بازدید 3678

بسته حمایتی دولت از کسبه پلاسکو کافی نیست

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی بسته حمایتی دولت از کسبه ساختمان پلاسکو را ناکافی دانسته و تاکید کرد: دولت باید از منابع دیگر این خسارت را جبران کند.
کد خبر: ۶۶۰۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹ 28 January 2017
رحیم زارع درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بسته حمایتی دولت برای کسبه پلاسکو گفت:حادثه ای اتفاق افتاد که نیازمند ساماندهی بود و در این روزها همه از جمله نیروهای مسلح، دولت، شهرداری، سازمان های امدادی، صداوسیما، وزارتخانه های مختلف و مجلس پای کار آمده و دست به دست هم دادند که این حادثه را جمع کنند.

با تدبیر دولت خسارت دیدگان باید به حالت اولیه زندگی برگردند

نماینده مردم آباده،بوانات و خرم بید درمجلس شورای اسلامی  افزود: این حادثه دارای دو بعد است،یکی بعد فیزیکی که عده ای به شهادت رسیدند و از این جهت اتفاق بسیار تلخی بود؛اما بُعد دیگر آن عواقب اتفاقی است که رخ داده و تعداد بسیار زیادی بیکار و بدون شغل شدند، تعدادی از مردم نیز سرمایه خود را از دست دادند؛از این، مجموعه نظام باید تدبیر و ترتیبی اتخاذ کند که این افراد به حالت اولیه زندگی خود برگردند.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر،شهرداری نیز تلاش کرده و قبلا تذکرات لازم را داده بود،تصریح کرد:با این حال،وظیفه اصلی و قانونی روی دوش شهرداری است و همه ارکان نظام باید دست به دست هم بدهند و مشکل کسبه ساختمان پلاسکو را حل کنند؛چه کسانی که سرمایه گذار بوده اند،چه کسانی که به عنوان کارگر یا تولیدکننده در این ساختمان کار می کردند،همه باید در بسته حمایتی دولت دیده شوند.

به وعده هایی که برای حمایت از کسبه پلاسکو می دهیم، عمل کنیم

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس تاکید کرد:بسته حمایتی دولت نباید همچون زمانی شود که به یک باره زلزله می آید و همه مسئولان به صورت احساسی می گویند که باید این کار بشود؛اما بعد از مدتی میان آنچه که گفته شده با آنچه که عمل می شود شکاف زیادی وجود دارد.

زارع تاکید کرد:حادثه پلاسکو حادثه ای ملی است که تمام جهان نیز آن را تجزیه و تحلیل کرده اند؛بنابراین مسئولان باید پای حرف هایی که می زنند و قول ها و وعده هایی که می دهند بایستند؛یعنی اگر اتاق اصناف امروز قول می دهد که تا 4 ماه،ماهیانه یک میلیون و 100 هزارتومان به کسبه بیمه نشده پلاسکو می پردازد،باید فردا این وعده را عملی کند.

مسئولان آبروداری کنند!

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بااشاره به اینکه بسته حمایتی دیده شده ازسوی دولت کافی نیست،تاکید کرد:باید این بسته محکم تر باشد و با اینکه بار مالی دارد؛اما دولت از محل هایی همچون هدفمندی یارانه ها، عوارض خروج از کشور و تسهیلات ارزان قیمت این خسارت را جبران کند، حرف ما این است که ما از مسئولانی که در محل حادثه حضور پیدا کرده و بازدید کردند،آبروی خود را دراین قضیه گذاشتند،می خواهیم که آبروداری کنند./

پایان پیام

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل