بازدید 3143

سبد نفتی اوپک آب رفت

بر اساس آمار موسسه پترو لجیستیکس عرضه نفت اوپک در ماه جاری میلادی در حال کاهش است.
کد خبر: ۶۶۱۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰ 28 January 2017
بر اساس آمار موسسه پترو لجیستیکس عرضه نفت اوپک در ماه جاری میلادی در حال کاهش است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، موسسه پترو لجیستیکس، که در زمینه رصد رفت و آمد تانکرها فعالیت دارد اعلام کرد که عرضه نفت اوپک در ماه جاری میلادی در حال کاهش است و این سازمان در حال اجرای توافق کاهش تولید با هدف مهار مازاد عرضه جهانی نفت است.

به گفته این موسسه مشورتی مستقر در ژنو، سازمان کشورهای صادر کننده نفت در ماه ژانویه یعنی ماه نخست اجرای توافق کاهش تولید،  به میزان 900 هزار بشکه در روز عرضه نفت خود را کاهش خواهد داد. این رقم معادل حدود 75 درصد از کاهش تولیدی است که اعضای اوپک به آن متعهد شده اند. 11 تولید کننده غیر عضو اوپک از جمله روسیه نیز قرار است حدود 600 هزار بشکه در روز تولید خود را کاهش دهند.

دنیل گربر، مدیر موسسه پترو لجیستیکس گفت، آمارها نشان دهنده «سطح بالای تبعیت از توافق کاهش تولید» تا به اینجای کار است. این موسسه بیش از 3 دهه است که رفت و آمد تانکرها را رصد می کند. برآورد این موسسه، یکی از نخستین برآوردهای یک موسسه خارج از اوپک از میزان تبعیت تولید کنندگان از توافق کاهش تولید است.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان روز 22 ژانویه در وین گفته بود، وفاداری به توافق «عالی» بوده است. برخی تحلیلگران نظیر موسسه انرژی اسپکتس در لندن پیش از این نسبت به عمل کردن عراق به تعهدات کاهش تولیدش ابراز تردید کرده بودند.

اوپک با مشاهده تردیدهای تجار نفتی به اجرای توافق کاهش تولید، گام های بیشتری را برداشته تا ثابت کند که به تعهداتش پایبند خواهد بود.

تبعیت 76 درصدی بالاتر از رقمی است که معمولا اوپک در توافق های گذشته از تعهدات کاهش تولید خود تبعیت کرده است. بهترین عملکرد اوپک به توافق قبلی در جریان بحران مالی سال 2008 مربوط می شود که در آن اوپک تنها به 70 درصد از تعهد خود برای کاهش تولید عمل کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر