بازدید 8433

کویت: ایران آماده همکاری است

کد خبر: ۶۶۰۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ 28 January 2017
معاون وزیر خارجه کویت در نخستین واکنش به نتایج سفر وزیر خارجه این کشور به تهران، از آمادگی ایران برای همکاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «خالد الجارالله» درباره نتایج سفر  «صباح الخالد» به تهران برای ابلاغ پیام اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس به رئیس‌جمهور ایران گفت:« شاهد درک طرف ایرانی و آمادگی برای همکاری در رابطه با محتوای پیام بودیم».

به نوشته روزنامه القبس کویت، جارالله اظهار داشت که محتوای این پیام بر تدوین اصولی برای گفت‌وگوی مشترک از جمله عدم مداخله در امور کشورهای حوزه خلیج (فارس)، احترام به حاکمیت کشورهای عضو این شورا و احترام به تمامی مفاد شورای امنیت تأکید کرده و آمده است که این موارد اساس گشایش در روابط مشترک بین ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) خواهد بود.

وی همچنین تصریح کرد که گام‌های مثبتی برای دستیابی به توافق و رفع تنش موجود در روابط بین ایران و کشورهای حوزه خلیج (فارس) برداشته خواهد شد.

معاون وزیر خارجه کویت همچنین در مصاحبه با شبکه العربیه گفت که هنوز درباره زمان مشخص برای برگزاری نشست‌ها و دیدارهای بعدی در آینده نزدیک توافقی صورت نگرفته است.

وی اشاره کرد که هدف از پیام کشورهای حوزه خلیج‌‌فارس، دستیابی به توافق در خصوص گفت‌وگوهای آینده است و بر این اساس تمایل برای برداشتن گام‌هایی در آینده وجود دارد.

وی در عین حال درباره ازسرگیری فعالیت‌های دیپلماتیک بین کشورهای حوزه خلیج‌فارس و ایران و بازگشایی سفارت عربستان بحرین در تهران، گفت که «هنوز سخن گفتن در این باره زود است».

وی افزود : «ابتدا باید بر روی روابط مشترک و تضمین‌های مشخص تمرکز کرد، این پیام فراگیر بود و به جزئیات روابط دوجانبه بین ایران و یکی از کشورهای حوزه خلیج(فارس) پرداخته نشد».
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان