بازدید 4096

وعدۀ دولت ترامپ برای «متحول کردن» سازمان ملل

کد خبر: ۶۶۰۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ 28 January 2017
نمایندۀ جدید ایالات متحده در سازمان ملل وعده داد دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید امریکا، این نهاد بین‌المللی را متحول کند.

به گزارش پرس تی وی نیکی هیلی جمعه در جمعه خبرنگاران گفت: «ما اموری را که به خوبی پیش می‌روند، بهتر خواهیم کرد و تلاش خواهیم کرد مسائلی را که با مشکل مواجه هستند، بهبود بخشیم. هرچیزی که به نظر ما بی‌فایده به نظر برسد، کنار خواهیم گذاشت.»

هیلی افزود: «ما از متحدانمان دفاع خواهیم کرد، و اطمینان حاصل می‌کنیم که متحدانمان نیز از ما حمایت می‌کنند.»

وی خاطر نشان کرد: «آن‌هایی را که از ما حمایت نکنند به یاد خواهیم داشت و واکنش مناسبی نشان خواهیم داد.»

او همچنین گفت: «اکنون زمان قدرت است، اکنون زمان اقدام و به انجام رساندن کارهاست.»

هیلیِ 45 ساله که والدینش از مهاجران هندی هستند، پیش از این فرماندار ایالت کارولینای جنوبی بود.

اظهارات اخیر نمایندۀ جدید امریکا در سازمان ملل که با سخنان وی در جلسۀ بررسی صلاحیتش در سنا تناقض داشت، نگرانی بسیاری از مقام‌های سازمان ملل را به همراه داشته است.

یک دیپلمات بلندپایۀ اروپایی با تأکید بر اینکه هیلی باید متعادل برخورد کند، افزود: «اِعمال فشار مناسب ممکن است وضعیت را بهبود ببخشد اما فشار بیش از اندازه شاید نتایج معکوس برای امریکا به بار آورد.»

این در حالی است که دولت ترامپ پیشتر اعلام کرده بود کمک‌های مالی خود به سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی را به اندازۀ چشمگیری کاهش می‌دهد و فرایند بازبینی و احتمالاً لغو برخی پیمان‌های چندجانبه را شروع می‌کند.

رئیس‌جمهور امریکا در جریان رقابت‌های انتخاباتی وعده داده بود امریکا از برخی نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل خارج شود.

وی همچنین نسبت به برخی پیمان‌های چندجانبه از جمله توافق مربوط به مقابله با تغییرات آب و هوایی پاریس به شدت ابراز بی‌اعتمادی کرد.

امریکا عمده‌ترین تأمین‌کنندۀ مالی سازمان ملل است؛ واشنگتن 22 درصد از بودجۀ عملیاتی سازمان ملل و 28 درصد از هزینه‌های صلح‌بانی آن در 16 نقطۀ جهان را که سالانه حدود هشت میلیارد دلار است، تأمین می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار