بازدید 2226

کشف ۱۲۵ کیلوگرم مصنوعات طلای قاچاق

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با اقدامات اطلاعاتی-عملیاتی سربازان گمنام امام(عج) سه باند قاچاق سازمان‌یافته طلا منهدم و از این عملیات‌ها 125 کیلوگرم طلا به ارزش 15 میلیارد تومان کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۶۶۰۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹ 28 January 2017
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با اقدامات اطلاعاتی-عملیاتی سربازان گمنام امام(عج) سه باند قاچاق سازمان‌یافته طلا منهدم و از این عملیات‌ها 125 کیلوگرم طلا به ارزش 15 میلیارد تومان کشف و ضبط شد.

به گزارش فارس به نقل از اقتصاد پنهان، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با اقدامات اطلاعاتی-عملیاتی سربازان گمنام امام(عج) سه باند قاچاق سازمان‌یافته طلا در استان‌های اصفهان، آذربایجان غربی و کردستان شناسایی و عوامل آن دستگیر شدند.

قاسم خورشیدی افزود: طی این عملیات‌ها، 125 کیلوگرم طلا به ارزش 15 میلیارد تومان کشف و ضبط شد.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: عوامل این باندها، انواع طلاجات را از کشور ترکیه با جاسازی در اتوبوس‌ها و نیز از کشور امارات از طریق دریا، با هدف فروش در استان‌های مختلف وارد کشور نمودند که با اقدام به‌هنگام سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته خورشیدی بر اساس تحقیقات انجام شده در این پرونده در استان آذربایجان غربی، عوامل این باند از اوایل سال 94 تا کنون بیش از 12 مرتبه و در مجموع 254.4 کیلوگرم طلا را به صورت سازمان‌یافته و از طریق روش جاسازی در اتوبوس‌های مسافربری وارد کشور کرده‌اند و این‌بار در حال قاچاقِ 41 کیلوگرم طلا دستگیر شدند.

سخنگوی ستاد با اشاره به فعالیت بیش از یک هزار و 500 کارگاه ساخت مصنوعات طلا در استان اصفهان گفت: بواسطه قاچاق مصنوعات طلا بیش از نیمی از کارگاه‌ها با تعطیلی و یا رکود مواجه هستند که انتظار می‌رود، تلاش مجموعه دستگاه‌های مبارزه‌کننده‌ی با قاچاق نتیجه‌بخش بوده و موجب رونق دوباره تولیدات داخلی شود.

سخنگوی ستاد در تشریح چرایی و چگونگی قاچاق مصنوعات طلا به کشور گفت: بررسی ‌ها حاکی از آنست که به دلیل پایین بودن دستمزد ساخت و بهتر بودن طرح‌ها، انواع طلاجات در کارخانه‌ها و کارگاه‌های کشور ترکیه تولید و پس از حکاکی کد کارگاهی ایران بر روی آن‌ها به داخل کشور قاچاق می‌‌شوند.

خورشیدی تصریح کرد: مطابق تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دولت می‌تواند برای خرید و فروش، حمل و نگهداری کالاهایی که موضوع قاچاق قرار می‌گیرند، مقرراتی را وضع نماید که تخلف از آن در حکم قاچاق محسوب می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان