بازدید 1910

انتخابات شورا در ۲۲۳۵ روستا و ۹۱ شهر فارس برگزار می شود

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس گفت: امسال انتخابات شوراها در ۲ هزار و ۲۳۵ روستا و ۹۱ شهر استان فارس برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۶۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹ 28 January 2017
به گزارش روابط عمومی استانداری فارس، یحیی هاشمی در نخستین جلسه ستاد انتخابات استان فارس گفت: ۲ هزار و ۳۲ روستا در فارس دارای سه عضو و ۲۰۳ روستای استان دارای ۵ عضو در شوراها بوده و واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراها است.

وی با یادآوری اینکه ۹۱ شهر در استان فارس دارای پنج نفر عضو شورا، ۱۰ شهر دارای هفت نفر عضو شورا و شهر شیراز دارای ۱۳ نفر عضو شورا خواهد بود، افزود: دو هزار و ۳۳۷ حوزه انتخابیه در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان فارس وجود دارد.

هاشمی گفت: هفت هزار و ۶۴۹ نفر به عنوان اعضای اصلی با رای مستقیم مردم به شوراهای شهر و روستا راه پیدا خواهند کرد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس ادامه داد: ۱۱۳ هیات اجرایی امور اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ۸۴ هیات اجرایی امور اجرایی مربوط به انتخابات ریاست جمهوری را بر عهده خواهند داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز بر آمادگی تمام دستگاه‌های این استان برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و ماندگار در اردیبهشت سال آینده تاکید کرد.

هادی پژوهش‌جهرمی افزود: تمام دست‌اندرکاران انتخابات در خصوص قوانین و آئین‌نامه‌های انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در دوره‌های آموزشی مختلف شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بخشداران و فرمانداران به واسطه شرکت در دوره‌های آموزشی، آشنایی کافی با قوانین انتخابات دارند، گفت: اقدامات مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان فارس از شهریور ماه امسال بسترسازی شده است.

پژوهش یادآور شد: احصاء و برآورد تعداد شعب اخذ رای در خصوص هر دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا انجام و به وزارت کشور اعلام شده است.

وی با بیان اینکه کمیته‌های امنیتی، اطلاع رسانی، فناروی اطلاعات، حفاظت و پشتیبانی در ستاد انتخابات استان فارس شکل گرفته است، ادامه داد: وظایف کمیته‌ها و اشخاص، تعیین و تشریح شده و جلسات ستاد انتخابات نیز هر هفته به شکل منظم برگزار می‌شود.

معاون سیاسی استانداری فارس با اشاره به اینکه برای رفع کمبود نیرو در بخشداری‌ها، تیمی به شهرستان‌ها و مراکز بخش‌ها مراجعه و این موضوع را بررسی خواهد کرد، گفت: به استناد قانون، کمبود نیرو در این زمینه، از طریق سایر سازمان‌ها و نهادها باید جبران شود تا روز برگزاری انتخابات کمبودی وجود نداشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار