بازدید 2423

وظایف بیمه گران در قبال حادثه پلاسکو

معاون وزیر اقتصاد گفت: اگر بیمه‌گران به استانداردهای فنی ساختمان و اموال تحت شمول بیمه توجه کرده و جهت رفع آسیب‌پذیری در قبال آتش سوزی نقش فعال ایفا می‌کردند، از بروز حادثه جلوگیری می شد.
کد خبر: ۶۶۰۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ 28 January 2017
معاون وزیر اقتصاد گفت: اگر بیمه‌گران به استانداردهای فنی ساختمان و اموال تحت شمول بیمه توجه کرده و جهت رفع آسیب‌پذیری در قبال آتش سوزی نقش فعال ایفا می‌کردند، از بروز حادثه جلوگیری می شد.

به گزارش مهر به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، حسین قضاوی در جلسه معارفه منصور رحیمی باغ ابریشمی  به عنوان عضو جدید هیات مدیره بیمه ایران با اشاره به حادثه تاسف بار ساختمان پلاسکو اظهار داشت: بیمه ها باید به مدیریت پیشگیرانه ریسک، توجه بیشتری کنند تا از دامنه خطرات کاسته شده و دیگر شاهد اینگونه حوادث دلخراش نباشیم.

وی افزود: بنا به مسئولیتی که بیمه گران دارند، انسجام فکری همکاران بیمه ای لازم است و آنها همواره می بایست در پی راهکاری باشند تا نقش خود را در جهت توسعه بیمه و اقتصاد کشور بهتر ایفا کنند.

قضاوی گفت: شاخص توانگری مالی به صورت یکسان محاسبه می شود و چنانچه قرار باشد تغییری در نحوه محاسبه حاصل شود، هر چند سال یک بار این اتفاق برای همگان صورت می گیرد؛ این شاخص گویای آن است که یک شرکت بیمه برای ایفای تهداتش چقدر سرمایه لازم دارد و آیا سرمایه موجود که حاصل تفاضل دارایی ها از بدهی ها است، می تواند کافی باشد یا خیر؟

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بیمه ایران اگر چه دولتی است اما باید در شناخت ریسک های نو و جدید پیشتاز باشد و برای اینکه همواره پایدار بماند باید سودآوری را نیز مد نظر قرار دهد، نه اینکه خود را متکی به بودجه دولت بداند. بیمه ایران باید درآمد داشته باشد تا بتواند سرمایه گذاری های لازم را برای ایفای نقش خود، به انجام برساند.

وی افزود: برای بهبود شاخص توانگری، ساده ترین راه افزایش سرمایه است؛ اما هر بنگاهی باید قاعدتا سهامداران را متقاعد کند که اگر افزایش سرمایه دادند، سرمایه جدید هم در پرتو تحمیل و ازدیاد زیان های انباشته، از میان نخواهد رفت.

قضاوی یادآور شد: باید بتوان این قناعت ذهنی را فراهم کرد که شرکت بیمه به لحاظ ساختار مالی و مدیریتی، در وضعیت پایدار قرار دارد و می تواند در گذر زمان پویا بماند.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد گفت: باید استراتژی روشنی برای بهبود توانگری مالی داشت و الزاما نیازی به اصرار برای حفظ سهم بازار وجود ندارد؛ در این چارچوب خوب است بیمه ایران یک برنامه مدون کسب و کار داشته باشد و به بیمه مرکزی هم این پیشنهاد را بدهد.

وی اظهار داشت: حادثه پلاسکو نمونه بارزی است از اینکه اگر بیمه گران هم به نوبه خود به استانداردهای فنی ساختمان و اموال تحت شمول بیمه توجه می کردند و حتی به عنوان مشاور در جهت رفع آسیب پذیری های ساختمان در قبال حادثه آتش سوزی نقش فعال تری ایفا می کردند، این امکان وجود داشت که از بروز این حادثه و تحمل خسارت بیمه گران جلوگیری شود.

قضاوی یادآور شد: البته این هم جای تحسین دارد که شرکت سهامی بیمه ایران و سایر شرکت های بیمه ای اعلام آمادگی و سعی کردند هر چه سریع تر پاسخگوی تعهدات خود در قبال حادثه پلاسکو باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان