بازدید 4037

۱۱۸ میلیارد مترمکعب برف و باران در ایران بارید

وزارت نیرو با اشاره به افزایش ارتفاع بارش‌های کشور به ۷۲ میلی‌متر، اعلام کرد: از ابتدای سال جدید آبی تاکنون بیش از ۱۱۸ میلیارد مترمکعب بارش برف و باران را در کشور شاهد بوده‌ایم.
کد خبر: ۶۶۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵ 28 January 2017
وزارت نیرو با اشاره به افزایش ارتفاع بارش‌های کشور به ۷۲ میلی‌متر، اعلام کرد: از ابتدای سال جدید آبی تاکنون بیش از ۱۱۸ میلیارد مترمکعب بارش برف و باران را در کشور شاهد بوده‌ایم.

به گزارش مهر، وزارت نیرو با انتشار گزارشی درباره آخرین وضعیت بارش‌ها در سال جاری آبی کشور، اعلام کرد: ارتفاع ریزش‌های جوی از ابتدای مهرماه جاری تا امروز (شنبه) ۹ بهمن ماه، به ۷۲ میلی‌متر رسید.

بر این اساس کل بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۹ بهمن ماه، ۷۲ میلی‌متر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۳۶ میلی‌متر، ۴۷ درصد و نسبت به مدت مشابه متوسط ۴۸ ساله ۱۰۷ میلی‌متر، ‌۳۳ درصد کاهش داشته است.

این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت ۱۰۷ میلی‌متر، ۳۳ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۱۳۶ میلی‌متر، ۴۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

بیشترین بارش‌ها در حوضه آبریز دریای خزر با ۱۵۶ میلی‌متر بوده که در مقایسه با مدت با مدت مشابه سال قبل ۲۴۳ میلی‌متر، ‌۳۶ درصد و در مقایسه با متوسط ۴۸ ساله ۱۷۵ میلی‌متر، ۱۱ درصد کاهش داشته است.

در یک هفته گذشته مجموع بارش‌ها در حوضه خلیج فارس و دریای عمان ۳۳ میلی‌متر گزارش شده که این بارش‌ها در سیستان و بلوچستان به بروز سیلاب منجر شد.

 بیشترین بارش در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان مربوط به حوضه آبریز بندرعباس - سدیج با ۷۷ میلی‌متر و رودخانه‌های بلوچستان با ۷۶ میلی‌متر بوده که این حوضه در سال آبی گذشته در مدت مشابه هیچگونه بارشی نداشته است.

کمترین ارتفاع بارش‌ها در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان مربوط به حوضه آبریز جراحی و زهره با ۱۰ میلی‌متر به ثبت رسیده است.

حوضه‌های آبریز رودخانه‌های بلوچستان نیز از ابتدای سال آبی جاری تا ۹ بهمن ماه شاهد ۷۶ میلی‌متر بارش، کرخه ۳۲، مند، کاریان و خنج ۲۷، مرزی غرب ۲۶، حله رود و رود خانه‌های کوچک ۱۹، کارون بزرگ ۱۷، کل، مهران و مسیل‌های جنوبی ۱۶، جراحی و زهره ۱۰ میلی‌متر بارش بوده‌اند.

در مجموع حجم بارش‌ها از اول مهر تا پایان ۹ بهمن معادل ۱۱۸ میلیارد و ۶۵۸ میلیون مترمکعب بوده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر