایت از شهروندان دو کشور است.

در این بیانیه مذکور با توجه به مواضع مشترک دو کشور برای مبارزه با تروریسم که دو کشور را تهدید می‌کند از آمریکا خواسته شده نام سودان را از لیست ویژه خود در زمینه ناظران تروریسم پاک کند.

وزارت خارجه سودان در بیانیه مذکور تاکید کرد که گفت‌وگو و همکاری با آمریکا بین دستگاه‌های ویژه برای ارتباط شهروندان دو کشور با هدف تقویت روابط و همکاری ثمربخش و تبادل منافع در همه زمینه‌ها ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر، یک مسئول یمنی اعلام کرد، یمن از فرمان مهاجرتی ترامپ برای ممنوعیت موقت ورود یمنی‌ها به آمریکا نگران است در حالیکه خود را قربانی این حملات تروریستی می‌داند.

این مسئول که نخواست نامش فاش شود، گفت: ما از این تصمیم یک جانبه احساس ترس و وحشت می‌کنیم حتی اگر برای یک ماه باشد.

یمن یکی از آن هفت کشور مسلمانی است و مشمول فرمان ترامپ شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار