بازدید 1650
عارف :

جمهوری اسلامی همان جمهوریت اسلام است

رئیس فراکسیون امید بر ضرورت حفظ دستاوردهای انقلاب بویژه حفظ استقلال کشور تاکید کرد و گفت: در انتخابات رأی مردم مهم است.
کد خبر: ۶۶۰۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ 28 January 2017

به گزارش مهر، محمدرضا عارف در دیدارهای جداگانه با مجمع یزدی تباران(شمیم) و جمعی از استادان و روسای دانشگاه‌های استان یزد، بر ضرورت حفظ سرمایه معنوی یزدی‌ها که همبستگی و همدلی است تاکید کرد و گفت: اگر فرهنگ یزدی در کشور برجسته است بخاطر مدیران و تلاش دولتها نبوده است بلکه  بخاطر فرهنگ ارزشمند  مردم و مشارکت مردم و نیت خیرخواهانه یزدی‌هااست.

رئیس فراکسیون امید که در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سخن می‌گفت بر ضرورت حفظ دستاوردهای انقلاب بویژه حفظ استقلال کشور تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی همان جمهوریت اسلام است که اگر مردم نباشند، جمهوری نیست و به همین دلیل در انتخابات رأی مردم مهم است. ارباب جامعه در نظام‌های مردمسالار، مردم هستند و در ایران نیز با اصرار امام بزرگوارمان، مردم بودند که می‌بایست تصمیم بگیرند که باید چه نظامی داشته باشند.

وی در همین زمینه تاکید کرد: تلاش‌هایی که از سوی برخی جریانات برای دلسرد کردن مردم برای حضور در انتخابات آینده می‌شود با ادعای آنان که خود را پیرو ولایت می‌دانند همخوانی ندارد اگر می‌خواهید در انتخابات آینده پیروز شوید از مسیر قانونی و دموکراتیک پیش بروید چرا که حرف آخر را مردم می‌زنند و در یک فضای رقابتی مشخص می‌شود که مردم طرفدار چه گفتمانی هستند که البته در انتخابات‌های اخیر مردم با رأی قاطع خود به گفتمان اصلاحات و اعتدال پیام خود را رساندند.

عارف در پایان ضمن امیدواری برای مشارکت بیشتر یزدی‌ها در توسعه اقتصاد ملی از مردم خوب و همیشه در صحنه استان یزد درخواست کرد در رویدادهای مهم در پیش  از جمله راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات اردیبهشت ماه ۹۶ حضور جدی و حماسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در کشور استقبال خوبی از تشکیلاتی که یزدی‌ها در آن حضور دارند شده است، اعتماد به یزدی‌ها را خصلت برجسته آنها برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر در تهران توفیقی نصیب اینجانب شده که رأی اول مردم فهیم تهران را کسب کنم مطمئناً سهم یزدی بودن من در این موفقیت موثر بوده است.

رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه استعدادهای درخشان و سخت کوشی، یزدی‌ها را در جایگاه والایی قرار داده است از رشد برخی ناهنجاری‌ها در یزد اظهار نگرانی کرد و گفت: در حالیکه در گذشته استان یزد کمترین میزان طلاق را داشته است متاسفانه در سالهای اخیر شاهد رشد این پدیده نگران کننده هستیم و باید برای مقابله با آسیب های اجتماعی از جمله طلاق در کل کشور  و در استان یزد چاره اندیشی کرد.

وی بر ضرورت الگوی سازی فرهنگ یزدی تاکید کرد و با بیان اینکه یزدی‌ها در پذیرش اسلام و بخصوص رویکرد عدالت محور و عقلگرای اسلام پیش قدم بوده‌اند و مردم یزد نماینده باصلاحیت و امین فرهنگ بلند ایرانی هستند، گفت: مجمع یزدی تباران از حضور شخصیت‌های والای علمی، سیاسی، مدیریتی و فرهنگی و کارآفرینان برجسته بهره‌مند است و باید این سرمایه کم نظیر در ارتقاء سطح زندگی معنوی و مادی یزدی ها و الگوی سازی برای سایر مناطق کشور استفاده کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: یزد از مشکلاتی فراوانی از جمله بحران آب رنج می‌برد، که تنها با تدبیر و همت و تلاش همه یزدی‌ها بخصوص نخبگان و خبرگان یزدی می‌تواند حل شود.

عارف با بیان اینکه صنعت استان یزد صنعتی پویایی است، گفت: یزد امروز از قطب‌های صنعت کشور است و اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد، مشکلی است که در کل کشور با آن رو به رو هستیم و امیدوارم با تلاش شورای مشورتی مجمع نمایندگان استان یزد و همراهی دولت این مشکلات حل شود تا قلب اقتصاد و تولید در یزد از حرکت نیاستد.

وی همچنین یکی از مزیت‌های استان یزد را توسعه علم فناوری در این استان برشمرد و با اشاره به ایجاد شورای هماهنگی دانشگاه‌ها و همکاری در این استان بر ضرورت الگوگیری دیگر مجامع دانشگاهی از این ابتکار یزدی‌ها تاکید کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر