بازدید 2445

تنبیه بدنی دانش‌آموزان باید جرم تلقی شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه تنبیه بدنی دانش‌آموزان باید جرم تلقی شده و قوه قضائیه نیز به شدت با خاطیان برخورد کند، گفت: نباید فضای آرام و لطیف مدرسه را در افکار عمومی به محلی تنش‌زا و خشن معرفی کرد.
کد خبر: ۶۶۰۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ 28 January 2017
محمد قمی در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت در واکنش به ضرب و شتم دانش آموزان در مدارس، گفت: تنبیه بدنی از سوی معلمان اقدامی اشتباه بوده و موجب بروز خشونت در بین نسل جوان می‌شود.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به ابلاغ دستورالعملی از سوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص عدم تنبیه بدنی دانش آموزان، این پدیده کاهش یافته اما نباید غافل شد که این مهم هنوز هم در گوشه و کنار کشور دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه تنبیه بدنی باید جرم تلقی شده و قوه قضاییه نیز به شدت با خاطیان برخورد کند تا دیگر شاهد چنین اقدامات نامناسبی نباشیم، تصریح کرد: چنین اقداماتی از سوی برخی معلمان موجب شده تا جایگاه پاک و محترم معلمان کشور دچار خدشه شود لذا باید برخورد مناسب صورت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ضمن تاکید بر اینکه برخی اوقات معلمان در کلاس کنترل خودشان را از دست می‌دهند که منجر به تنبیه بدنی می‌شود، ادامه داد: معلم، نماد و الگوی دانش‌آموزان تلقی می‌شود لذا هر نوع رفتاری از وی، زمینه بروز همان رفتار را در دانش آموزان فراهم می‌کند.

قمی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام بر پرهیز از خشونت تاکید زیادی داشته است، افزود: رفتارهای پیامبر اکرم (ص) در برخورد با دیگران نمونه بارز پرهیز از  خشم  و برخورد با مهربانی است؛ از این رو معلمان باید با الگوگیری از بزرگان دین سعه صدر خودشان را افزایش دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نباید فضای آرام و لطیف مدرسه را در افکار عمومی به محلی تنش‌زا و خشن معرفی کرد، افزود: باید نحوه برخورد با دانش آموزان در شرایط نامناسب را برای معلمان تدریس کرد زیرا با هیچ فردی تاکنون با تنبیه بدنی تربیت نشده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر