بازدید 9521

رسوایی جدید سعودی‌ها درباره سوریه

کد خبر: ۶۶۰۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۴ 28 January 2017
عضو مجلس شورای سوریه و بزرگ قبیله «النعیم» اعلام کرد که عربستان برای جدا کردن اعضای پارلمان سوریه از دولت این کشور به آن‌ها رشوه می‌داد.

به گزارش فارس، یکی از اعضای پارلمان سوریه روز جمعه اعلام کرد که عربستان سعودی برای جدا شدن وی از دولت سوریه پیشنهاد رشوه به او داده است.

شیخ «محمد خیر جاسم النادر»، عضو مجلس شورای سوریه و بزرگ قبیله «النعیم» در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که «متأسفانه عشایر جدا شده از دولت سوریه در مناطق شمال شرقی قرار دارند و برخی از شیوخ این عشایر وضعیت بی‌ثباتی داشتند».

وی ادامه داد، این شیوخ با شروع بحران سوریه، با هدف به دست آوردن پول به عربستان سعودی رفتند و هدفشان از این رفتن، خدمت به کشورشان نبوده است.

بزرگ قبیله النعیم در مورد جایگاه قبیله خود نیز گفت که این قبیله در بیشتر استان‌های سوریه حضور دارند و فرزندان آن در بین صفوف ارتش سوریه در حال دفاع از وطن هستند.

وی در مورد اقدامات عربستان سعودی برای جدا کردن او و امثالش از دولت سوریه گفت که با وجود اینکه دارای ویزای عربستان بوده، ولی در ابتدای آغاز بحران سوریه به همراه خانواده و پسر عموهایش به سوریه برگشته است.

این نماینده پارلمان سوریه گفت اظهار داشت که عربستان سعودی مبالغی را در مقابل اعلام جدایی او از دولت سوریه و مخالفت با آن به او پیشنهاد داد.

شیخ قبیله النعیم در این ارتباط گفت که این پیشنهاد عربستان در منزل «مهدی دخل الله»، سفیر سوریه در ریاض به وی داده شد و عربستان در مقابل کاری که از او خواسته بود، چندین خانه و ساختمان به همراه چک سفید به او داده بود.

نماینده پارلمان سوریه که هم اکنون به همراه هیأت مذاکره کننده دولت سوریه در آستانه به سر می‌برد، در مورد آینده سوریه ابراز امیدواری کرد که امنیت و صلح به کشورش هرچه زودتر بازگردد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل