بازدید 12817

هجوم مردم اصفهان به سمت زاینده رود

خیابان های منتهی به رودخانه زاینده رود و پل های تاریخی شهر اصفهان از ساعات اولیه امروز جمعه با ترافیک سنگین همراه است و هرلحظه نیز به حجم خودروها در این خیابان ها و مسیرها افزوده می شود.
کد خبر: ۶۶۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹ 27 January 2017
خیابان های منتهی به رودخانه زاینده رود و پل های تاریخی شهر اصفهان از ساعات اولیه امروز جمعه با ترافیک سنگین همراه است و هرلحظه نیز به حجم خودروها در این خیابان ها و مسیرها افزوده می شود.

ایرنا نوشت: با جاری شدن آب زاینده رود و زنده شدن این رودخانه در اصفهان، بسیاری از مردم همراه با خانواده های خود برای دیدن رودخانه به پارک ها و محل های اطراف زاینده رود و پل های تاریخی آمده اند.
بر اساس این گزارش، ترافیک سنگینی در خیابان های آبشار، مشتاق، بلوار ملت ( هتل پل)، میدان انقلاب، پارک ناژوان و اطراف پل های سی و سه پل، خواجو، مارنان، فلزی، شهرستان و چوبی ( جوبی) بوجود آمده است.

با وجود حضور نیروهای پلیس راهور در مسیرهای تردد به سمت رودخانه زاینده رود اما به دلیل حجم زیاد خودروها، این ترافیک هر لحظه سنگین تر می شود حتی عده ای به دلیل کمبود جای پارک یا برای عکس گرفتن، خودروهای خود را روی پل هایی مانند غدیر و توحید پارک کرده اند.
یکی از شهروندان اصفهانی که همراه با خانواده خود برای صرف نهار به پارک مشتاق آمده بود به خبرنگار ایرنا گفت که با وجود سرمای هوا با شوق فراوان برای دیدن رودخانه آمده ایم زیرا تا 20 روز دیگر دوباره رودخانه بسته و خشک می شود.
کیان ارثی با بیان اینکه رودخانه زاینده رود برای مردم اصفهان، بسیار مهم و حیاتی است، افزود: مردم با دیدن جریان آب در رودخانه، سرزنده و امیدوار می شوند و آرامش پیدا می کنند.
به دلیل سرمای هوا، مردم در اطراف رودخانه و پارک ها، آتش روشن کرده اند هرچند در برخی موارد ماموران شهرداری به آنها برای خاموش کردن آتش، تذکر می دهند.

جمعی از مردم نیز با حضور در محل پل تاریخی خواجو، طبق سنت دیرینه ای به آواز خوانی و ابراز شادمانی به دلیل جاری شدن زاینده رود پرداخته اند.
همچنین برپایی همزمان نمایشگاه خودرو در محل نمایشگاه های بین المللی اصفهان واقع در پل شهرستان بر ترافیک خیابان های مشتاق و آبشار افزوده است، بطوریکه شامگاه پنجشنبه ترافیک در این محدوده بسیار سنگین بود.

دریچه های سد زاینده رود از ساعت 6 صبح روز یکشنبه، سوم بهمن ماه جاری بازگشایی و آب در رودخانه زاینده رود برای رسیدن به اصفهان و کشت کشاورزان شرق اصفهان جاری شد.
جریان آب زاینده رود پس از طی 150 کیلومتر بامداد روز سه شنبه، پنج بهمن به پل های تاریخی شهر اصفهان رسید و پس از آن به سمت شرق شهرستان اصفهان جریان یافت تا زمین های کشاورزی این خطه را سیراب کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳۱
این شلوغی شاید باعث بشه مسوولین واقعا فکری برای زاینده رود و مردم بکنند ...

بهترین کار تبدیل رودخانه زاینده رود در محدوده شهر اصفهان به یک دریاچه بزرگ هست که همیشه پر آب باشه مثل دریاچه خلیج فارس تهران .

این مسئله هم باعث دلخور نشدن و ازدیاد توریست و مسافران شهر اصفهان و ایران میشه و
هر زمان هم می شه مسیر ورودی این دریاچه را باز کرد و از مسیر خروجیش هم به کشاورزان آب کشاورزی را داد
چقدر بدبخت شده ايم كه هجوم برده ايم آب زاينده رود را تماشا كنيم! ابي كه از همه چيزش زنده و شادمان و بانشاط بوديم.
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
خودمونيم شما هارو هيچ جور نميشه راضي کرد
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
ناشناس 20:04 شما رو چه طور میشه راضی کرد ؟ اصفهانا نابود کردین
محمدعلی علیجانیان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
آآقایی که با پرچم چین پیام گذاشتی. منظورت از اینکه ماها رو هیچطور نمیشه راضی کرد چیه؟
احتمالا شما آدم کارشناسی نیستی. پس اگر بدنبال حقیقت میگردی نظر بنده رو که دکتری مهندسی منابع آب دارم و پایان نامه بنده هم درمورد بررسی خشکسالی زاینده رود با تصاویر ماهواره ای بوده بخون.
این رودخونه تنها رودخانه فصلی فلات مرکزی ایرانه. در طول تاریخ این رودخانه به خودش خشکسالی ندیده. سیاستهای غلط و زیاده خواهی شماها باعث خشکی این رود شد.
در طرح انتقال آب به یزد در دوره رفسنجانی دیده شده بود که پس از پایان تونل سوم کوه رنگ از اضافه آب انتقالی به حوزه زاینده رود فقط و فقط به . اندازه مصرف شرب به یزد انتقال داده بشه. اما دولت اصلاحات بدون اینکه تونل سوم کوهرنگ تمام بشه (که هنوز هم تمام نشده) آب زاینده رود رو که قرار بود با دبی 600 مترمکعب در ثانیه به یزد بره با دبی 3000 مترمکعب در ثانیه انتقال داد. با این آب کارخانه فولاد کویر یزد و صدها کارخانه کاشی و سرامیک رو در میبد احداث کردند. این اولین خیانت به مردم اصفهان بود که امروز شما به این راحتی به شهری که بیشترین شهید رو داره (2300 شهید) حتی بیشتر از تهران و خوزستان شما توهین میکنی و مدیر سایت هم وقیحانه منتشر میکنه
در دولت احمدی نژاد طی یک دستور غیرکارشناسی اجازه داده شد که آب زاینده رود به بالای کوههای بختیاری پمپاژ بشه تا مافیای قدرت به اسم کشت درختان هلو و بادام جهت اشتغال زایی اقدام به کوه خواری و ساخت ویلا کنه. جهت اطلاع تون برداشت حاشیه ای از رودخانه ها در تمام دنیا ممنوع هست. با دستور این آقا سطح پوشش گیاهی چهارمحال در عرض 10 سال 11 برابر شد (تصاویر ماهواره لند ست این موضوع رو نشون میده). در حایکه سه میلیون نفر کشاورز اراضی حاصلخیز شرق اصفهان که حق آبه قانونی و سیصد ساله از آب زاینده رود داشتند از حقشون محروم شدند و با وجود اینکه مراجع قضایی بر حق آبه اونها صحه گذاشتند ولی زیاده خواهان آب رو به ناحق غصب کردند.
جالب اینه که میگویند آب مال خودمون بوده و میخوایم پمپ کنیم. آب رو با چه برقی پمپ میکنید؟ استان چهارمحال که نیروگاه برق نداره!؟ جواب اینه که برق رو هم با تعرفه کشاورزی و مجانی از استان اصفهان میگیرند. برقی که با سوخت مازوت در نیروگاه های اصفهان تولید میشه و از عوامل آلودگی اصفهانه. بله ماه گذشته بچه خانمم بدلیل آلودگی هوا سقط شد. شماها کجایید که هوای شهر ما رو به خاطر داشتن
برق ارزان آلوده میکنید

مسئول محترم سایت لطفا نظر بنده رو درجواب توهین این هم وطن منتشر بفرمایید. البته به تجربه برای من ثابت شده که سایت تابناک از توهین به مردم شریف و فداکار اصفهان هدف داره
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
دوست عزیزی که پایان نامه تون رو گذاشتید
ممنون
راه حل چیه به نظرتون ؟
ناشناس
| China |
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
اون ترکیه است دانشمند. چین این یکیه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
رودخانه زاینده رود تنها رودخانه غیرفصلی و دائمی فلات مرکزی ایران هست که به اشتباه فصلی تایپ شده. ممنون میشم اگر نظر اصلاحی رو هم منتشر کنید
بهتر است اسم این را جشن خرابی خوزستان و چهارمحال بختیاری بگذارید...استقبال از نابودی محیط زیست...
پاسخ ها
مهران از اصفهان
| Canada |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
متاسفانه دوستان هموطنان خوزستانی در سوء تفاهم به سر میبرند و فکر میکنند که آب رودخانه کارون به زاینده رود میاد در صورتی این آب از سد زاینده رود که از کوه های شهرکرد و چهارمحال آبگیری میشه به اصفهان میاد و ربطی اصلا به کارون ندارد.
آب کارون پشت صدهاشه خیالتون راحت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
دوست عزیز انتقال آب بین حوزه ای این چیزی که شما می گویید را حاصل میکند. این موضوع ربطی به ان ندارد و فقط باز شدن دریچه های سد است
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
هزاران سال نابودی نبوده این چند سال شده نابودی محیط زیست ؟؟؟!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
چه ربطی داره
وضعیت خوزستان یه مشکل ساختاریه
محمدعلی علیجانیان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
هیچ استانی به اندازه اصفهان مهاجر از خوزستان و چهارمحال نداره. جواب لطفهای مردم اصفهان در طول این سالها همین توهین هاست.
آقای محترم ما مردم اصفهان حق آبه شرعی و قانونی داریم. حق آبه مارو غصب کردید و کوه ها رو ویلا کردید حالا طلبکار هم هستید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
محیط زیست رو مسئولین بی درایت این مملکت که کمر به نابودیش بستند نابود کردند. مگر تالاب گاوخونی که تنها تالاب دائمی فلات مرکزی ایران بود و زیست گاه انواع پرنده های مهاجر بود رو برای همیشه نخشکوندند. اگر مردم نجیب و قانع اصفهان مثل شما بودند که برای یک سریال یک هفته مملکت رو شلوغ کردید یا مثل مردم آذربایجان داعیه جدایی می داشتند امروز حق شرعی و قانونیشون از آب تنها رودخانه دائمی فلات مرکزی ایران توسط سایر استانها غصب نمیشد. مردم اصفهان هیچ احتیاجی به آب کارون ندارند. برداشت بی رویه و غیر قانونی و غیرمنطقی بالادست برای آبادکردن ویلاهاتون رو تمام کنید و انتقال آب به یزد رو هم خاتمه بدید. اون وقت میبینید که این خشکسالی ساختگی چیزی جز توطئه نیست.
من نه از اصفهان خوشم می اید نه زاینده رود.البته انهائی که اصفهان و زاینده رود را دوست دارند تصمیم با خودشان هست.بنده بندر عباس را با ان افتاب لذت بخشش به تمام دنیا ترجیح می دهم.
تو اين مملكت همه چيزهاى خوب داره خاطره ميشه ، يكيش هم همين زاينده رود ، در زمانهاى نه خيلي دور ، اب به قدرى زياد بود كه از روى همه پلهاى اصفهان ، اب جارى بود ، حالا جورى شده كه ملت هجوم ميارن ، فقط جريان اب و ببينند!!!
بیایید فکر کنیم چطور میتوان پایداری جریان اب را در زایندرود تماشا کنیم و اکو سیستم به حال تعادل خود نزدیک شود
بروند ببینند و وداع های اخر را بااین رودشان بکنند !!و مثل بابازرگهای ما که هی گفتند روغن میخوردیم در پیت با 20 من سنگ شاه یک من سی شئی و کله قند دانه ای یکعباسی ؟؟ و ما نمیفهمیدیم یک عباسی و سی شئی و من سنگ شاه چقدر است . برای اینکه بابایزرگه خوشحال شود هی میگفتیم به به !!حالا هم اینها 50 سال دیگه دست نوه ها را بگیرند ببرند در یک ابراهه که فاضلاب درش روانه خواهد بود هی تعریف کنند اینجا اب میومه باین پهنا و صد گز و به بلندی سه تا قدمن 5 گز بابائی ؟؟نمیدونی چقذه خوب بود .هی جوانی کجائی که یادت بخیر ؟؟ راسی بابائی گول جوونی های منو نخوری
میگم که وقت بگذره و حرفی گفته باشم و اختلاطی کرده باشیم بابائی . ؟ که از قدیم گفتند حرف هم نشخوار ادمیزاده !! بریم دیر شد شامی ها را بابات خواد خورد !!
نصف جهان با زنده رود ، همه جهان است
پاسخ ها
نجی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
آره به قیمت از تشنگی مردن کل ایران
كارخانه هاي آب مصرف كن مثل ذوي آهن جمع شن به جاش توريست بياد بهتره
پاسخ ها
مهران از اصفهان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
دوستانی که اطلاعات درستی ندارند جوسازی نکنند!!!
مصرف آب ذوب آهن و فولاد مبارکه هر کدوم به اندازه یه کانال آب نه چندان بزرگه که چند سال قبل ملزم شدند که ظرف 5 سال آب خروجی از مجموعه را تصفیه و دوباره مورد استفاده قرار دهند.
ماشالا طلبکار هم هستن هم وطننان اصفهانی، وقتی گذاشتیم از پول نفت و آب کارون کویرهاتون سرسبز کنید همین هم میشه مث اینکه خیلی چیزها یادتون رفته، منت چی رو میزارین سرمون؟؟یه جور میگید هیچ استانی به اندازه اصفهان مهاجر نداره انگار که شماها خونه و غذاشون رو می دادید، اگه تعداد شهدا رو هم ملاک قرار بدیم خوزستان اوله نه اصفهان چون نصف شهدای اصفهان خوزستانی هایی بودن که زمان جنگ رفت اصفهان و از اونجا برا جبهه ثبت نام کردند الان تو چهارمحال بختیاری و خوزستان حق آبه رو نمیدن به کشاورزا، زاینده رود به تنهایی میتونه آب شرب اصفهان رو تامین کنه اما آقایون به کارون برا زنده نگه داشتن صنایعشون طمع دارند، این چه عدالتیه؟؟سهم مردم خوزستان از انقلاب و عدالتش خشکسالی و فقره؟؟؟؟؟
با سلام و احترام

البته مردم بزرگوار همه استان هاي مرتبط با آب زاينده رود به نحوي و در برخي از موارد محق هستند. استان اصفهان حق آبه دارد ولي آيا مراكز صنعتي اصفهان مانند فولاد مباركه نيز حق آبه دارند؟ مردم چهارمحال و بختياري مي گويند ما سرماي زمستان و برف را تحمل مي كنيم، آيا از آب باران و برف محل بارندگي و زندگي خود نبايد استفاده كنيم؟ با توجه به آشنايي كه از منطقه بن و سامان دارم، به نظر بسياري از ويلاهاي اين منطقه براي اصفهانيهاست. با اين حال بايد همه اقوام و استانهاي مرتبط به نحوي از آب زاينده رود استفاده كنند كه مشكلات اجتماعي تشديد نشود. ضمن اين كه رويكرد بايستي به نحوي باشد كه از آب زاينده رود كمترين استفاده صنعتي شود كه البته به دليل عدم كارشناسي دقيق در سنوات قبل به ويژه در اصفهان و يزد اين اتفاق افتاده است و به نظر جايگزيني هم وجود ندارد.
اينكه بگن آب مال چهارمحاله مثل اينه كه بگن نفت مال خوزستانه. مسئولين طوري مديريت كنن كه يكپارچگي ملت ايران تحت الشعاع تصميمات بدون مطالعه قرار نگيره. اصفهان و آذربايجان و چهارمحال ..همه جاي ايران سراي من است
ببینید چه بلایی به سر مردم اومده که برای دیدن آب رودخانه ای که قرنها بلکه هزاران سال جریان داشته باید حجوم ببرند! افسوس...
من بختیاری و اهل خوزستانم ولی با گشایش آب زاینده رود خیلی خوشحال شدم . ای کاش همیشه جاری بود . رشد صنایع مختلف و کشاورزی سنتی باعث نابودی زاینده رود شده .
اصفهان هر حقی هم داشته باشه بعد از استان چهارمحال داره، یادتون نره این اصفهان هست که کارخانه ذوب آهن و فولاد داره و مصرف آب داره و بعد هم هشتاد، نود درصد اون ویلاها متعلق به همشهریان اصفهانی هست، کافی هست فقط یکبار موقع تعطیلات بیایید شهر سامان بعد ببینید که تعداد اصفهانی ها از چهارمحالی بیشتر هست و چقدر ویلا غیر مجاز درست کردند همشهریان اصفهانی. اگر مافیاییی هم هست متعلق به خود اصفهانی ها هست. چهارمحال استان فقیری هستن پول خرید این ویلاها رو ندارند برعکس اصفهانی ها
آیا اصفهان خود دارای صنایع فولادی نظیر فولاد مبارکه نیست؟ آیا دارای ذوب آهن نیست؟ وقتی اصفهان سنگ اهن یزد رو سالیان سال غارت کرد و به ذوب آهن برد و آب همین زاینده رود رو مصرف کرد کسی دادس دراومد؟؟؟؟ وقتی اصفهان نفت آغاجری را غارت کرد و به پالایشگاهی برد که حق مردم خوزستان بود شما دوست عزیر دکترا کجا بودی؟؟؟؟ مردم از تشنگی بمیرند که مردم اصفهان کنار رودخونه صفا کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
دوست من فکر کنم کارشناسانه بحث نمیکنی. ولی پالایشگاه ها و پتروشیمی ها میتونند هر کجا باشند و هدفشون هم پالایش نفت و تولید مایهتاج نفتی هست. پس واژه ی غارت نفت آغاجری یا پارس جنوبی یا هر جای دیگه یک واژه و جمله ی خنده داریه که میفرمایید. بنه کارشناس نفتی هستم و کار میکنم در این مناطق و باید از پالایشگاه اصفهان و تهران ممنوندار باشیم که دارن با مسایل خاص خودشون کمک به تصفیه و پالایش نفت و حتی تولید بنزین میکنند.

چرا ما ایرانی ها یاد نگرفتیم زمانی که کارشناس چیزی نیستیم راجع به اون چیز حرف نزنیم. هر کسی را بهر کاری ساختن دوست من. بهتره این مقوله هم واگزار کنیم به کارشناسان تا منطقی و عقلانی پاسخگو باشند نه مثل من و شما احساسی و بی ربط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار