بازدید 3812

کاهش تقاضا در معاملات آپشن

طبق روال معاملات آتی سکه، سررسید آبان سال ۹۶ یعنی دورترین موعد تحویل بازار آتی به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت؛ به نحوی که معامله گران ۹۴هزار و ۸۶۴ قرارداد را به ارزش ۱۲هزار و ۹۵۱ میلیارد ریال در این موعده تحویل به ثبت رساندند.
کد خبر: ۶۶۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹ 28 January 2017
طبق روال معاملات آتی سکه، سررسید آبان سال ۹۶ یعنی دورترین موعد تحویل بازار آتی به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت؛ به نحوی که معامله گران ۹۴هزار و ۸۶۴ قرارداد را به ارزش ۱۲هزار و ۹۵۱ میلیارد ریال در این موعده تحویل به ثبت رساندند.

به گزارش تابناک اقتصادی، در رتبه دوم معاملات هفتگی آتی سکه، سررسید شهریور سال آینده قرار گرفت؛ در این سررسید ۱۴هزار و ۳۱۵ قرارداد به ارزش یک هزار و ۹۰۳ میلیارد ریال منعقد شد. قرارداد تحویل اسفند امسال نیز با ثبت ۲ هزار و ۷۷ قرارداد به ارزش ۲۵۱ میلیارد ریال در مکان سوم پرمعامله ترین سررسید بازار آتی سکه قرار گرفت. به همین ترتیب دو سررسید تیر و اردیبهشت ۹۶ به ترتیب با یک هزار و ۸۰۳ قرارداد به ارزش ۲۳۳ میلیارد ریال و یک هزار و ۲۳۳ قرارداد به ارزش ۱۵۴ میلیارد ریال در انتهای جدول بازار آتی سکه قرار گرفتند.

نگاهی به آخرین روز معاملاتی

بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) بیانگر آن است که در مجموع ۱۱هزار و ۹۶۹قرارداد منعقد شده است.

براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفندماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۰۶ هزار تومان، کاهش 0.39 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۴۴ هزار تومان افت 0.48 درصدی را به ثبت رساند. ازسویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۲۸۶ هزار تومان به فروش رسید و با کاهش 0.33 درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریورماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۲۲ هزار تومان معامله و افت 0.31 درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۵۷ هزار تومان معامله شد و کاهش 0.26 درصدی را به ثبت رساند.

معاملات آپشن

هفته گذشته در جریان قراردادهای اختیار معامله سکه طلا در بورس کالای ایران در مجموع دو هزار و ۷۵۱ قرارداد منعقد شد تا با وجود عمر حدود یک ماهه قرارداد آپشن در بورس کالا، آماری قابل قبول از این ابزار جدید به ثبت برسد. نگاهی به جزییات این معاملات نشان می‌دهد که در روز شنبه ۳۳۴ قرارداد، یکشنبه ۲۲۸ قرارداد، دوشنبه ۵۵۸ قرارداد، سه شنبه ۴۰۵ قرارداد، چهارشنبه ۳۷۸ قرارداد و در نهایت روز پنجشنبه ۳۲۶ قرارداد اختیار خرید و فروش سکه در بورس کالا منعقد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار