بازدید 19635

تنبیه 6 دانش‌آموز ابتدایی با شیلنگ در کلاس درس

باز هم تنبیه بدنی دانش‌آموزان درمدارس کشور ثبت شد و این بار نوبت دانش‌آموزان مدرسه‌ای ابتدایی در شهر قائنات خراسان جنوبی بود تا به دلیل درس نخواندن و شیطنت با شیلنگ توسط معلم تنبیه شوند.
کد خبر: ۶۶۰۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 27 January 2017
تسنیم نوشت: باز هم تنبیه بدنی دانش‌آموزان درمدارس کشور ثبت شد و این بار نوبت دانش‌آموزان مدرسه‌ای ابتدایی در شهر قائنات خراسان جنوبی بود تا به دلیل درس نخواندن و شیطنت با شیلنگ توسط معلم تنبیه شوند.

باز هم روز گذشته ماجرای تنبیه بدنی دانش‌آموز ابتدایی یکی از مدارس شهر قائنات از توابع استان خراسان جنوبی توسط والدین دانش‌آموز در فضای مجازی منتشر شد.

آنگونه که خانواده این دانش‌آموز مدعی هستند علت تنبیه بدنی پسرشان کم شدن نمره یکی از دروس است و معلم اقدام به تنبیه وی با شیلنگ کرده است و آثار جراحت بر روی بدن دانش‌آموز به طور کامل نمایان است.

اما طبق اعلام مسئولان آموزش‌وپرورش، این تنبیه فقط مختص به یک دانش‌آموز نبوده و متاسفانه معلم اقدام به تنبیه 6 دانش‌آموز با شیلنگ کرده است.

سید رحیم میرشاهولد مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش در این رابطه گفت: معلم مدرسه 6 دانش آموز را تنبیه و از شیلنگ استفاده می‌کند که این مسئله منجر به آسیب بدنی به دانش‌آموزان شده است.

وی افزود: پرونده معلم خاطی به هییت رسیدگی به تخلفات اداری ارسال شده است و به این پرونده در روز شنبه 9 بهمن 95 بهمن رسیدگی خواهد شد و رأی لازم برای معلم خاطی صادر خواهد شد در خصوص مدیرمدرسه نیز به دلیل آن که به طور شایسته دراین ماجرا عمل نکرده است٬ روز شنبه تصمیم‌گیری خواهد شد و به احتمال زیاد وی نیز از سمت خود عزل می‌شود.

در همین رابطه عباس لامعی مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان جنوبی ضمن عذرخواهی از خانواده دانش‌آموزان بابت رفتار این معلم عنوان کرد: با این معلم طبق مقررات برخورد خواهد شد.

به گزارش تسنیم، در هفته جاری تنبیه بدنی دیگری در مدارس کشور به وقوع پیوست که بر این اساس معلم یکی از مدارس گرگان در پایه هفتم به دلیل ناراحتی ناشی از پاسخ ندادن دانش آموز به سوال ریاضی با زدن سیلی به صورت و چشم شاگردش آسیب زده است.

قربانعلی بذرافشان مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان گلستان نیز با تایید این تنبیه بدنی عنوان کرد: موضوع تخلف معلم مربوطه باید مورد بررسی دقیق قرار گرفته تا امکان اظهارنظر دقیق فراهم باشد. معلمان حق تنبیه بدنی دانش آموزان را ندارند و در صورت مشاهده یا تایید این موضوع با متخلف برخورد قانونی شدید خواهد شد.

به گزارش تسنیم، اگر چه طبوق قوانین آموزش وپرورش، تبیه بدنی دانش‌آموزان در مدارس تخلف است اما متاسفانه هر سال شاهد تکرار چنین معضلی هستیم به گونه‌ای که گاه تنبیه‌های اعمال شده منجر به آسیب جسمی دانش‌آموز می‌شود و این به جز آسیب‌های روانی و دلزدگی از مدرسه است.

تنبیه در سیستم آموزشی کشور به معنای متوجه و آگاه کردن دانش‌آموز از خطای خود است اما هم‌اکنون این مقوله با کتک زدن دانش‌آموزان یکسان شده است و اگرچه پرونده‌ معلمان مرتکب این تخلف به هییت رسیدگی به تخلفات اداری ارجاع می‌شود اما جای سوال است که چگونه این معضل همچنان درمدارس کشور مشاهده می‌شود؟

در همین رابطه یکی از معلمان به خبرنگار تسنیم گفت:‌ در بحث تنبیه بدنی معمولا تلاش می‌کنند با وساطت رضایت خانواده دانش‌آموز را کسب کنند البته اگر شکایت قضایی توسط خانواده دانش‌آموز صورت بگیرد بحث طبق روال قانونی پیش خواهد رفت اما باید توجه داشت که هم‌اکنون معلمان مکانیزم خاصی را برای تنبیه یا تشویق دانش‌آموزان خود در کلاس درس ندارند و عمده آنها برای تنبیه دانش‌آموز خاطی یا به نمره متوسل می‌شوند یا به کتک زدن دانش‌آموز که هیچ یک از این موارد تأثیر‌گذارنیست.
 
تنبیه 6 دانش‌آموز ابتدایی با شیلنگ در کلاس درس 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۲۰
يادمه چند وقت بيش ، يه دانش اموز بروجردي ، معلم خودشو با ضربات چاقو از پا دراورد ، احتمالا بايد مجدادا، اين اتفاق بيوفته تا معلمها دست و پاى خودشونو جمع كنند ، سازمانهايي نظير نظام پزشكى و اموزش پرورش با حمايتهاى بي دريغ و چشم پوشي از خطاهاى كادر انسانى خود ، زمينه ساز گستاخى پزشكان و معلمان شده اند ، نه توبيخى بايد در كار باشد و نه رضايت والدين شاكى ، فقط اخراج و انفصال خدمت از تمام ادارات دولتى شايد كارساز باشد...
رفتار تعصباتی جایگاهی ندارد معلم عزیز درس را به صورت حرفه ای ارائه کن و در مسائل اخلاقی، درسی و انضباصی طبق آئین نامه عمل کن هیچ مشکلی پیش نمی آید.
دلیل این است چون خشونت در ما ایرانیان نهادینه شده از خشونت کلامی تا رفتاری و فیزیکی و هر هفته شاهد گفتن مرگ بر این و ان کشور هستیم تا خشونت تا علیه زنان و کودکان . خشونت در سیستم است
الاااااااااهی :(((
اینجا ایران است !!!
والله تو زندان گوانتانومو یا ابوغریب اینجور هم شکنجه نمی کنند. این بچه ها ترویست یا جانی نیستند اینها نسل آینده ما هستند که اینجوری در معرض شکنجه و خشونت قرار دارند.
اگه این معلم ها و مدیر ها 2 ماه دیگه نیومدن سر کارشون من اسمم رو عوض میکنم. تابناک من از تو گله دارم که چرا یکبار برای همیشه این مسئله رو به صورت کاملا جدی پیگیری نمیکنی. چرااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من موافق تنبیه نیستم ولی
سیستم آموزشی ما که از سایر کشورها الگو گرفته رو یه نگاه درستی بکنید. تو نصف ایالات آمریکا هنوز هم تنبیه وجود داره.
حمله به معلم به خاطر ضعف سیستم کار اشتباهیه که تابناک میکنه.بعید میدونم هیچ جای دنیا معلم هاش اینقدر بخوان تحت فشار قرار بگیرن.
لطفا همه چی رو باهم ببینید.
بله متاسفانه دیدگاهی عجیب بین عده زیادی از معلمان وجود داره که دانش آموز رو دشمن فرض می کنن یا او رو بد مطلق در نظر می گیرن. بعد هم عده زیادی از معلمان با این دیدگاه مدیر می شن که دیگه نور در نور می شه که تازه اگه یه معلمی هم مهربون باشه مواخذه می کنن.
دهه شصتیا خوب شیلنگ گاز و کابل برق و خطکش چوبی های لبه فلزی رو یادشون میاد جواب ماها رو کی باید بده???
تا نباشد چوب تر...
اینا همش نتیجه معلم های سهمیه ای هست.باید پداران این بچه ها همین بلا رو سر این طرف بیارن تا بقیه حساب کار بیاد دستشون.تو ایران باب شده این جور کتک زدن ها و مردم هم بی تفاوت هستند.
بعضی خانواده ها چنان فرزندانی رو تربیت کردند که شاید فحاشی های جنسی رو که دانش اموز می داند هنوز خیلی از بزرگ تر ها نمی دونند! ان وقت توقع دارند با فرهنگ پایین در بین دانش اموزان با سیستم روز اموزش اروپایی کار کنیم!دقیقا مثل این می مونه بخواهیم روی درب چوبی ایفون تصویری نصب کنیم !یک تضاد کامل بین فرهنگ و سیستم اموزشی مد نظر وجود دارد که باید اصلاح شود . از طرفی در خیلی از ارگان ها برای کارمندان کلاس های ضمن خدمت و ...نه تنها رایگان بلکه هزینه ایاب و ذهاب و اضاف کار و حق ماموریت هم پرداخت می کنند ولی یک معلم باید تمام هزینه ایاب و ذهاب رو با توجه به حقوق پایین و هزینه های دیگر زندگی ،از جیب خودش پرداخت کند !مطمین باشید فشارهای زندگی و مخارج بالا در بین معلمان ما انقدر بالا هست که هر انسانی رو عصبی و هیجانی می کند و ناخوداگاه به تنبیه بچه های معصوم می پردازد و چند دقیقه بعد از این عمل و کرده ی خود پشیمان می شود!از طرفی در مدارس اروپایی و حتی کلان شهرهای ایران انقدر تفاوت سطح فرهنگی با شهرستان ها وجود دارد که اگر یک سیستم رایانه ای در اختیار دانش اموز قرار دهید ان را تمیز تر از روز اول تحویل می دهد ،اما متاسفانه در بعضی مدارس صندلی فلزی رو داغون می کنند چه رسد به رایانه!
اسم این روانی وحشی رو معلم نگذارید.. معلم یک شخصیت ستودنی است چنین اشخاصی هیچ جایگاهی در دنیای معلمی ندارند.. چقدر خوبه که اموزش پرورش قبل از استخدام هر معلمی یک تست سلامت روانی ازشون بگیره!!
کاش دوران ما هم وسایل ارتباط جمعی مثل الان بود، اگر عکس های اون موقع میزاشتیم باید خون گریه می کردید برای ما.
تنها راه حل دادن نمره به همه دانش آموزان و دانشجویان است. یا تعیین حداقل نمره 15 در آموزش و پرورش و آموزش عالی است.
لعنت بر این نامعلم، لعنت.
این معلم ........ خشن باید به شدید ترین حکم قضایی تنبیه بشود تا تمام عمر بیادش باشد خشونت. خشونت را باز تولید می کند. خشونت بهر شکلی چه فیزیکی. چه کلامی ممنوع است. هم به جسم و هم به روح و روان کودکان اسیب می زند چنین انسانهایی حتما خود مورد خشونت قرار گرفته اند که بلد نیستند کودکان را غیر از راه خشونت. تنبیه کنند بنظر من اصلا نباید کوتاه امد معلم خاطی باید. تنبیه شود یا اخراج
با سلام. همه اینها برمیگرده به خانواده ها که بچه ها رو گستاخ و بی ادب بار آوردن. اگر مقایسه ای بین بچه های نسل قبلی و این نسل داشته باشیم، هتاکی و گستاخی به شدت افزایش یافته. کار معلم رو تایید نمیکنم. ولی گاهی اوقات تنبیه برای بچه ها لازمه.
دست این معلم عزیز درد نکنه بچه‌های الان به این راحتی قابل کنترل نیستند . این همه بی عدالتی و کشتار و بی قانونی در کشور را نمی بینیم . حال یک معلم بی دفاع که بخاطر تربیت
خودشان معلوم نیست کاری کرده یا نه !!!!!!
کاش نسبت به همه‌ی مسائل این همه جرات داشتیم . خواهشم تابید کن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار