بازدید 14985

بحران تکراری خوزستان حتی نمازجمعه را تعطیل کرد! +ویدیو

اگرچه انتظار می رود كه سامانه كنوني فعال در آسمان بخش هاي مركزي و جنوبي استان خوزستان تا نيمه هاي شب كاهش يابد و از استان خارج شود اما نگراني ديگر اينكه به احتمال زياد از فردا و با فعال شدن كانون گرد و خاك در كشور عراق بار ديگر سامانه گرد و غبار جديدي وارد استان خواهد شد.
کد خبر: ۶۶۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹ 27 January 2017

بار ديگر سامانه هاي نوظهور گرد و غبار شهروندان خوزستاني و به ويژه مردم شهر اهواز را با چالش جدي رو به رو كرد و ميزان گرد و غبار آسمان خوزستان به 66 برابر حد مجاز رسيد. اگرچه انتظار مي رود اين سامانه تا نيمه هاي شب از استان خارج شود، اما نگراني آنجاست که از فردا و با فعال شدن كانون گرد و خاك ديگري دوباره شرايط بحراني به استان خوزستان بازگردد.

به گزارش «تابناک»، به رغم اينكه امروز آسمان 9 استان كشور برفي است و بارش برف بسياري از مناطق كشور را سفيدپوش كرده است ولي از نقاط مركزي و جنوبي استان خوزستان به ويژه شهر اهواز خبر مي رسد كه افزايش بيش از گرد و غبار موجود در هوا و وزش بادهاي شديد، شهروندان را خانه نشين و زندگي روزمره آنها را مختل كرده است.

خبرهاي رسيده از استان خوزستان حاكي از اين است كه وزش شديد باد و افزايش گرد و غبار در آسمان استان به ويژه شهر اهواز به حدي است كه در برخي مناطق برق قطع شده و باد به تعداد زيادي از درختان آسيب زده است. در اين رابطه سازمان هواشناسي استان خوزستان اعلام كرد، پديده گرد و غباري كه امروز در استان ايجاد شده منشأ داخلي دارد و ميزان گرد و غبار موجود در آسمان نيز به 66 برابر حد مجاز رسيده است.

در اطلاعيه این سازمان كه به همين منظور صادر شده، آمده: مدل های گرد و خاک در روز جمعه مورخه 8 بهمن 1395 نشان دهنده وزش بادهای جنوبجنوب شرقی شدید و فعال شدن چشمه گرد و خاک مستقر در جنوب شرق اهواز می باشد که از اوایل صبح انتظار برخاستن گرد و خاک محلی، ابتدا در مناطق مرکزی به خصوص شهر اهواز و حومه آن و سپس از اواسط وقت در مناطق غربی و شمالی استان را خواهیم داشت که با کاهش سرعت باد از بعد از ظهر انتظار کاهش غلظت گرد و خاک و مساعد شدن شرایط جوی وجود دارد.

در ادامه اطلاعیه آمده: توصیه می شود که بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان از تردد غیر ضروری خودداری كنند و مسئولین استان تمهیدات لازم را بکار گیرند. با توجه به بارش شديد برف در دامنه هاي زاگرس و احتمال وقوع سيل در رودخانه هايي كه به استان خوزستان سرازير مي شود، لازم است شهروندان از حضور در حاشيه رودخانه ها حتي المقدور اجتناب كنند.

افزايش گرد و غبار و اختلالي كه اين پديده طبيعي در روند زندگي روزمره مردم شهر اهواز ايجاد كرد، به قدري بود كه ستاد اقامه نماز جمعه استان برای رعایت حال نمازگزاران، تصمیم بر عدم اقامه نماز جمعه این هفته اهواز كرد و نمازگزاران تنها به اقامه نماز جماعت اکتفا کردند.

از سويي نيز به دليل كاهش افق ديد به كم تر از 300 متر تمامي پروازهاي فرودگاه اهواز لغو شده است و اين روند تا كاهش حجم ذرات گرد و غبار معلق در آسمان ادامه خواهد داشت.

در اين باره كورش بهادري، مدیرکل سازمان هواشناسی استان خوزستان با اشاره به سرعت 60 کیلومتر در ساعت باد، گفت: هیچ کانون خارجی در بروز پدیده گرد و غبار دخالت ندارد و پیش‌بینی می‌شود پدیده گرد و خاک تا امشب ادامه یابد. امکان دارد روز شنبه نیز شاهد ورود سامانه جدید گرد و خاک به استان باشیم.

بر اين اساس بار ديگر سامانه هاي نوظهور گرد و غبار شهروندان خوزستاني و به ويژه مردم شهر اهواز را با چالش جدي رو به رو كرده است. ميزان گرد و غبار در آسمان 66 برابر حد مجاز است و سرعت باد در شديدترين حالت خود به 60 كيلومتر بر ساعت مي سد؛ شرايطي كه نه تنها بيماران، كودكان، سالمندان را با مشكل رو به رو كرده است، بلكه براي ديگر افراد نيز وضعيت بسيار نا مناسب و غير قابل تحملي را فراهم كرده است.

اگرچه انتظار می رود كه سامانه كنوني فعال در آسمان بخش هاي مركزي و جنوبي استان خوزستان تا نيمه هاي شب كاهش يابد و از استان خارج شود اما نگراني ديگر اينكه به احتمال زياد از فردا و با فعال شدن كانون گرد و خاك در كشور عراق بار ديگر سامانه گرد و غبار جديدي وارد استان خواهد شد.

در اين شرايط بحراني و اضطراري انتظار منطقي از مردم اين است كه با رعايت توصيه هاي ايمني حتي المقدور از حضور در فضاهاي باز پرهيز كنند و از مسئولان استاني و كشوري نيز انتظار مي رود با بكارگيري بالاترين توان امدادي و حمايتي خود از بروز هرگونه حادثه براي عموم شهروندان به ويژه آن دسته از افرادي كه نياز به كمك دارند، جلوگيري كنند.

 
تعداد بازدید : 85
دانلود 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۳۷
حالا نماز جمعه تعطیل شدن بحث مهمی نبود که شما تیتر کردی!!! این همه برگزار شد چه فایده ای داشت
ما هنوز نفس میکشیم.....تو رو خدا به دادمون برسین
جای تعجب است که بعضی ها به گونه ای بیان میکنند که گوییا ،دولت تولید باد ،و گرد،و غبار را ایجاد نموده ؟که انتقاد را به دولت میکنند ؟و یا وقتی بارندگی میشود و سیل جاری میشود ،گوییا بازهم دولت باعث آن شده ،یا وقتی طوفان ،برف ،و کولاک میشود باز هم دولت مسول است ؟ و اگر خشک سالی هم شود بازهم دولت مقصر است ،؟ خوب این دولت کی هست ؟ مگر نه اینکه همهٔ مسولین را بنوعی ملت انتخاب میکند ،خوب درست انتخاب کنید ، مسولیت انتخاب را هم به پذیرید ؟ ملتی که بصورت فردی هر کسی بفکر منافع خود ،و بیشتر مال اندوزی است ،کی ،وکجا خوشبخت ،و موفق بوده؟ اگر پیشرفت میخواهیم باید با اتحاد ،و همدلی ،وترجیح منافع ملی به منافع شخصی را پیشه کنیم ، نه اینکه با هر ترفندی ثروتی بدست آوریم و آنرا به ارز خارجی تبدیل نموده ودر کشورهای بیگانه سرمایه گذاری ،و یا سپرده گذاری کنیم ،ویا آنرا به دلالی ،و واردات کالاهی بنجل بکار گیریم ؟ اگر باور کردیم که دولت همان ملت است آنوقت به کسی اجازه خیانت نمی دهیم ،،،مطمعن باشید ،،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
نه عزیزم
دولتی که دارد ثروت یک کشور را از خوزستان دریافت میکند باید تاکید میکنم باید برای خوزستان اعتبارات تخصیص بدهد
گرما و شرجی و خاک را ماها بخوریم سود وسرمایه را استانهای دیگر
زود جو دولت نگیر به خودت
واقعیت چیز دیگری است . دروغ هیچگاه ثمر مثبت ندارد . عده ای از مؤمنین همیشه حاضر آمدند ولی از چهار نفر امام جمعه هیچ کدام نیامدند . سخنران محترم هم بیست دقیقه مردم را معطل کرد بلکه یک نفر بیاید . اگر برای رعایت مردم بود که اصلا نباید درهای مصلی را باز میکردند نه اینکه هم سخنرانی قبل از خطبه ها برگزار شود و هم مجری بیست دقیقه بعد از اذان با معرفی کتاب مردم را سرگرم کند . امامان جمعه محترم می توانستند با دو خطبه یک دقیقه ای فریضه را ادا کنند ولی دریغ ...
اسراییل و امریکا و ضد انقلاب نتونستن نماز جمع رو تعطیل کنن ولی خانم ابتکار تونست ! مدیریت بحران ایشون ماشالا حرف نداره . سوال ما از خانم ابتکار اینه : خانم ! مسوول خرید و وارد کردن سوخت نامرغوب به کشور کیه؟
پاسخ ها
عارف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
اگر قرار باشه هر مشکل بزرگی مانند آلودگی توسط یک نفر حل بشه بفرمائید که این همه نماینده مجلس واین همه سازمانهای عریض وطویل برای چیست
واقعا مایه تاسف است در حالیکه میزان گرد وخاک در اهواز ۶۶ برابر حد مجاز بوقوع پیوسته هواشناسی از پیش بینی آن عاجز است وکارشناس هواشناسی در روز پنج شنبه شب در تلویزیون سراسری اعلام می کند بروز پدیده گرد وغبار در خوزستان دور از انتظار نیست.دور از انتظار یعنی یاکارشناسان این دستگاه از پیش بینی آن عاجز هستند یا نمی خواهند واقعیت را بیان کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
بی تفاوتی و بی مسئولیتی دولت را میرساند
یکم بی رحمانه به نظر میاد اما میگم کوچ کنید از اونجا دولت هر چقدر هم سرمایه گذاری کنه 70 سال دیگه اونجا قابل سکونت نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
کرج بهترین جا برای کوچ کردن است
پیشنهاد می کنم که خوزستانی ها به کرج مهاجرت کنند
ما که تو کشور عراق همه جوره هزینه میکنیم و سالی چندین میلیون دلار فقط بابت گرفتن ویزا بهشان میدیم ، بهتره کمی هم بیشتر هزینه کنیم و بیابانهایی را که کانون آلودگی هستند را مالچ پاشی کنیم تا لااقل بهره ای هم نصیب مردم کشور شود
از وقتی آمریکا به عراق حمله کرد این گرد و خاک ها شروع شدند. نمی دانیم آمریکایی ها در عراق چه کار کردند که این گرد و خاک ها به وجود آمدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
اونجا ايستادند و خاكها را به هوا مي پاشند !
اتفاقا خانم ابتکار با صراحت گفتند که این مشکل مشکلی نیست که مثلا با یک دکمه فشار دادن حل شود و حداقل ده سال طول خواهد کشید تازه اگر همسایگان به تعهداتشان عمل کنند. یک زن هم راستش رو گفت و وعده الکی نداد حالا شما بهش حرف بزنین
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
یعنی حتی توانایی درختکاری در اطراف شهرها را هم ندارند
به جای اینکه پول مملکت را صرف واردات درختان مضر بی خاصیت کنند درختان بومی می کاشتند
از وقتی این درخت های خارجی را کاشته اند مشکلات تنفسی بیشتر شده است
بی تدبیری هم حدی دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
جان انسان ها اهمیتی ندارد
مردم در گرد و خاک در حال خفه شدن هستند
خانم ابتکار فعلا به فکر حمایت از حیوانات است
ایشان فعلا به فکر حمایت از سگ ها و گربه ها هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
خانم ابتکار مشغله زیاد دارند و وقت فکر کردن به مشکلات مردم را ندارند
فعلا ایشان در فکر پرونده پسرش در قوه قضائیه هستند
وقت فکر کردن به مشکل گرد و خاک را ندارند
فعلا اولویت پرونده فرزندش در قوه قضائیه است
جنگ و صدامی که نتوانستند نماز جمعه را تعطیل کنند اما گرد و خاک تعطیل کرد!!!
کانون گرد و خاک داخل کشوره،هر روز به بهونه های جدید میخوان آب بیشتری رو انتقال بدهند دیگه آبی نمونده تو خوزستان نتیجه اش شده همین، یادم نبود اصن مردم که مهم نیستن فقط نفت و آب مهم اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
دولت شعار
دولت وهده و وعید پوچ
دولت بی اعنا به مردم شریف خوزستا ن
دولت سواستفاده کننده از احساسات پاک مردم نجیب خوزستان
ای کاش یک روز تهران و یا شمال ریزگرد وارد میشد مثل مسئله پرداخت سیل زدهگان به مردم شمال کمتر از 6روز توسط نوبخت ببین چطور اسمان شهر ابی میشد ولی تاکنون یکسال از سیل خوزستان گذشته هنوز دولت وعده و وعید کاری نکرده است
تا وقتي ما مسبب اين بلايا را " نفر " مي دانيم حال روزمان همين است. عزيز من مشکل بايد با عزم ملي حل شود که متاسفانه آنهم وجود ندارد. وقتي که در آلودگي هوا مسئولين حاضر به تعطيلي ادارات نيستند و همه چيز عادي پيش مرود و کسي به فکر سلامت مردم نيست بايد هم کسي گوشش بدهکار نباشه. تنها راه حل اين است که مسئولين استان بجاي بله قربان گويي به سران مملکت در عدم تعطيلي ، انصاف را رعايت کنند و ادارات را تعطيل کنند و وقتي چرخه صنعتي و اقتصادي مملکت تعطيل شد " شايد " کسي بيايد و به فکر مردم بيفتد.
فاجعه گردو غبار کمتر از فاجعه پلاسکو تهران نيست.
فرقش در اين است در آنجا عده ايي در دم شهيد و کشته شدند و در اينجا بصورت خاموش و پنهان در آينده عواقب آن روي مردم هويدا مي شود که آن وقت هم ديز است
حالا اگه تهران بود کل دولت رو اعدام می کردن
صد البته که مشکل یک شبه یا با فشردن یک دکمه حل نمی شود ولی می توان اقدامات لازم را به تدریح انجام داد که عدم جلوگیری از خشک شدن یا خشک کردن تالاب های هورالعظیم و شادگان اوج هنرنمایی خانم ابتکار است که ان شا الله در دوره بعدی ریاست جمهوری شاهد حضور ایشان نباشیم
بیش از نیمی ازاستانهادر گیر گردوغبار و مابقی گرفتار آلودگی هوا و آب ّاین چه زندگی ست که برای ما ساخته اید خانم ابتکار نمایندگان مجلس وّ.....به مردم یکبار بگید به مارلطي ندارد که شما ميميريد ازدرد مضاعف بیکاری و آلودگی هوا...سیل و آتش سوزی مرگ ...
اب خوزستان را برای دیگران می برند وقتی زمینها خشک شد گرد و خاک بلند میشه
خانم یا آقای ناشناس 23:31
اگر خبر رو درست میخوندی نوشته که هیچ کانون خارجی در این گرد و غبار نقش نداشته و کاملا ناشی از کانون های داخلی بوده. جالب اینجاست که اتفاقا اکثر گرد و غبار های خوزستان ناشی از کانون های داخلی هستند که بر اثر پروژه های انتقال آب و سد سازی ها ایجاد شدند. حالا میشه بفرمایید همکاری های بین المللی کجای قضیه کانون های داخلی قرار می گیره؟
بجز انتقال نفت و آب رودخانه های کارون و دز و کرخه،دولت هیچ نگرانی دیگری در خوزستان ندارد.
ما مشکلی نداریم که باید کوچ کنیم ،مشکل را بوجود آوردند.دیروز تمام آن گرد و خاک وحشتناک از اطراف ماهشهر و شادگان،بدلیل خشک کردن قسمت های زیادی از تالاب شادگان بوجود آمده بود.دولت حق آبه تالابها را رعایت نمیکند.
تابناک اگه بیطرفی لطفا منتشر کن!!!
خودمونیم! کل کشور رو هواست.
ماهشهردیروز زیرخاک مدفون بود در جاده امیدیه به ماهشهر دهها ماشین متوقف شده بود و افق دید کمتراز یک متر شده بود من این جاده را که در روزهای عادی حداکثر 45 دقیق طی می کردم با یک ساعت و چهل وپنج دقیق طی کردم وحشتناک بود
این یک غضب الهی است .ربطی به عراق وامریکا ورژیم صهیونیستی نداره نتیجه معنوی فساد روزافزون دراهوازهست
خانم ابتکار خیلی شق القمر نفرمودن با این افاضاتشون. مسئله اینه که ایشون نه ده سال بلکه حدود بیست ساله که به میز ریاست حفظ محیط زیست چسبیدن.. در طول اینهمه سال چکار کردن؟
سلام خدمت همه هموطنان عزیز
کسی از خانم ابتکار انتظار نداره با زدن یک دکمه گرد و خاک رو از بین ببره ولی مردم خوزستان از ایشان که زمان اصلاحات ریس سازمان بوده الان هم ریس تشریف دارن و بلاخره 12 سال زمان کمی نیست انتظار دارن یه فکری بکنن سال های قبل ایشان میفرمودن مجلس (اصولگرا) همکاری نمی کنه حالاکه مجلس همه شدن اصلاح طلب ، لازم به ذکره گرد و خاک فعلی منشا داخلی داره یعنی دولت حق آب تالاب هایی مثل تالاب شادگان رو نمی ده تالاب خشک میشه و باد که بیاد خاک بلند میشه شما هم وطن عزیز باید خوزستان باشی تا درد مردم اینجا رو بفهی البته این ریز گرد ها به تمام ایران میرسه به زودی.
دوستانی که به ابتکار حمله میکنن و با بودجه 170 میلیارد تومنی انتظار معجزه دارن اول برن از اون موسسات و ارگانهایی که بودجه چند هزار میلیاردی دارن بپرسن برای مردم چه کردن
ابتکار زحمت یک سفر به خودش توی روزهای خاکی نمیده
آب نیست ولی مهم اینه که برجام هست
با سلام و خسته نباشيد، از صبح امروز مورخ نهم بهمن ماه ساعت ٤:٢٢ تا ساعت ١٧:٣٠ برق ٩٠ درصد شهر اهواز قطع بوده، هواى كه درستى كه نداريم( تا همين لحظه غبار آلوده) آب آشاميدنى سالمى هم كه موجود نيست برق هم كه دائماً قطع ميشه، اين است وضع خوزستان ، ما هم إنسانيم ، ايران فقط تهران نيست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار