بازدید 2105

فلسطین همچنان مسئله اصلی جهان اسلام است

عضو کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس اسلامی، با بیان اینکه فلسطین همچنان مسئله اصلی جهان اسلام است، گفت: امروز جهان سلام از تفرقه و قومی گرایی رنج می‌برد.
کد خبر: ۶۶۰۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 28 January 2017
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، کاظم جلالی عضو کمیته اجرایی اتحادیه بین‌المجالس اسلامی و رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در حاشیه اجلاس اتحادیه بین المجالس اسلامی با آقای اوسینی تینی رییس مجلس ملی نیجر دیدار و گفتگو کرد.
 
جلالی در این دیدار ضمن ابلاغ سلام گرم دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به رییس مجلس نیجر، روابط پارلمانی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و نیجر را در سطح مطلوبی دانست که زمینه‌ساز همکاری‌های هرچه بیشتر دو کشور خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه مناطق مختلف جهان مورد تهدید گروه‌های تروریستی هستند، یادآور شد: کشورهای اسلامی نیازمند این هستند که در کنار هم و با گفتگو مسایل خود را حل کنند.
 
 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آفریقا نیز با مسئله تروریست‌ها درگیراست، تصریح کرد: باید برای تروریسم به عنوان درد مشترک جهان اسلام و جامعه جهانی، درمان مشترک یافت.
 
وی با اشاره به فراموش شدن موضوع فلسطین به عنوان مسئله اصلی جهان اسلام، توضیح داد: جمهوری  اسلامی ایران در اسفند ماه سال جاری کنفرانس فلسطین را تدارک دیده است که کشورهای مسلمان زیادی در آن شرکت خواهند کرد و هدف از این اجلاس وحدت اسلامی برای مبارزه با رژیم صهیونیستی و یافتن راه حلی برای پایان دادن به مسئله فلسطین است.
 
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه حضور تروریست‌ها و اقدامات جنایتکارانه آنها نباید توجه به موضوع فلسطین را کم کند، گفت: فلسطین همچون گذشته به عنوان مسئله اصلی جهان اسلام باید باشد و مورد پیگیری قرار گیرد.
 
وی افزود: امروز جهان سلام از تفرقه و قومی گرایی رنج می‌برد و باید برای تقویت همدلی میان کشورهای مسلمان تلاش کنیم.
 
عضو کمیته اجرایی بین‌المجالس اسلامی کشورهای مسلمان با وحدت و همدلی باید خط مقاومت کاملی و مستحکمی جهت مبارزه با زیاده‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی تشکیل دهند.
جلالی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور باثبات و امن در منطقه و جهان است، گفت: امنیت منطقه نیازمند خروج نیروهای فرامنطقه‌ای است تا کشورهای منطقه با همکاری در جهت ارتقای ثبات، اقدامات مناسبی را اتخاذ کنند.
 
وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی نیز در راستای همکاری با کشورهای اسلامی به دنبال تقویت دیپلماسی پارلمانی با کشورهای مسلمان است.
 
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید کرد: زبان اسلام و قرآن، زبان وحدت و مودت است و باید با همکاری امت اسلام این صدا به گوش جهانیان رسانده شود.
 
اوسینی تینی رییس مجلس نیجر نیز در این دیدار، گفت: در مجلس ملی نیجر با تشکیل گروه دوستی – پارلمانی با مجلس ایران، به دنبال تقویت همکاری‌های پارلمانی دو کشور هستیم.
وی با بیان اینکه به دنبال تقویت روابط دوکشور جمهوری اسلامی ایران و نیجر هستیم، گفت: تقویت مناسبات دو کشور به تقویت همکاری‌ها در جهان اسلام منجر خواهد شد.
 
رییس مجلس ملی نیجر با توجه به برگزاری ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران، گفت: با برگزاری این کنفرانس می‌توان راه حل بهتری برای مساله فلسطین پیدا شود.
 
وی با اشاره به جنایات تروریست‌ها در منطقه و جهان، تصریح کرد: همه کشورهای اسلامی باید با همدلی برای مبارزه با بی‌عدالتی و تروریسم برنامه‌‌ریزی کنند.
 
 رییس مجلس ملی نیجر در پایان ابراز امیدواری کرد تا روابط دوکشور جمهوری اسلامی ایران و نیجر در دیدارهای روسای پارلمان‌ها و گروه‌های دوستی-پارلمانی تقویت شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار