بازدید 1763
هاشمی در جمع خبرنگاران مطرح کرد

تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های انتخابات ۹۶ در دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از برگزاری جلسات توجیهی و تبیینی درباره انتخابات با تشکل‌های دانشجویی و مسئولان خبر داد.
کد خبر: ۶۶۰۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ 28 January 2017


به گزارش تسنیم، سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در حاشیه برگزاری کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران در جمع خبرنگاران درباره فعالیت‌های انتخاباتی دانشگاه‌ها و وزارت علوم، اظهار داشت: برنامه‌های رسمی انتخابات از زمانی شروع می‌شود که تبلیغات رسمی و قانونی برای انتخابات آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌هایی که در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود برنامه‌های تبلیغاتی نیست، یادآور شد: برنامه‌هایی که در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود عموماً برنامه‌هایی تحلیلی و تبیینی است؛ فعالیت‌هایی که ناظر بر انتخابات باشد عموما از زمانی اعلام می‌شود که قانون تبلیغات در انتخابات ابلاغ شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تأکید بر اینکه مهمترین نکته برای ما در وزارت علوم و دانشگاه‌ها، مشارکت دانشگاهیان در انتخابات است، گفت: این مسئله محدود به زمان و فعالیت‌های انتخاباتی نیست و این فعالیت‌ها باید در دانشگاه‌ها توسعه یابد.

هاشمی با بیان اینکه درباره انتخابات چارچوب‌ها و ضوابط مشخص است، گفت: با این حال با آغاز ترم تحصیلی جدید، جلسات توجیهی برگزار می‌شود و آنچه سیاست ماست، این است که در چارچوب قانون و فعالیت‌هایی که به تقویت آگاهی و انگیزه مشارکت سیاسی جامعه کمک می‌کند، افزایش یابد که دانشگاه‌ها در این مسیر نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای دارند، اما در عین حال طبق قانون اجازه فعالیت‌های تبلیغاتی برای فرد و جناح خاصی را نخواهند داشت.

وی افزود: برنامه‌های دانشگاه‌ها در جهت روشنگری است، لذا بر این اساس جلسات توجیهی برگزار می‌شود و ابلاغیه‌های لازم به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درباره خط قرمز دانشگاه‌ها در مسئله انتخابات، گفت: خط قرمز ما در وزارت علوم و دانشگاه‌ها قانون است و ما نسبت به اجرای قوانین و ضوابط جدی هستیم. فعالیت‌های تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی نیز باید در چارچوب قوانین حرکت کند.

هاشمی درباره محدودیت‌های دانشگاه‌ها برای انتخابات، خاطرنشان کرد: مراجع قانونی هیچ محدودیتی به ما ابلاغ نکردند، لذا هر کسی که منع قانونی ندارد می‌تواند در دانشگاه‌ها حضور پیدا کند، اما اگر دستورات جدیدی به ما اعلام شود به دانشگاه‌ها اعلام خواهیم کرد.
منبع: تسنیم
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل