بازدید 4325
در کنگره سردار شهید دكتر بقايي تشريح كرد: خط كارشكني در اجراي سياست‌هاي كلي نظام

محسن رضایی: معيار اعتدال، رهبر انقلاب است

سرلشکر پاسدار دکتر محسن رضایی در چهارمین کنگره سردار سرلشکر شهید دکتر مجید بقایی و 113 شهید منطقه مسجد ولیعصر(عج) شهر بهبهان گفت: دنیا به راز و رمز اقتدار ما ،که ارزشها ی انقلاب است، پي برده است و جوانان عزیزمان باید مراقب اين دستاورد بزرگ و نيز در فكر حفظ و اعتلاي آن باشند.
کد خبر: ۶۶۰۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳ 27 January 2017
سرلشکر پاسدار دکتر محسن رضایی در چهارمین کنگره سردار سرلشکر شهید دکتر مجید بقایی و 113 شهید منطقه مسجد ولیعصر(عج) شهر بهبهان گفت: دنیا به راز و رمز اقتدار ما ،که ارزشها ی انقلاب است، پي برده است و جوانان عزیزمان باید مراقب اين دستاورد بزرگ و نيز در فكر حفظ و اعتلاي آن باشند.
 
به گزارش «پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر رضایی»، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، پنجشنبه‌شب هفتم بهمن‌ماه در جمع آحاد مختلف مردم، خانواده معظم شهدا و جانبازان بهبهان گفت: خدای متعال را شاکرم که به شهر شهیدان و همسنگران عزیزم و یاران باوفای انقلاب آمده‌ام. خاطره‌های بسياري در این شهر برای من زنده می‌شود. بهبهان شهر علما و مجاهدان بزرگ و دارالمؤمنین و نگین مذهبی خوزستان است. برای من افتخار است که در اینجا یاد و خاطره فرزندان شمارا گرامی بدارم. شهید صفری، پیشبهار، دقایقی، بقایی. شمایلی و فنی.

اخیراً نيز عروج شهید مدافع حرم شهيد احسان فتحی از تیپ امام حسن(ع) نشان داد که بهبهان را نمی‌شود از شهید و شهادت جدا کرد. استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: تیپ امام حسن که برای این شهرستان ايجاد شد، در دفاع مقدس و بعدازآن مایه سربلندی سپاه پاسداران بوده و در عملیات بسياري خوش درخشید و تیپ تکاوری نمونه‌ای برای ایران اسلامی بوده و هست.خط كارشكني در اجراي سياست هاي كلي نظام / معيار اعتدال، رهبر انقلاب است

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به جايگاه و عظمت شهید بقایی افزود: شهيد بقايي یک انسان انقلابی بود.در مواجهه با ظلم و ستم به مبارزه برخاست .در جوانی نتوانست فضاي ظلم و ناپاکی را تحمل کند و با همين روحيه بود كه در دانشگاه چمران به گروه منصورون پیوست . او در مبارزه با ضدانقلاب هم مجاهدانه قد برافراشت و در نبرد با دشمن متجاوز نيز خود را به شوش رساند و در قرارگاه فجر، یکی از چهار فرمانده بزرگي شد که سرزمین‌های بسیاری را آزاد کردند. شهيد بقايي تا روزی که به شهادت رسید، یک مجاهد فی سبیل الله به معناي واقعي بود. اولین خصلت او، تقوا و سیمای تابناكش مظهر عبوديت ، ورع ، خلوص، خوف و خشيت نسبت به ذات مقدس الهي بود. همه حرف‌ها و قدم‌هایش براي خدا بود. مخلص و صادق بود و هرگز سخني خلاف واقع نمی‌گفت. رابطه نزدیک و صمیمانه‌ای با او داشتم و صداقت را در سیمای او می‌دیدم. فریب و نیرنگ در او راه نداشت. ظاهر و باطن مجید یکی بود. در چهره‌اش، باطنش پیدا و مانند کف دست شفاف بود و برای اسلام و مردم دلسوزی می‌کرد. دیپلم ریاضی گرفته بود، مهندسی شیمی را رها کرده بود و در رشته پزشکی تحصیل می‌کرد تا برای مردم مفیدتر باشد. می‌خواست با ظلم و ستم و منافقین بجنگد و بااحساس مسئولیت فراواني كه نسبت به اسلام و انقلاب داشت، کانوني فرهنگی راه انداخته بود. دشمن نتوانست احساس مسئولیت را در بین جوانان ایران از بین ببرد. او یک نخبه فرهنگی تمام‌عیار بود. لباس نظامی پوشیده بود اما انساني به تمام معنی فرهنگی و هنرمند بود. خط بسیار زیبایی نيز داشت؛ به‌طوری‌که در نامه به فرمانده لشکر 92 تعجب فرمانده ارتش را برانگیخته بود که در بین پاسداران چنین هنرمندان با دانش و خوش‌قریحه‌ای وجود دارند .انساني بسیار بااستعداد و در تحلیل اوضاع جهان بسیار خبره بود. سرلشكر پاسدار رضايي سپس ياد و خاطره شهيد دقايقي را گرامي داشت و گفت : سال 49 با شهید دقایقی آشنا شدم. رفت‌وآمد ما با خانواده ایشان زیاد بود و از سال 50 خانواده ايشان در امیدیه به مبارزات انقلابي كمك می‌کردند.

در گروه منصورون شهید دقایقی یک محور بود.به خاطر دارم که در مقابل شکنجه گری شهربانی بهبهان، شهید دقایقی و خانواده‌اش پناهگاه اعضای منصورون بودند. او سپاه بدر را با همکاری مجاهدین عراقی تشکیل داد و امروز همان‌ها هستند که در موصل با داعش می‌جنگند.

این شهدا فرزندان این شهر بودند و امنیت را برای ما به ارمغان آوردند. در دفاع مقدس چهار دستاورد بزرگ داشتیم. نخست آزادی سرزمینمان بود. دستاورد دیگر برقراری امنیت پایدار بود که دشمنان ما دیگر نمی‌توانند خدشه‌ای بر آن وارد كنند و دستاورد سوم اینکه در دفاع مقدس پایه‌های امنیت منطقه‌ای با تشکیل حزب‌الله و سپاه بدر گذاشته شد. این سپاه بدر بود که صدام را از میان برد و دولت عراق را سامان داد؛ حزب‌الله دولت سوریه را حفظ کرد و موجب تقویت جبهه مقاومت شد.خط كارشكني در اجراي سياست هاي كلي نظام / معيار اعتدال، رهبر انقلاب است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود در جمع مردم بهبهان گفت: رمز و راز این کار بزرگ، باور و گرايش مردم به ارزش‌های اسلامی با هدایت امام خمینی بود. امام ارزش‌های اسلامی را وارد سیاست و دفاع کردند. رهبر معظم انقلاب هم همچنان به دنبال گسترش این ارزش‌ها در عرصه‌های مختلف زندگی ملت ایران هستند. بزرگی و اقتدار ملت ایران در وحدت و برادری و ارزش‌های انقلابی است. دشمن می‌خواهد این ارزش‌ها را تضعیف کند و این حس مسئولیت را از جوانان ما بگیرد و بین اقوام مختلف اختلاف بیندازد. دشمن ارزش‌های انقلاب را نشانه رفته است. اگر ما می‌خواهیم راه شهدا ادامه پیدا کند، باید به ارزش‌های انقلاب تکیه کنیم. امام وقتی از جماران حرفی می‌زدند، رزمندگان در جبهه‌ها به‌پیش می‌رفتند. امروز هم سیاست‌های کلی نظام را رهبر معظم انقلاب ابلاغ می‌کنند اما در اجرای آن، کارشکنی‌هایی دیده می‌شود. دكتر محسن رضايي با تأكيد بر ضرورت اتكا به ارزش‌ها و پيروي از آن‌ها افزود: اگر به ارزش‌ها تکیه کنیم، با دست‌خالی پیروز می‌شویم. جناح کفر و شرک باهم متحد شده‌اند تا ارزش‌ها را از ما بگیرند. در آن صورت اگر اقتدار را از دست بدهیم، کشورمان را تجزیه می‌کنند، اما اگر به ارزش‌ها تکیه کنیم باقی راه را هم خواهیم پيمود . امروز دشمنان ما متوجه نقطه حیاتی ما شده‌اند و می‌خواهند این دستاوردها را از ما بگیرند. استکبار متوجه راز و رمز اقتدار ما شده است و جوانان عزیزمان باید مراقب اين دستاورد و در فكر حفظ و اعتلاي آن باشند. برای حل مشکلات کشور باید به‌طرف ارزش‌های انقلاب حركت كنيم. در رأس همه این ارزش‌ها، ولایت‌پذیری است. امنیت ایران اسلامی مرهون وجود یک رهبر حکیم و فرزانه است.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: حبل‌المتین ولایت‌پذیری و پيروي از ولایت‌فقیه، همه ما را به هم وصل می‌کند. معیار اعتدال، رفتار رهبری انقلاب است. بنابراين نباید از ایشان جلوتر رفت یا عقب ماند. کسانی را که در خط رهبری انقلاب هستند، نباید تندرو نامید. مسئله بعد برادری‌هایی است که در دهه اول انقلاب موج می‌زد. الآن بی‌اعتمادی‌ها زیاد شده و حال‌آنکه باید فرهنگ برادری را حفظ کرد.

دکتر محسن رضایی پیش از شرکت در این کنگره، در منزل شهید بقایی حاضر و با خانواده این سردار شهید دیدار کرد.
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر