بازدید 4377
۲

سعداوی با انتقادازدایی وعزیزی:شاگرد مکتب مایلی‌کهن هستم

سرمربی تیم فوتبال فولاد با بیان اینکه شاگرد مکتب مایلی‌کهن است، از فدراسیون، کمیته انضباطی، دایی و خداداد انتقاد کرد و گفت: چرا جلوی استقلال و پرسپولیس را نمی‌گیرند.
کد خبر: ۶۶۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳ 29 January 2017
سرمربی تیم فوتبال فولاد با بیان اینکه شاگرد مکتب مایلی‌کهن است، از فدراسیون، کمیته انضباطی، دایی و خداداد انتقاد کرد و گفت: چرا جلوی استقلال و پرسپولیس را نمی‌گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، نعیم سعداوی درباره اتفاقات بازی فولاد خوزستان با سیاه جامگان در هفته نوزدهم لیگ برتر، گفت: ما نگرانی هایی از بابت بحث داوری این بازی داشتیم. می دانستیم سیاه جامگان در بازی قبل از این بخش متضرر شده بود و احساس می کردیم قرار است این اشتباهات در بازی با ما جبران شود.

وی افزود: ماجرا از اینجا شروع شد که داور مسابقه، «چاگو» بازیکن ما را اخراج کرد. انتظارم این است کارشناسان داوری این را بررسی کنند. ما هم تلاش کرده ایم این اشتباهات را نادیده بگیریم و برای تصمیمات داور احترام قائل شویم. متاسفانه در بازی های متعددی از داوری متضرر شدیم مثل بازی با پیکان.

سرمربی تیم فولاد یادآور شد: در بازی با استقلال تهران در اهواز، باید بازیکن حریف به خاطر خطا روی شریفات اخراج می شد. در بازی با پرسپولیس هم یک خطای پنالتی برای تیم ما نگرفتند. این اتفاقات همه افتاده ولی سیاست ما احترام گذاشتن به بحث داوری بوده است تا داوران هم بدون استرس و با اعتماد به نفس کارشان را انجام بدهند.

سعداوی خاطرنشان کرد: من هیچ موقع درباره همکارانم صحبت نکردم ولی با احترام به تمام همکاران و سایر مربیان مثل علی دایی و خداداد عزیزی که برایشان احترام قائلم و جزو اسطوره های ما هستند، متاسفانه آنها رسم و رسومی را به غلط جا می اندازند که آسیب جبران ناپذیری به پیکره فوتبال می زند. عامل تمام جنجالهای امروز را علاوه بر داور، برخورد مربیان هم می دانم.

وی تاکید کرد: متاسفانه یکی از سایتهای ورزشی بعد از بازی با سیاه جامگان اعلام کرد پنالتی با دستور من برگشت. مگر با دستور من پنالتی گرفتند که حالا با دستور من آنرا برگردانند؟ آقای حیدری کنار خط آمد و گفت صحنه پنالتی را چک کرده اند و پنالتی نبوده. او گفت خواهش می کنم با ما همکاری کنید. مگر می شود در حین بازی صحنه را چک کرد؟ در کدام بازی فوتبال و لیگ برتر ویدئو چک بوده است؟ مگر در بازی با پیکان این کار را برای ما کردند؟

سرمربی فولاد یادآور شد: من هم گفتم تنها کمک و همکاری که می توانم بکنم این است که اگر این صحنه واقعا پنالتی نبود، به ساسان انصاری می گویم پنالتی را بیرون بزند چون ما در خوزستان بازی می کنیم. جایی که سالیان سال می دانیم چه بلاهایی سر این منطقه آمده است. با شجاعت تمام می گویم دنبال این امتیازات هم نیستم، چون در مکتب شخصی به نام مایلی کهن بزرگ شدم.

وی در ادامه با انتقاد از عملکرد کمیته انضباطی در نقل و انتقالات لیگ برتر گفت: سروش رفیعی با ما قرارداد داخلی داشته است. قرارداد او هم موجود است. مگر می شود کمیته انضباطی اعلام کند وقتی خدمت سربازی این بازیکن تمام شد، به موضوع قراردادش رسیدگی شود ولی یک روز بعد از اتمام خدمت به پرسپولیس برود؟ پرسپولیس و استقلال تهران بدهکارترین تیم های لیگ هستند. چرا جلوی این تیم ها را نمی گیرند؟

سعداوی درباره اینکه باشگاه پرسپولیس میزانی از بدهی های طلبکارانش را پرداخت کرده است، گفت: اینها عوامفریبی است. مگر می شود ظرف ۲۴ ساعت بدهی خود را بدهند و سروش رفیعی را بگیرند؟ خود من ۱۲ سال است ۵۰ میلیون تومان از پرسپولیس طلبکارم. تمام احکام را هم گرفته ام. زیر حکم مرا همین آقای حسن زاده امضا کرده است. استیناف هم تایید کرده. بازیکنان خارجی وقتی پولشان را نمی گیرند به فیفا شکایت می کنند و به خواسته خود می رسند ولی احکام داخلی ما ضمانت اجرایی ندارد و زورمان به تیم هایی مثل نفت مسجد سلیمان می رسد.

سرمربی فولاد همچنین از پیشنهاد یکی از باشگاه های لیگ برتری به بازیکن جوان و ملی پوش این تیم قبل از شروع لیگ پرده برداشت و گفت: پیش از شروع فصل به بازیکن جوان و ملی پوش ما پیشنهاد دادند که ترک تحصیل کند تا مشکل خدمتش را حل کنند. این بازیکن هم ترک تحصیل کرد. ما در باشگاه فولاد کار آکادمیک می کنیم و پدر صاحب تمام مربیان پایه ما در آمده است!

سعداوی تصریح کرد: تا زمانی که رانتهای مشروع در فوتبال ما وجود دارد و بعضی از تیم ها از امتیازات خاص و ویژه برخوردار باشند، فوتبال حرفه ای معنا ندارد. خواهش می کنم به این نکات توجه کنید.

وی که با شبکه ورزش گفتگو می کرد، با اشاره به مشکلات مالی باشگاه فولاد گفت: ما تا الان ۲۶ درصد از قراردادمان دریافتی داشته ایم. آیا جار و جنجال و اعتصاب کردیم؟ ما با اقتدار به عشق منطقه و مردم کارمان را انجام می دهیم. خواهشمان این است برخوردها یکسان باشد. مگر می شود این همه اشتباه باشد و هیچ اتفاقی رخ ندهد.

سرمربی فولاد ادامه داد: برای یک تیم خاص، داور بازی به خاطر خطایی که به اشتباه گرفته بود تا اطلاع ثانوی محروم شد. کمیته داوران باید دنبال این باشد که اعتماد به نفس به داوران برگردد. اگر ما مربیان کمک نکنیم چه کسی باید کمک کند؟ این مقوله ها  به فوتبال ما کمک نمی کند. باید دنبال این باشیم که رقابتی سالم و عادلانه ای ایجاد کنیم. مگر می شود در فوتبال حرفه ای این اتفاقات رخ بدهد.

سعداوی در پاسخ به این سئوا که ساسان انصاری گفته است تیم فولاد در لیگ برتر شرکت نمی کند و آیا این حرف عملی می شود؟ گفت: قبول کنید خیلی سخت است. بچه های ما کلی زحمت کشیده اند. با وجود شایستگی در چند هفته اخیر بدجوری متضرر شده اند.

وی در پاسخ مجدد به این سئوال که آیا در لیگ شرکت نمی کنید؟ تاکید کرد: چنین چیزی متعارف نیست. شما چه زمانی شنیده اید که فولاد حاشیه داشته باشد.

سعداوی در این خصوص و اینکه آیا استعفایش صوری بوده یا واقعی و اینکه علت این تصمیمش چیست؟ گفت:  بعد از بازی با آقای اژدری زاده مدیرعامل باشگاه تماس گرفتم و او را در جریان گذاشتم. امروز هم کتبی استعفایم را ارائه می دهم.

وی تاکید کرد: یکی از دلایل استعفایم به اتفاقات بازی با سیاه جامگان و پشت پرده های زیاد آن بر می گردد. دومین دلیل هم موضوعات درون خانوادگی فولاد است که شاید با رفتن من این مشکلات حل شود. این بچه ها ارزش و لیاقتش را دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
وقتی تراکتور سروش رو آزاد اعلام کرد هر باشگاهی می تونست بره حتی خارج از کشور
بنظرم همین الان بگن پرسپولس قهرمانه تمومش کنن بره چرا با اعصاب طرفداران تیمهای خوبی مثل تراکتور و فولاد و سپاهان بازی می کنند اگه کسی غیر سرمربی این تیم قرمز پوش تهرانی به تیم ملی و سرمربیش تاخته بود الان از دنیای مربیگری اوتش میکردن اما دیدیم که چقدر نازشو کشیدن همه اینها نشون میده دستهای پشت پرده میخوان پرسپولیس قهرمان بشه حلا چه با نگرفتن پنالتی های تیمهای مقابلش چه با کمک در دزدی بازیکنان دیگر تیمها و کارهای دیگه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر